trailer probleem

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Titsie
Berichten: 1163
Geregistreerd: 23-09-03

trailer probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 18:16

Jeje,... wat ik vandaag nou weer meemaakte baal ik heel erg van. Heb ik eindelijk mijn eerste wedstrijd met mijn nieuwe paard, alles ging super. Was al om 7 uur op de manege, (vroeg he, ja vond ik ook) en toen de trailer in na hup liep als een duffe koe achter me aan dus klep dicht en rijden maar. Dat ging alleen wat anders. We hadden nog geen 15 meter gereden en hij flipte finaal!! Hij is er al vaker in geweest en dat was altijd goed gegaan. Nou nu dus mooi niet meer. We zijn nog 10 meter verder gereden maar het ging echt niet. Hij viel zeg maar 'flauw'. Af en toe kon die niet meer echt op zijn bene staan. Ik baal hier echt van en op dat moment kon ik alleen maar zeggen, stomme klootzak ik haat je. Na uiteindelijk dus niet naar de wedstrijd gegaan en komende week weet ik dus wel wat ik moet doen. Trailer oefen. Ik baal hier echt van want wat heb je nou aan zo'n knol. Ik kan er even niks positiefs over zeggen.

Hebben jullie enig iedee hoe dit in eens kan omslaan??
Mijn iedee is gewoon dat hij het echt niet wil want bang is hij echt niet en in de zijk neemt hij me niet heb ik het iedee.


Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 18:27

Misschien is er gewoon iets gebeurd in de trailer een andere keer of onderzoek eens goed of hij nergens pijn heeft of een wondje of zo!!
En misschien hoort dit ook meer op Vraag Maar Raak!

Live,LOve,'ndLaugh

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 18:34

Hey titsie! Dit doet mijn paardje dus ook... bedachte oorzaak: Hij heeft last van zn benen. Op de rechte lijn liepmie gewoon rad maar als ik hem een volte liet draaien liep alles behalve goed. Er komt zoveel druk op zn benen te staan in de trailer dat ie dat niet zo goed meer kan houden en gooit zichzelf tegen de wand aan omdaar steun te zoeken.
Kijk even of je paard goed loopt een de harde ondergrond op een volte. Het kan best zijn dat ie gewoon last van zn benen heeft.

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Titsie
Berichten: 1163
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 18:47

Ja, hij loopt wel helemaal rat. ik snap er echt niks van

Chanice
Berichten: 118
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:04

Het paard van mijn vriendin doet dit ook het is een soort staking dat hij dat doet.Hij wil gewoon niet van zijn terrein weg ,heel apart zij kan ook nooit geen wedstrijden meer gerden terwijl het paard thuis loopt als een zonnetje zij heeft er ook alles aan geprobeerd maar tevergeefs!

Wiesje

Berichten: 2911
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:17

Misschien staat je paardje niet genoeg 'opgesloten' en heeft het dus niet genoeg steun waardoor het licht in paniek raakt. Wellicht kan het helpen om het in een tweepaardstrailer te zetten zodat je het paard goed kun insluiten en het zichzelf niet tegen de kant hoeft te gooien.

EEF https://www.campingdesleng.nl
Goed dat je roddelt, dan blijf ik op de hoogte van mezelf!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 16:33

Zohe, dat lijkt me zo Kl*te!! Denk je lekker naar je wedstrijd te kunnen gebeurt er dat!! Kan me goed voorstellen dat je het effe een stomme knol vond (zou precies hetzelfde gevoel hebben).
Ik weet helaas echt niet wat het kan zijn... succes ermee, want een paard wat niet in de trailer kan... daar zit je niet echt op te wachten


naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:30

Een maand terug heb ik samen met mijn vriendin nog zo'n paardje geprobeerd te helpen.

Mensen hadden precies het zelfde verhaal.

Veel oefenen, beginnen met 1e er op, dan klep dicht, deurtje dicht (en toen begon het bij hun paard, zolans je erbij bent is er niets aan de hand).

Heel veel oefenen, desnoods stukje rijden als je er bij bent (wel heel goed om je zelf denken).

Hun paard had al 2 maal de hele trailer van binnen gestript.

Heel veel succes, maar geef vooral niet op, daar hebben jullie beide niets aan.

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 00:04

Hmmm, ik geloof dat ik ook wel enigzins teleurgesteld zou zijn, maar ik zou mij toch meer zorgen maken over mijn paard en waar dit gedrag vandaan komt...
Kl**tzak zou in deze situatie nooit bij mij te binnen geschoten zijn.

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 00:50

Sorry maar ik snap die reactie van jou ook niet helemaal,
ik kan het best begrijpen dat je er de balen van hebt maar je
paard is geen 'ding' hij zal dit niet met voorbedachte rade doen.
Denk eerst eens verder Scheve mond

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 00:57

Mijn paard heeft ook zoiets !
Hij loopt heel relax de trailer in maar als je gaat rijden dan is hij zo gefuckt ! Als ik op wedstrijd ga met hem dan moet ik op de heenweg bij hem in de trailer gaan staan anders sloopt hij de boel.
We hebben verder alles al geprobeert maar niks helpt. Vlak voor mijn ongeluk vorig jaar hebben we een spulletje gehaald waarbij hij rustig werd maar niet 'te' zodat je nog wel een wedstrijd kan rijden. Helaas hebben we nog niet kunnen proberen of het echt help.

Het heet iets van rescue en het is van Bach. Het is het proberen waard.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 01:14

Sommige paarden hebben een soort claustofobie.
Zet deze in een tweepaardstrailer, met t schot opzij, zodat ze de ruimte hebben.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 08:10

Onze pony liet zich altijd gemakkelijk laden, totdat er een andere pony naast haar moest staan. De andere pony sprong met de voorbenen over het schot en bleef bij mijn pony op de rug hangen.
Na dit voorval moet ik haar geblinddoekt de trailer inloodsen. Het schot en alle stangen moeten eruit zijn. Dan de blinddoek er af. Ze komt wel aan twee touwen te staan, die zo lang zijn dat ze net kan gaan liggen. Zodra we rijden wordt ze helemaal hysterisch, laat zich vallen (maar zonder schot kan ze zich niet vastzetten) en begint te trappen. Als je gewoon rustig doorrijdt gaat ze na een aantal minuten staan en is het over....

Je ziet, deze pony heeft dus iets naars meegemaakt waardoor het gedrag komt.

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 11:48

Wat je kan proberen is:

Je gedachte op 0 niets verwachten laat het maar gebeuren. Wees niet boos op je paard als je begint.

Samen met een rustig ervaren paard laden, wachten of alles rustig blijft en dan een klein stukje rijden

of dat je onder zadel naar een ander adres in de buurt gaat, daar je laten ophalen door de trailer. (sorry ik weet niet of je een eigen trailer heb)

Verander deze compleet (als dit kan) zodat het er anders uitziet dan de vorige keer.
b.v. wel/geen stro, tussenschot eruit, deken om de voorstang.

Kijk of de situatie zich weer voordoet. Als nu alles normaal gaat de volgende dag thuis laden en laten brengen naar een ander adres en terug rijden onder zadel.
Op een andere keer thuis laden op een ander adres paardrijden en weer terug met de trailer. De stukjes kunnen klein zijn desnoods een straat verder.

Als het zich weer herhaalt terug rijden onder zadel naar huis, laat je paard goed nakijken op been en rugproblemen. Als je zeker weet dat hier niets aan mankeert, moet je dus helaas weer van vooraf aan gaan oefenen.

Toch raar als je paard verder gezond is dat deze in paniek raakte.
Ga ook je eigen geheugen even goed na.
Is er iets gebeurt? Bocht te scherp, te snel opgetrokken of geremd, heeft je paard zich tijdens de rit zich goed voelbaar verplaatst? Heb je een vaste chauffeur? Is je paard geschrokken van iets buiten de trailer.
Het kleinste dingetje kan het probleem zijn.

Ook bach resque kan ik je aanraden, alle emoties worden onderdrukt maar je paard blijft helder.

Ik hoop dat het een éénmalig iets was en dat er verder geen problemen meer zijn.

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:17

Natasha schreef:
Sommige paarden hebben een soort claustofobie.
Zet deze in een tweepaardstrailer, met t schot opzij, zodat ze de ruimte hebben.

Nooooit het schot opzij zetten, gebruik dan veulenstangen. De constructie van de trailer is zoveel zwakker als je geen stangen gebruikt, verder kan het losse tussenschot ook onverwachte kanten opschieten.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:45

Sjuimpje schreef:
Hmmm, ik geloof dat ik ook wel enigzins teleurgesteld zou zijn, maar ik zou mij toch meer zorgen maken over mijn paard en waar dit gedrag vandaan komt...
Kl**tzak zou in deze situatie nooit bij mij te binnen geschoten zijn.


blij dat jij en noble-girl er ook zo over denken. wat kunnen paardenbaasjes toch verdómd paardonvriendelijk reageren soms

Saera

Berichten: 178
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:55

poe, San kwan af en toe wel lastig doen, maar gelukkig niet zo extreem. Scheve mond

miss you
Uneksia

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 13:39

Het kan ook een hele simpele oorzaak hebben hoor, zoals bijvoorbeeld een stekend insect dat de trailer in vloog of rare rammeltjes aan de buitenkant van de trailer. Of misschien gleed hij gewoon uit.

Nulla tenaci invia est via

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 14:19

Ik heb vorig jaar ook een ongeluk gehad met mijn paard op de trailer. Hij heeft toen de trailer aan 1 kant opengeschopt uit paniek omdat hij zijn evenwicht niet kon bewaren. Sindsdien is hij doodsbang om op de trailer te gaan. Hij loopt je wel achterna maar als hij eenmaal staat bibbert hij als een gek en laat zich met zijn hele lijf tegen de zijkant van de trailer vallen... Dat is verschrikkelijk om te zien... Voor mijn paard is het heel belangrijk dat hij in een ruime, hoge, stevige (1,5 paards) trailer staat. En ik kan je vertellen: als hij echt bang is lukt het je echt niet in één week! Ga niets forceren, want als het nog een keer fout gaat krijg je hem er waarschijnlijk met geen mogelijkheid meer op! Dus wees geduldig en neem er ruim de tijd voor, dan komt alles goed! Succes!!! OK dan!

:D M2 + 8 :D

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:43

kojack schreef:
Als ik op wedstrijd ga met hem dan moet ik op de heenweg bij hem in de trailer gaan staan anders sloopt hij de boel.


Sloopt bij alleen de trailer op de heenweg???

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:47

oud topic Gaaaap
En als ik het goed heb is het trailerprobleem inmiddels al opgelost.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Titsie
Berichten: 1163
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 21:21

ja hij doet weer braaf maar hoe dit nou kon geburen weten we nog steeds niet maar hij is weer helemaal de oude, hij staat nu muisstil. en mijn eerste reactie, tja zo denk je dan even heel snel omdat er niks gebeurt was maar gelukkig is het helemaal over. ik heb 1 middeltje gebruikt ik weet niet meer precies hoe het heet maar het werkt super en ik hoef het nu niet meer te gebruiken maar in die lastige tijd hielp het echt. en het is gewoon legaal je mag er gewoon wedstrijden mee rijden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 152 bezoekers