vraagje (einde) Z1 proef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

vraagje (einde) Z1 proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 23:54

even een vraagje hoor(alweer Knipoog )
volgende week is mn 1e keer Z1 en heb vandaag mn proef geoefend, maar op t einde van de proef maak ik een eenvoudige wissel(hoeveel passen mag/moet je trouwens stappen voor je weer in galop aanspringt?) maar dan is het A afwenden en X halthouden en groeten
hoe rij je dan terug vanuit de galop, meteen naar t halthouden, of met een paar stap-pasjes of mag er zelfs een drafpasje bijzitten?

en hoe verlaten jullie de bak, in de M2 was de proef na de G 'voorbij' en mocht je zelf weten hoe je naar de A terugging, nu is het vanaf de X maar draaien jullie meteen om naar de A of eerst een paar pasjes rechtdoor stappen?

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 03:53

Citaat:
Alle overgangen tot en met de M2 proeven dienen progressief te zijn. De overgangen in de M2-proeven mogen al minder progressief gereden worden. Mits goed uitgevoerd dienen deze, naarmate de overgangen minder progressief uitgevoerd worden, hoger gewaardeerd te worden. De overgangen vanaf de klasse Z1 mogen niet meer progressief zijn.


niet progressief: = dus galop - halt.

eenvoudige wissel: volgens 4-6 maar kan het zo niet vinden.

Ik ga gauw naar Etten Leur, moest even een tel nr opzoeken.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 06:05

Eenvoudige wissel is per 1-4 verleden jaar naar 3-5 passen gegaan, Lielle Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 06:37

Ik liet na het afgroeten altijd mijn teugels langer worden en stapte een paar pasjes rechtdoor, om vervolgens al belonend om te draaien Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 08:18

Ik stap altijd gewoon door naar de c vind ik persoonlijk wel zo netjes

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 09:24

Met een eenvoudige wissel, het aantal passen stap kan je zo vinden in het proevenboekje (ergens vooraan daar) Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 09:27

Citaat:
De eenvoudige galopwisseling.
Dit is een wisseling waarin het paard van de galop direct in de stap wordt gebracht en na drie tot vijf
stappassen direct in de andere galop aanspringt.


de 2 tot 4 die in het boekje staan klopt niet meer, zoals fitz al aangaf

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 15:22

oke bedankt!
heb trouwens geen voorste deel van mn proevenboekje meer dus kon het daarin niet opzoeken, mn boekje is gehalveerd sinds ie een nachtje buiten in de regen heeft gelegen Knipoog

het wegrijden na het afgroeten daar worden trouwens 2 verschillende dingen over gezegd, helemaal rechtdoor naar de C stappen is wel zo netjes, maar kost ook meer tijd en dat vinden niet alle jury's even fijn dus ik weet nog niet wat ik ga doen, kijk zondag wel wat mn voorgangers doen!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 15:41

Zolang je maar wel langs A bent geweest bij de ring verlaten! Ik heb tijdens het schrijven er ook ooit een opmerkingen over moeten maken.

Maar ze mogen je anders zelfs uitsluiten Verward (staat me iets van bij)

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 16:45

Ik ging altijdgewoon er in een keer uit en heb er nooit een laag punt voor gekregen ofzo!
Gallopswissel zijn 4-6 stappassen tussen de wisseling Tong uitsteken

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:00

INkie schreef:
Ik ging altijdgewoon er in een keer uit en heb er nooit een laag punt voor gekregen ofzo!
Gallopswissel zijn 4-6 stappassen tussen de wisseling Tong uitsteken

Nee, niet dus Knipoog
Zoals Fitzroy ookal aangaf is het een tijdje terug veranders naar 3-5 passen.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:53

Het is inderdaad 3-5 passen. De overgang van galop naar halt, moet inderdaad zo min mogelijk progressief gebeuren. Het liefst meteen galp-halt, maar soms een stappasje is geen ramp. Beter dan dat getrek Schijnheilig
Na bij G/X halthouden rijd ik wel áltijd tot C door en daarna nog helemaal over de hoefslag naar A. Vind ik wel zo netjes. En bovendien goed door laten stappen en mooi recht opzitten (handig als ze twijfelen over de zuiverheid van de gangen of je houding en zit Knipoog )

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:40

sjaantje schreef:
Het is inderdaad 3-5 passen. De overgang van galop naar halt, moet inderdaad zo min mogelijk progressief gebeuren. Het liefst meteen galp-halt, maar soms een stappasje is geen ramp. Beter dan dat getrek Schijnheilig
Na bij G/X halthouden rijd ik wel áltijd tot C door en daarna nog helemaal over de hoefslag naar A. Vind ik wel zo netjes. En bovendien goed door laten stappen en mooi recht opzitten (handig als ze twijfelen over de zuiverheid van de gangen of je houding en zit Knipoog )


Ik wend toch al vrij snel af na het groeten op X en ga niet nog eens 30 meter naar C kost teveel tijd.

Ik heb een keer een opmerking gehad omdat de merrie in een jog de rijbaan verliet Scheve mond
Ze was wrsch blij dat het afgelopen was *LOL*

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 07:00

Fitzroy schreef:
Eenvoudige wissel is per 1-4 verleden jaar naar 3-5 passen gegaan, Lielle Knipoog

lang geleden dat ik eenvoudige wissels moest rijden in een proef Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 08:53

In een indoor-accommodatie pak ik altijd de kortste weg naar de uitgang. Als de uitgang dus bij C is, ga ik direct de bak uit en rijd niet eerst nog eens terug naar A, dat kost zoveel tijd.
Ik heb er nog nooit een opmerking over gehad.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:22

Gerrie"]
[quote="sjaantje schreef:
Het is inderdaad 3-5 passen. De overgang van galop naar halt, moet inderdaad zo min mogelijk progressief gebeuren. Het liefst meteen galp-halt, maar soms een stappasje is geen ramp. Beter dan dat getrek Schijnheilig
Na bij G/X halthouden rijd ik wel áltijd tot C door en daarna nog helemaal over de hoefslag naar A. Vind ik wel zo netjes. En bovendien goed door laten stappen en mooi recht opzitten (handig als ze twijfelen over de zuiverheid van de gangen of je houding en zit Knipoog )


Ik wend toch al vrij snel af na het groeten op X en ga niet nog eens 30 meter naar C kost teveel tijd.

Ik heb een keer een opmerking gehad omdat de merrie in een jog de rijbaan verliet Scheve mond
Ze was wrsch blij dat het afgelopen was *LOL*
[/quote]

Tja dat moet jij weten, maar ik doe het al ongeveer 3,5 jaar en er is nog nooit wat van gezegd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers