Van lang haar terug naar kort?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Van lang haar terug naar kort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 19:54

Ik heb eigenlijk altijd al een soort haat-liefde verhouding met mijn haar gehad. Als het lang was, moest het kort, en zodra het kort was vond ik lang haar weer zo mooi staan. Een aantal jaartjes terug was het dus weer flink kort, en wilde ik het weer lang. Heb toen met mezelf afgesproken dat ik het dit keer tot een bepaalde lengte laat groeien (om te "proberen"), en dat ik het dan pas weer kort mocht knippen, eventueel.
Nu is het dus bijna op die lengte, en begint het alweer te kriebelen. Lang is leuk, mn haar kan best mooi zijn, maar ik vind het los niet mooi staan. Conclusie, het is dus altijd en eeuwig dezelfde paardenstaart, of een dubbelgeklapte paardenstaart. Rolleyes Soms ook een vlecht, maar dan vind ik dat laatste plukje altijd zo verschrikkelijk irriteren in mijn nek, en maak ik er maar weer een staart van. "halve staart" (alleen de bovenplukken zeg maar) staat ook niet mooi omdat mn haar redelijk dun is. Laagjes erin maakt het naar mijn idee alleen maar dunner, en verder ben ik ook niet zo`n "laagjes mens".
Dus..... weer kort?


Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 20:29

Ik ken helemaal het gevoel, maar ik ben erg lui! Ik wil 's ochtends zo min mogelijk met m'n haar doen dus heb wel eens een kort kapsel laten aanmeten, zit dan 2 weken goed en dan kost het me weer te veel moeite. Vervolgens krijg je zo'n rare overgangslengte als je het weer wilt laten groeien...
Conclusie, bij mij blijft het voorlopig lang, maar ja je weet nooit wanneer ik weer in zo'n knipbui ben!

http://www.hestarmoves.nl - bewegingstherapie voor paarden
Gediplomeerd MHC Paarden bewegingstherapeut
*Jaguar* *Bjarni, klein paard met een groot hart, rust zacht!*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 09:42

Ik heb het weer kort, lang vond ik op den duur toch niet zo mooi en handig. Bij kort haar kan je alleen niet goed met nat haar slapen, en het heeft ook bij het drogen iets meer de neiging om de verkeerde kant op te pieken op bepaalde punten. Wat dat betreft is het iets meer werk, maar daar leer je ook mee omgaan Knipoog

Ik zou zeggen, ga weer kort, en succes met het volhouden Haha! Knipoog

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 16:11

ik heb het ook heel lang.. maar nu heb ik het in laagjes laten knippen.. vind het veel leuker nu..

So close,
no matter how far.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:03

Oh ja, hoe herkenbaar
Ik heb net besloten om het weer te laten groeien Haha!
Bij mij moet het ook van lang (over m'n schouders) naar erg kort, en andersom (alleen duurt dat wat langer *LOL* ). Dat duurt meestal een jaar of wat, waarna ik m'n kapsel weer zat ben en het dus anders moet. Daar heb je toch kappers voor? Knipoog

Overleg anders eens met een handige kapper, wat er voor andere opties zijn, naast lang in een paardestaart, en erg kort. Misschien kom je wel met erg leuke ideeën thuis Lachen .

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:14

Heeeeeeel herkenbaar Haha! Als klein kind mocht ik geen lang haar hebben, mijn moeder kon niets met haar! Dus toen ik 16 was, gelijk laten groeien en gezworen dat het er niet meer afging.... Maar..... er gaat steeds meer af! Heb het nu op schouderlengte en wil het ongeveer tussen kaak en schouderlengte doen.... of er helemaal af... Maar als ik het eraf doe krijg ik er weer spijt van! Het is gewoon verschikkelijk!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 18:15

Hahah ja inderdaad! Maar ik vind het bijna "zonde" van mn haar, terwijl ik er normalitair echt niet zoveel om geef. Maar ik wil nu iets "verfrissends", iets anders!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:52

heb je een foto ofzo kunnen we kijken en dan goed zeggen wat wij vinden.
Ik zou het echt niet durven mijn haar is heilig Haha!

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:01

Met laagjes lijkt je haar voller
Dus dat zou je eens kunnen proberen toch?
Bevalt het niet ga je weer vol coupe kort Tong uitsteken

Ik ben zelf jaren geleden van lang naar kort gegaan....erg leuk...maar ondertussen ga ik weer naar lang, voor zover het duurt want heb zo'n beetje dezelfde tik als jou Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:12

dat heb ik nou altijd met mijn haarkleur! ben ik blond wil ik donker, ben ik donker wil ik weer blond Haha!

Dag lieve mama...

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 21:49

Waterkippie schreef:
dat heb ik nou altijd met mijn haarkleur! ben ik blond wil ik donker, ben ik donker wil ik weer blond Haha!
Gelukkig, een medestander! Haha!
Ik had middelbruin met brandweerrood aan de voorkant. Nu net donkerrood-met-paarse-gloed. Ik heb nog een doosje "deep-red" staan.... maar die bewaar ik tot het najaar. En ik overweeg blond... Cool Het voordeel dat je niet kunt kiezen voor een bepaalde kleur, is dat je het zo weer overschildert als het je niet aanstaat. Met de lengte ben je langer bezig, vooral als je het lang wilt Scheve mond
Op dit moment heb ik zo'n soort kapsel als die meid van Looking Good, dat korte kapsel. Ideaal! OK dan! Ben er 's morgens zo mee klaar en een windhoos kan me nu niet meer deren, zo kort is het Haha!


annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 07:59

haha had het tot onder mijn schouderbladen en nu is het zaterdag flink in laagjes gegaan en tot mijn schouders net aan hehe

Als iedereen aan zich zelf denkt....word er aan iedereen gedacht.
Kom kijken naar mijn website!!!!!, en help mijn carriere een stukje verder.
http://www.annefloorrutte.nl

Elfie

Berichten: 770
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 09:18

Héél herkenbaar!
Had tot 2 weken geleden echt lang haar (tot aan onderrug), maar was dat kotsbeu, moest daar uren aan kammen om de knopen eruit te krijgen en nadat het gewassen was, was het nog een veel grotere ramp! En ja, ik vind ook dat je met lang haar niet veel kunt doen, dat wordt zo zwaar, dat, als je het opsteekt, alles weer uitzakt... Dus heb het laten knippen, zeker 25 à 30 cm eraf, en nu is het tot op mijn schouders, in laagjes, ben er héél blij mee, lekker luchtig fris, en 1 keer doorkammen en alle knopen zijn eruit, ook na het wassen, héééérlijk!

Draakje

Berichten: 1727
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 11:28

Misschien leuke dingen met je haar doen zoals pilotjes enz? dat kan niet met kort haar Haha! ik heb al jaren lang lang haar, kort haar vind ik niet mooi

The Future Belongs To Those Who Believe In The Beauty Of Their Dreams.

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:11

Heel herkenbaar. Ik had eerst super lang haar. Heb het nu kort laten knippen, maar zit er nu toch maar wer over na te denken om het lang te laten groeien.
Ik zou zeggen laat je niet tegenhouden, het groeit toch wel weer aan!

'Hoezo te vroeg? Wij waren gewoon nieuwsgierig!'
<3 Myrthe & Yinthe 09-05-2016 <3

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:28

Ik was ook niet zo'n laagjesmens. Maar ik heb het nu toch eens een keer gedaan. En ik moet zeggen ik vind het eigenlijk best wel leuk.
Ik krijg nu ineens vanzelf slag in mijn haren.
Wanneer ik het los laat hangen was ik het van te voren en droog ik het daarna en gaat er wat schuim in. EN dan staat het heel leuk.
Verder wil ik het nu nog wel wat langer hebben dan ik het nu heb. Maar ik kan het nu gewoon lekker laten groeien, het ziet re toch wel netjes uit.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:34

ik ben ook van lang naar kort gegaan, wat een bevrijding!! na een paar jaar klooien met lang/kort haar ben ik maar bij kort gebleven.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 16:17

Jee,het had mijn verhaal kunnen zijn....De eerste keer waren mijn haren zo lang tot mijn kont,kortgewiekt tot net boven mijn schouders...Een uur later had ik spíjt!!
Toen het weer over mijn schouders heen kwam weer wat korter geknipt,maar nu komt er geen schaar meer in Vind het al erg als er puntjes af moeten.....

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 16:57

Ik heb er een paar weken geleden ook zo'm 8-10 cm af laten knippen. Ik ben er echt blij mee, het lijkt veel voller, valt beter en ziet er beter uit. En ik ben blij met mijn nieuwe model. (Laagjes en plukjes naar buiten, met een lok). Eerst was het gewoon lang en recht, met alleen laagjes aan de voorkant.
Ik vond het best eng, maar als het te kort wordt groeit het wel weer aan. Dus hup, die schaar erin dacht ik Haha!

:D

Bijke

Berichten: 2540
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Tienen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 20:05

Ik heb spijt dat ik het vorige zomer liet knippen :'(

Soms hebben goeroes wel eens gelijk...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 20:47

wil wel foto's zien van jou met lang en kort haar, om te vergelijken!
ik heb vrij lang haar, maar wil t in laagjes net op en over mn schouders(nu is t bijna onderaan mn rug, stukje boven mn broekrand) maar ben bang dat ik dan spijt krijg
maar ja lang haar s mooi, maar ik kan er nix mee, vlecht staart of los, verder is t overal te lang of te zwaar voor

zo ongeveer tot mn schouders en iets erover, dat is veel makkelijker, maar ja als er dan weer iemand zegt dat ik zo'n lang haar heb, wil ik t weer niet afknippen, maar zie ik iemand met n leuk kapsel wil ik t ook zo laten knippen!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 21:29

ik heb het eerst kort gehad...maar toemn is het gewoon weer lang gegroeid....toen heb ik 2 jaar (had ik ookal toen het wat korter was ) luixzen gehad en toen hebben we het maar weer kortgeknipt omdat dat egt niet meer te doen was....nu heb ik spijt....'t is nu al weer bij mijn schouders gelukkig maar der komt geen schaar meer in

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 21:32

Ik zou het niet doen , ik heb er zo'n spijt van gehad en ben echt blij dat het nu weer tot iets over mn schouders is !

    S p o t.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie