Relatietherapeuten in da house?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Relatietherapeuten in da house?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 21:15

Ik zit er even helemaal doorheen... Ik ga even een hoop rotzooi van me afschrijven, so beware...

Ik heb nou bijna 5 jaar een relatie met mijn vriend... Beiden hebben we erg veel van elkaar geleerd, zowel in positieve als in negatieve zin denk ik. Hij is mijn steun en toeverlaat, ik niet de zijne.

De 2 grote struikelblokken in onze relatie zijn dat ik te snel reageer - en vaak in negatieve zin - en hij gewoonweg niet praat. Ik heb inmiddels hulp gezocht voor mijn probleem...

We hebben gisteravond dus alweer gigantische ruzie gehad. Hij had een pc verkocht aan kennissen en daar is ie gisterochtend om 10 uur naar toe gegaan. Om 5 uur was ie thuis. Gegeten, hij in bad gegaan. Uur in bad gelegen, en compleet met geurtje en al ging ie terug naar die kennissen om even MSN te installeren. 2 uur weggeweest, op zaterdagavond... En dan vind ie het nog raar ook dat ik kwaad ben.

Als het nou 1 keer was, okay... Maar hij kan om de een of andere reden niet EVEN naar hen toe gaan... Hij is een keer 7 uur met die jongen weggeweest, ging ie even met de vrachtwagen helpen, en ach, ook meteen even naar stad, terwijl ie dat met mij niet wilde. Paar weken geleden is ie ook de hele zaterdagavond weggebleven... En zo kan ik nog wel wat voorbeelden geven.

De reden dat ie gisteren zo lang wegbleef was omdat het daar gewoon gezelliger was. Gezelliger? Ja, met dat gesjacherijn van mij... Verward Hij wile niet even smsen of bellen dat ie wat later kwam, want dat vond ie zo l*llig tegenover die kennissen. Hoe komt dat over tegenover mij dan?! Ik kreeg dus daarnet weer verwijten naar mijn kop die ik volgens hem zelf maar moet zien, maar ik zie het niet... Ik weet niet wat ik fout doe in zijn ogen... Ik heb al zo vaak gezegt dat ik geen benul heb van wat er in hem omgaat, en iedere keer spreken we af wat meer te praten... En iedere keer doe ik weer een hoop dngen fout, waarna ik maar, bij wijze van, de andere kant uit hoef te kijken om de groots mogelijke ruzie te krijgen...

Ik ben gewoon de weg weer helemaal kwijt... Zit kehard te janken terwijl ik dit type... Ik wil hem absoluut niet kwijt, maar hij drijft het wel zo ver door dat ik dus ondertussen de wildste ideeen door mijn kop heb spoken...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 21:17

Oh jee, meid wat moeilijk zeg. Ik heb eigenlijk geen advies maar wil je ontzettend veel sterkte wensen.

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 21:21

Echt veel advies kan ik je ook niet geven. Maar probeer meer te praten en probeer hem wat meer te accepeteren. Ik kan er ook niet tegen als mensen niet even vertellen waar ze heen gaan/wat ze gaan doen, maar sommige mensen doen dat nou eenmaal niet. Misschien is hij zo... Waarschijnlijk zijn het allemaal dingen die niet zo bedoeld zijn, maar die zo bij jou zijn overgekomen. En je moet ook maar denken:
Wat lief heeft, maakt ruzie!

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 21:26

Tja das een moeilijke situatie.. Het is ook zo rot dat niemand je echt kan helpen..
Misschien helpt het als jullie samen afspreken om alles wat positief is en alles wat negatief is aan gevoel rustig op te schrijven en dan met daar over te praten dan kan je punt voor punt dingen afwerken en heb je achteraf minder snel wat vergeten te zeggen of vragen...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 21:44

We hebben een paar weken geleden een heel goed gesprek gehad, nadat het 2 keer echt op het randje was... Althans, dat dacht ik. Blijkbaar hebben onze afspraken toen niet echt geholpen...

Ik vind het zo moeilijk... Hij woont ruim een uur rijden hiervandaan, zie hem alleen 's weekends (1 van de redenen dat me het zo stoort dat ie de hele avond weg is). Doordeweeks spreek ik hem bijna niet, 's avonds rond half 12 bellen we 10 minuutjes of zo... Ik heb geen flauw idee wat ie doordeweeks doet, ik vertrouw erop dat hij doet wat ie verteld. Maar zoals ik al zei, ik heb inmiddels de gekste dingen door mijn kop spoken...

Wat moet ik nou doen, tegen 'm zeggen dat ik morgenavond langs wil komen om het uit te praten? Of volgende week zondag praten..?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 21:57

Hé, meid, wat vervelend. Als ik het zo lees is het echt één en al miscommunicatie en langs-elkaar-heen-praten tussen jullie. Dat is niet jouw schuld, en dat is niet zijn schuld, maar blijkbaar denken jullie toch gewoon anders over bepaalde dingen.
Jij wilt dat hij wat laat horen en is boos als hij dat niet doet.
Hij vindt dat niet nodig, en is boos als jij in zijn ogen onredelijk doet. Wat jij dan weer onredelijk vind, en dan begint het gelazer...

Als ik jou was (maar dat ben ik niet, en je moet uiteindelijk doen wat je hard je ingeeft) zou ik nog even wachten met uitpraten. Aan je berichtje te zien ben je nog best boos op hem, en als je nog boos bent is het meestal niet de beste optie om te gaan praten (omdat je dan tóch je frustraties er weer uit wilt gooien en het vaak op ruzie uitloopt). Ik zou dus zelf even proberen af te koelen... Maar als je er echt heel erg mee zit zou ik er geen week mee blijven lopen, hoor. Misschien kun je hem een brief schrijven, waarin je alles op een rijtje zat? Omdat schrijven langzamer gaat dan praten, word je dan ook zelf gedwongen er goed over na te denken, en hij kan het een paar keer op zijn gemak lezen en hoeft ook niet gelijk te reageren.

Echt heel veel sterkte, hoor, en ik hoop dat jullie het snel weer uitgepraat hebben en dat het dan in de toekomst beter gaat. Dit soort dingen gaan met vallen en opstaan, maar als je er toch eenmaal maar een stijgende lijn in ziet, dan kun je die terugvallen af en toe wel aan. Dikke knuffel en heel veel sterkte!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:14

ongelofelijk dat je je druk kan maken dat hij 7 uurtjes weggaat. niet doen alsof je getrouwd bent op jullie leeftijd. laat elkaar lekker vrij in doen en laten.

Amor Vincit Omnia

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 22:44

Als hij zegt dat ie even weggaat om wat licht aan te leggen in een vrachtwagen en hij niet met mij naar stad wilt, en ik hem 4 uur na vertrek opbel om te vragen wanneer ie thuis komt en hij in de stad blijkt te zijn... Daar word ik wel kwaad om. Toen ben ik niet kwaad geworden... Maar nu het voor de zoveelste keer gebeurd is word ik er wel kwaad om...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 22:44

Nimue schreef:
Hé, meid, wat vervelend. Als ik het zo lees is het echt één en al miscommunicatie en langs-elkaar-heen-praten tussen jullie. Dat is niet jouw schuld, en dat is niet zijn schuld, maar blijkbaar denken jullie toch gewoon anders over bepaalde dingen.
Jij wilt dat hij wat laat horen en is boos als hij dat niet doet.
Hij vindt dat niet nodig, en is boos als jij in zijn ogen onredelijk doet. Wat jij dan weer onredelijk vind, en dan begint het gelazer...


Klopt helemaal...

Citaat:
Als ik jou was (maar dat ben ik niet, en je moet uiteindelijk doen wat je hard je ingeeft) zou ik nog even wachten met uitpraten. Aan je berichtje te zien ben je nog best boos op hem, en als je nog boos bent is het meestal niet de beste optie om te gaan praten (omdat je dan tóch je frustraties er weer uit wilt gooien en het vaak op ruzie uitloopt). Ik zou dus zelf even proberen af te koelen...


Ook dat klopt helemaal... Ben idd net ook aan de foon weer boos geworden... Vroeg of ik morgenavond langs mocht komen, nee, want hij was er niet. Na een hoop discussie/ruzie zei hij dat ie wel zou zien of ie thuis was, waarop ik zei 'tot morgen' en ophing. Lekker volwassen Bloos Ik ben morgen wsn wel gekalmeerd... Tenzij ik vanacht dank zij die ruzie beroerd slaap...

Brief (e-mail ook goed?) wil ik eigenlijk niet schrijven. In het begin met dergelijke ruzies stuurde hij me altijd ellelange mails met verwijten. Ben daar een paar keer flink neidig over geworden, ik wil praten, niet e-mailen... Ik vind het niet helemaal terecht om daarom nu wel mijn zegje via papier te doen... Maar van de andere kant... Ik durf er vergif op in te nemen dat ik morgen mail heb van 'm...

Citaat:
Dit soort dingen gaan met vallen en opstaan, maar als je er toch eenmaal maar een stijgende lijn in ziet, dan kun je die terugvallen af en toe wel aan. Dikke knuffel en heel veel sterkte!


Was ook 1 van zijn verwijten... Hij zag geen verandering bij mij. Ik ook niet bij hem, maar daar hebben we het niet over. Ons laatste stevige gesprek is begin maart geweest... Heb nu 4 keer contact gehad met de therapeut (1x met een psycholoog om te kijken of ik 'aan het goede adres' was, en 3 intakegesprekken). Vanaf dinsdag gaan we echt aan de gang... Wat verwacht ie dan van me? Dat ik zonder zijn hulp, of zonder de therapeut, zomaar in 1 keer verander?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 23:12

Pervinco schreef:
Als hij zegt dat ie even weggaat om wat licht aan te leggen in een vrachtwagen en hij niet met mij naar stad wilt, en ik hem 4 uur na vertrek opbel om te vragen wanneer ie thuis komt en hij in de stad blijkt te zijn... Daar word ik wel kwaad om.
waarom? laat hem lekker de stad in gaan, dat hoeft toch niet met jou te zijn? begrijp niet waarom je kwaad kan zijn op iemand omdat hij graag iets zonder jou wilt doen.

Amor Vincit Omnia

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 23:22

Ach, als je elkaar alleen in het weekend ziet snap ik wel dat je er een beetje teleurgesteld over bent. Maar toch.. Houden van is loslaten!

Ik begrijp daarom ook goed dat hij geirriteerd raakt, wanneer jij constant achter hem aanbelt. Waarom wacht je niet gewoon tot hij terug is en breng je het dan ter sprake? Dan wordt hij niet in verlegenheid gebracht omdat er mensen om hem heen zijn (ik kan me voorstellen dat hij het gevoel heeft dat men denkt dat jij zijn mama bent).

edit; En jij moet leren je niet compleet op te lopen fokken als hij er nog niet is terwijl je dat wel verwachtte. Dan is een redelijk gesprek niet meer mogelijk wanneer hij terug komt.

זכור

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 07:49

Wat mij opvalt is dat heel veel mensen zeggen: "houden van is loslaten, waarom mag hij niet met anderen weg naar de stad. blah blah blah".

Allemaal heel goed bedoeld natuurlijk, maarrr... nu komt mijn mening hoor (dus hou je vast):

Je hebt samen een relatie. Natuurlijk hoef je niet 24/7 aan elkaar vastgeplakt te zitten, dat zou niet gezond zijn. Maar je hebt niet samen een relatie om elkaar niet of nauwelijks te zien! Anders kun je net zogoed single zijn als je nooit iets leuks met elkaar gaat doen of het bij een ander gezelliger hebt.

Ik vind het heel logisch dat je teleurgesteld en geirriteerd raakt, dat zou ik in jouw geval ook zijn! Je woont niet samen, ziet elkaar eigenlijk alleen in de weekenden en dan áls er die mogelijkheid is om samen te zijn, is je vriend weg naar anderen en laat jou bijna letterlijk in de kou zitten.

Ik denk dat het belangrijk is om te zien of je het nog ziet zitten met je vriend. Dat is een vraag die alleen jij kunt beantwoorden, diep in je hart, van binnen. Is dat zo, dan moet je ervoor vechten, want zo modderen jullie klaarblijkelijk al te lang door en dat is voor beiden niet goed.

Dan volgt het belangrijkste: praten, praten, praten. En niet een half uur, nee, tot jullie beiden het gevoel hebben dat je alle verwijten e.d. op tafel hebben gegooid en je met een schone lei kunt beginnen. Je maakt duidelijk afspraken en als de één of de ander zich daar niet aan houdt, mag de ander hem of haar op aanspreken, ZONDER (en dat is heel belangrijk) dat er weer oude verwijten naar boven gehaald worden, je bent immers met een shone lei begonnen.

Het zal niet makkelijk zijn, maar als je je relatie waard vindt om voor te vechten, dan moet je dat doen. Maar nogmaals, dat is iets waar je beiden achter moet staan en een vraag die alleen door jullie beantwoord kan worden.

Ik kan hier achter mijn pc niet in jullie relatie kijken en geen beslissingen nemen, het enige wat ik kan zeggen is: praat er over! een relatie is een werkwoord, je moet er altijd aan blijven WERKEN.

Sterkte en succes ermee! Ach gut

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 08:29

Ik ga in dit geval met DPB mee... Ik zie hem 1 a 2 dagen per week... In dit geval is ie de hele zaterdag van 10 tot 5 bij die mensen geweest, en vervolgens de halve zaterdagavond tot 10 uur. En ik zit thuis... Kan wel wezen dat ik hem los moet laten, maar ik leg hem geen strobreed in de weg... Het stoort me alleen enorm dat ie zegt even weg te zijn en dan urenlang wegblijft, nb op zaterdagavond...

Heb gisteren ook al tegen 'm gezegt, als hij gewoon even had gesmst of zo dat ie later was, of als ie had gezegt dat ie niet wist hoe laat hij terug was... Even MSN installeren, dan ga ik er vanuit dat ie met een uurtje terug is (vooral gezien het feit dat ie er al de hele dag geweest is).

En nogmaals, dit is niet 1 keer geweest... Dit is al de zoveelste keer. Ik vind ook absoluut niet dat ik hem verstik oid... Hij kan de hele week doen en laten wat hij wilt, ik sms 'm zo nu en dan, maar hij belt altijd. 's weekends doen we overdag ons eigen ding, 's avonds - en zondag - is voor elkaar.

En ja, ik vind mijn relatie waard om voor te vechten. Hij ook hoop ik...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 08:36

SuperPepeijn"]
[quote="Pervinco schreef:
Als hij zegt dat ie even weggaat om wat licht aan te leggen in een vrachtwagen en hij niet met mij naar stad wilt, en ik hem 4 uur na vertrek opbel om te vragen wanneer ie thuis komt en hij in de stad blijkt te zijn... Daar word ik wel kwaad om.
waarom? laat hem lekker de stad in gaan, dat hoeft toch niet met jou te zijn? begrijp niet waarom je kwaad kan zijn op iemand omdat hij graag iets zonder jou wilt doen.
[/quote]

Maar SP, hij heeft al de hele week de tijd om dingen zonder haar te doen, want doordeweek zien ze elkaar niet... Dus de twee dagen die het weekend heeft, dat ze een beetje tijd samen kunnen doorbrengen, kan hij er toch ook wat rekening mee houden en niet de hele dag de hort op te gaan met anderen?

Ik snap dat je roept: houden van is loslaten... Ik ben het ook eens dat je elkaar de vrijheid moet laten om dingen alleen te doen, maar dit alleen als je ook rekening houdt met elkaar... Want houden van is niet alleen maar loslaten, houden van is ook met elkaar leren leven en rekening proberen te houden met elkaar...

Ik zou het even laten rusten, zet je gedachten wat op een rijtje en probeer er nuchter over na te denken zonder je allerlei waanbeelden in het hoofd te halen. En als je beiden afgekoeld bent, ga dan eens rond de tafel zitten om te praten... Dat zal meer opleveren dan als jullie nu gaan zitten praten want dan draait het waarschijnlijk uit op ruzie en geschreeuw omdat het bij beiden nog erg hoog zit.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 08:44

SuperPepeijn"]
[quote="Pervinco schreef:
Als hij zegt dat ie even weggaat om wat licht aan te leggen in een vrachtwagen en hij niet met mij naar stad wilt, en ik hem 4 uur na vertrek opbel om te vragen wanneer ie thuis komt en hij in de stad blijkt te zijn... Daar word ik wel kwaad om.
waarom? laat hem lekker de stad in gaan, dat hoeft toch niet met jou te zijn? begrijp niet waarom je kwaad kan zijn op iemand omdat hij graag iets zonder jou wilt doen.
[/quote]

Nou, als ik een relatie heb met iemand kan ik je zeggen dat ik dit ook niet zou waarderen. Oh, de dag de stad in is het probleem niet, maar het feit dat het niet even doorgegeven kan worden gaat mij tever.

In mijn ogen hebben jullie nogal wat problemen met communicatie. Hij die niet wil communiceren, jij die daardoor onzeker wordt en teveel wil communiceren.

Waarom gaan jullie niet eens samen met een prof praten? Erg confronterend, voor jou en voor hem maar het helpt wel.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 08:51

DePennyBitch schreef:
Wat mij opvalt is dat heel veel mensen zeggen: "houden van is loslaten, waarom mag hij niet met anderen weg naar de stad. blah blah blah".

Allemaal heel goed bedoeld natuurlijk, maarrr... nu komt mijn mening hoor (dus hou je vast):

Je hebt samen een relatie. Natuurlijk hoef je niet 24/7 aan elkaar vastgeplakt te zitten, dat zou niet gezond zijn. Maar je hebt niet samen een relatie om elkaar niet of nauwelijks te zien! Anders kun je net zogoed single zijn als je nooit iets leuks met elkaar gaat doen of het bij een ander gezelliger hebt.

Ik vind het heel logisch dat je teleurgesteld en geirriteerd raakt, dat zou ik in jouw geval ook zijn! Je woont niet samen, ziet elkaar eigenlijk alleen in de weekenden en dan áls er die mogelijkheid is om samen te zijn, is je vriend weg naar anderen en laat jou bijna letterlijk in de kou zitten.

Ik denk dat het belangrijk is om te zien of je het nog ziet zitten met je vriend. Dat is een vraag die alleen jij kunt beantwoorden, diep in je hart, van binnen. Is dat zo, dan moet je ervoor vechten, want zo modderen jullie klaarblijkelijk al te lang door en dat is voor beiden niet goed.

Dan volgt het belangrijkste: praten, praten, praten. En niet een half uur, nee, tot jullie beiden het gevoel hebben dat je alle verwijten e.d. op tafel hebben gegooid en je met een schone lei kunt beginnen. Je maakt duidelijk afspraken en als de één of de ander zich daar niet aan houdt, mag de ander hem of haar op aanspreken, ZONDER (en dat is heel belangrijk) dat er weer oude verwijten naar boven gehaald worden, je bent immers met een shone lei begonnen.

Het zal niet makkelijk zijn, maar als je je relatie waard vindt om voor te vechten, dan moet je dat doen. Maar nogmaals, dat is iets waar je beiden achter moet staan en een vraag die alleen door jullie beantwoord kan worden.

Ik kan hier achter mijn pc niet in jullie relatie kijken en geen beslissingen nemen, het enige wat ik kan zeggen is: praat er over! een relatie is een werkwoord, je moet er altijd aan blijven WERKEN.

Sterkte en succes ermee! Ach gut


Ik ben het helemaal met je eens. Maar... ik ben dan ook een vreselijk ouderwetse trut.

Tegenwoordig moet het allemaal maar vrijlaten zijn. De een doet waar ie zin in heeft en de ander ook. Ik vind dat helemaal niets en godzijdank heb ik iemand die hetzelfde erover denkt. Tuurlijk, eens lekker met collega's een hapje eten of wat drinken. Maar nee, dat is tegenwoordig niet genoeg meer, men moet hele vakanties met anderen hebben. Nou, niet hier. En laat mij dan maar ouderwets zijn maar voor mij is een relatie samen dingen doen, en ook dingen los van elkaar doen. Zo rijden wij vaak samen paard maar ook heel regelmatig dat hij links gaat en ik rechts, en we zien elkaar wel weer eens ergens. Maar beiden houden er niet van als de ander de hort op gaat. Naar de disco, naar de kroeg. Als je een relatie krijgt dan zit die tijd er gewoon vaak op en dat zul je moeten accepteren. Je hebt nu rekening te houden met de ander. Te overleggen. Alleen zo kun je verder in je leven. Want als hij nu al niet kan doorgeven wat hij doet of dat hij later is, hoe moet dat dan als ze straks verder zijn? Een relatie is een relatie. Een verbintenis. En ik zie dat als een aanloop, een leerperiode naar wat verder komt.

Maar goed, ik ben ouderwets zoals ik al zei. Voor mij gaat het 'op vakantie met vrienden niet op'. Niet goed? Prima, passen we niet bij elkaar. Ik heb lang moeten doen om dat te leren maar weet dat er gewoon meer mensen zijn die hier waarde aan hecthen. Ik prijs me heel erg gelukkig dat ik iemand gevonden heb die er net zo over denkt. Alhoewel ik dat soms moeilijk kan geloven want mede dankzij mijn ex heb ik het gevoel dat alle mannen hetzelfde zouden kunnen zijn. Gelukkig bewijst hij het tegendeel.

En voor wie het wel heel goed kan. Apart op vakantie etc. Tja, als je je er prettig bij voelt prima natuurlijk. Een collega van mij en haar man gaan NOOIT samen op vakantie. Een keer of vijf per jaar gaan ze apart weg. Ik stel me de vraag of ze gelukkig zijn maar goed, ze zijn al zo'n 20 jaar getrouwd geloof ik. Wel het stereotype stel van zeer dominante vrouw en onderdanige man. Maar goed.

'Paint' it 'Black'

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 08:53

een jongen van 20 wilt niet praten die wilt lol hebben. zeker iemand die het van nature niet leuk vindt om te praten. door hem hiermee te confronteren duw je hem alleen meer weg. laat hem eerst inzien wat de relatie betekent op een andere manier.

ik moet er niet aan denken dat ik een vriendin heb die me bemoederd, opsluit en dan ook nog een met me een serieus gesprek aan wilt als ik even voor mezelf gekozen heb. het ene is een logisch gevolg van het andere.

en sorry hoor maar professionele relatie-hulp op je 20e? Scheve mond

Amor Vincit Omnia

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 08:58

Ik vind wel dat je erg snel je conclusie klaar hebt SP... Ik bemoeder hem niet, ik sluit hem niet op, en ik wil geen serieus gesprek als ie even voor zichzelf gekozen heeft. Hij is zo vaak weg... Mijn struikelblok zijn die kennissen, niet het feit dat ie even voor zichzelf kiest. Er is heel wat meer aan vooraf gegaan dan alleen deze keer...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 08:59

pervinco, als ik heel eerlijk ben dan denk ik dat het tijd is voor een nieuw vriendje en vriendinnetje. als je op je 20e 5 jaar met iemand hebt dan is het onwaarschijnlijk dat je bij elkaar blijft. in die periode zijn mensen aan het ontwikkelen en kom je er achter dat de ene toch totaal andere dingen wilt dan de ander. time will tell, laat het ons maar horen.

Amor Vincit Omnia

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 09:02

Pervinco schreef:
Ik vind wel dat je erg snel je conclusie klaar hebt SP...
ik moet concluderen uit de dingen die jij schrijft anders kan ik ook geen advies geven. als dat advies niet is wat jij wilt horen, dan heb jij misschien niet goed de info gegeven, ook is er de mogelijkheid dat het wel klopt. ik interpreteer nl. alleen nav wat jij schrijft.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 12-04-04 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Amor Vincit Omnia

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 09:03

Als een jongen van 20 niet wil praten en wel lol wil hebben SP moet ie niet aan een relatie beginnen.

Dit is een beetje 'wel de lusten, niet de lasten' verhaal. Sorry maar hij mag best door hebben dat ie hier mensen mee kwetst.

Hoe moet zij hem dan laten zien wat een relatie betekent?

En waarom geen prof. hulp? Hij is volwassen hoor. En anders moet ie een vent zijn en het uitmaken maar niet iemand zo in onzekerheid laten zitten. Bij mij was ie allang exit geweest. Heb namelijk vijf jaar met zo'n l*lhannes opgeschepen gezeten.

Bovendien vind ik communicatie niet iets met opsluiten of bemoederen te maken hebben. Communicatie is belangrijk voor de rest van je leven. Niet alleen in relaties maar ook voor de rest.

Als hij niet wil praten kan hij ook gewoon zeggen 'lief, ik heb even een moment voor mezelf nodig'. In plaats van gewoon hele dagen wegblijven is dat een betere oplossing waar zij vast meer begrip voor zal hebben. Geef gewoon aan dat je nu even niet wilt praten maar dat je vanavond of morgen dat wel zal willen. Heb jij je moment voor jezelf en zij weet dat er toch even de lucht geklaard kan worden.

Eerlijk gezegd denk ik nu niet dat er van veel relatie sprake is bij haar. Nogmaals, wel de lusten, niet de lasten. Niet eerlijk.

'Paint' it 'Black'


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 09:04

Fasel schreef:
Als een jongen van 20 niet wil praten en wel lol wil hebben SP moet ie niet aan een relatie beginnen.
daar zal hij op zn 15e best over nagedacht hebben *LOL*

Amor Vincit Omnia

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 09:05

Ja, ik ben het dan weer met SP eens.
Ik heb net een verstikkende relatie beeindigd. Alles moest samen, alles in overleg, nooit eens een spontane uitspatting, want dan was ik egoistisch...
Ik ben wel het type van alleen op vakantie, met een vriendin naar de kroeg, alleen 'de hort op' zoals Fasel het omschrijft.
Ik moet er niet aan denken om alles samen te doen Scheve mond

Pervinco, nu heb je het over die specifieke kennissen. Is hij niet oud en wijs genoeg om zijn eigen vrienden te kiezen? Hij vraagt je immers niet om mee te gaan, dus wat is het probleem?

זכור

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 09:10

SuperPepeijn"]
[quote="Pervinco schreef:
Ik vind wel dat je erg snel je conclusie klaar hebt SP...
ik moet concluderen uit de dingen die jij schrijft anders kan ik ook geen advies geven. als dat advies niet is wat jij wilt horen, dan heb jij misschien niet goed de info gegeven, ook is er de mogelijkheid dat het wel klopt. ik interpreteer nl. alleen nav wat jij schrijft.
[/quote]

Maar je bent met me eens dat ieder individu anders kan interpreteren toch? Knipoog. Hoeft niet perse te zijn dat zij dingen verkeerd opschrijft.

Pervinco: zou het niet een idee zijn om eens even adempauze van elkaar te nemen en te kijken of jullie echt nog wel zoveel van elkaar houden?

Voorbeeld van mij:

Ik heb vijf jaar lang een relatie gehad. Een relatie waarin we naar elkaar gevlucht zijn. Geen goede basis dus. Het waren vijf jaar van ellende waarin ik van een zeker meisje naar de Fasel van nu veranderde. Er was niets mis met me en ik had vertrouwen zat. Tot het moment dat we een keer op een feestje waren en ik erachter kwam WAAROM hij zo graag alleen naar feestjes ging. Ik trof hem daar innig met een andere meid omhelst. Tja... wrang. Daar ging mijn zekerheid. Vanaf die dag werd het erger en erger maar ik dacht nog verschrikkelijk veel van hem te houden. Twee jaar geleden de breuk. Ik ben naar een psych gegaan. Binnen twee weken!!!! geloof het of niet, was ik erachter dat het niet ging om houden van maar om zekerheid en regelmaat. Want je hebt zekerheid dat je niet alleen bent en je hebt regelmaat. Er is altijd iemand als je thuis bent.

Mijn psych noemde dat heel mooi 'de zekerheid van het pak slaag'. Mensen gaan liever terug naar ellende dan de onzekerheid van voor jezelf kiezen en alleen staan. Twee weken later was ik zo verschrikkelijk blij dat ik van hem verlost was. Toen kreeg hij spijt. In alles liet hij merken dat hij niet meer zo achter zijn keuze stond. Tja. jammer dan. Maar ik was vrij. Helaas wel met veel beschadigingen.

Nu woon ik een jaar samen met mijn huidige vriend. Snel gegaan maar voor ik daar echt mee in zee wilde wilde ik absoluut 100% zeker weten dat hij geen 'get over guy' zou worden. Ik had de mazzel dat snel te weten. Ben overigens ook overtuigd van het feit dat je daar zowieso snel achter komt. We zijn zielsgelukkig met elkaar maar ik ben nog wel onzeker. Gelukkig neemt die onzekerheid af en durf ik steeds meer te geloven dat ook voor mij het geluk is weggelegd. De gereserveerdheid neemt af. En daar ben ik dankbaar voor.

Vandaar mijn vraag: is het niet goed om eens wat afstand te nemen van elkaar? Want zoals hij met jou omgaat is niet goed. De hele week zie je hem niet en dan in het weekend gaat ie ook nog eens van alles doen behalve bij jou zijn. Niet eerlijk lijkt me en hij zou een man moeten zijn en daarvoor uitmoeten komen. Dus niet praten? Jammer dan. Voor jou ligt zoveel beters in het verschiet dan dit.

Sterkte !!!

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 09:12

SuperPepeijn"]
[quote="Fasel schreef:
Als een jongen van 20 niet wil praten en wel lol wil hebben SP moet ie niet aan een relatie beginnen.
daar zal hij op zn 15e best over nagedacht hebben *LOL*
[/quote]

Op zijn 15e misschien niet. Maar hij heeft vijf jaar de tijd gehad om erover na te denken. En met de mate van volwassenheid van de jeugd van tegenwoordig..... kan ie best zijn verantwoordelijkheden nemen.

Lis: begrijp me niet verkeerd. Het is niet zo dat ik veroordeel wat anderen doen. Enkel dat ik niet dat type ben. Als je de juiste partner vindt en je voelt je er geweldig bij is er wat mij betreft niets mis. Als een van beiden er niet gelukkig mee is maar het maar toelaat omdat anders ....... dan is er iets goed fout.

'Paint' it 'Black'


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers