bedreiging, aangifte?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-01 19:21

wat vinden jullie? Kan je aangifte doen als je niet eens weet wie iemand is of waar ze woont? En heeft het nut? Er is nog niks gebeurt, kan je dan uberhaubt wel aangifte doen?
Het gaat om het verhaal op PP uiteraard


Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 19:23

ik denk dat je het wel kan doen
ik heb er geen verstand van hoor

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 19:43

ik denk dat het weinig zin heeft. de politie heeft wel wat 'beters'te doen.
Tel nou maar gewoon tot 100 en ga weer lekker naar je paardje toe en rijden.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 19:45

Ik denk niet dat je haar kunt aangeven, ze heeft niks onwettelijks gedaan toch? Heb je niet toevallig een goede politie-agent-kennis die je er meer over kan vertellen? Want eerlijk gezegd zou ik het niet weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 21:01

volgens mij gaat het niet.
je hoort tenminste altijd van die verhalen dat er eerst wat moet gebeuren voor dat de politie iets mag doen. Boos!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 09:49

Je kunt ze in elk geval vertellen wat er is gebeurt. En je kunt toch een signalement geven?? Toen ik eens van sporten naar huis fietste kwan er eens een jongen(volgens mij ecvht een broekie, bleek later toch al 19 te zijn) en die kneep me in de kont en fietste toen hard door. Ik was helemaal verbouwereerd. Thuis mijn moeder gebeld, en die mijn broer (is politieagent) en die vertelde dat ik van dergelijke dingen echt aangifte moest doen. Heb ik gedaan. Die jongen is zelfs op opsporing verzocht geweest, omdat er zoveel vrouwen/meisjes aangifte hadden gedaan! Hij is uiteindelijk wel gepakt!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41636
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 10:14

Indeed.. Ik zou op z'n minst ff bellen met het verhaal dan vertellen ze daar wel wat het verstandigst is..

En als het vaker gebeurd (of als er zelfs meer gebeurd) dan staan er al wat meldingen. Dus als je dan echt aangifte gaat doen dan gaat het niet alleen om dat ene feit.

Ik zou het ff melden.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 10:24

Ik vind dat je aan t overdrijven bent . OK je hebt een "soort van bedreiging" gehad maar die madam staat vannacht heus niet aan je deur met een mes in de hand waar ze je mee dood steekt! Trek je er gewoon niks vanaan en rijd er gewoon voorbij! Je hebt een gsm dus als er zo iets gebeurd bel je dan de politie! Maar om nu al aangifte te doen om dat er iemand zegt dat je te groot bent prfft dan overdrijf je

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41636
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 10:29

Als ze dat iedere keer zegt? En ls ze met fysiek geweld gaat dreigen?

Aangifte kan waarschijnlijk nog niet, maar je kan het op z'n minst even melden.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 13:00

Vindik ook hoor Stef. Ik bedoel ze zegt niet alleen dat je te grootbent. Ze dreigt je van je paard te trekken en de hond op je af te sturen. Echt aangifte kan denk ik niet, want de politie kan daar niest mee. Ik bedoel ze kunnen dan niets voorje doen. Maar je kanhet op zijn minst melden. Al was het dan alleen maar omdat je er dan misschien beter bij voelt!


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 13:11

eh.. ik kan hier wel hele verhalen gaan vertellen over de politie enzo... maar daar wordt je niet vrolijk van: als je niet goed tegen slap gedrag kan: GA DAN SVP NIET NAAR DE POLITIE.
Mijn vader is 3 jaar geleden door toedoen van een paar hondejs van Herc afgekukeld, shcouder gebroken ed. Hondjes moesten aangelijnd zijn, hij naar politie met zijn gebroken schouder, nou, die kwam helemaal depressief en met moordneigingen thuis. Ze deden niks, gingen langs bij de vent van de hondjes, vertelde hij elke 5 minuten een ander verhaal: sorry meneer, hij ontkent wat u zegt, maar hij vertelt wel elke keer een ander verhaal, ondanks dat alles kunnen we niets voor u doen. Strafbaar feit bij OM neer gelegd: niks. Aangifte: niks, 2 uur met helse pijn op t buro gezeten en toen helemaal Boos! weggelopen. Is maar een waarschuwing. Later met hondsdolle hond zelfde verhaal... need we say more? Nah, don't think so...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 13:16

Ik kan me voorstellen dat de politie niet veel doet, je hoort wel vaker dat ze gewoon niets doen. Maar even melden en advies vragen lijkt me niet verkeerd. Bij mij zijn ze wel heel behulpzaam geweest maar dat was ook een andere situatie. Ik werd achtervolgd door m'n ex op de provinciale weg, hij probeerde me steeds van de weg te drukken enzo. Nou daar gaf ik dus echt niet aan toe. Het was net zo'n wilde achtervolging op tv Lachen Maar toen heb ik 112 gebeld en die haalden hem 5 minuten later van de weg. Gaaf joh, allemaal politieauto's er achter aan!

_________________
Wie het laatst lacht, denkt het traagst Lachen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Jura op 2001-04-15 14:17 ]</font>

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 13:23

dat is wel wat anders dan een vent die meteen weer weg is, en iemand laat creperen (strafbaar). Losse hondjes was ook strafbaar maar niet helemaal te bewijzen, dat weglopen wel, gaffie nog toe ook... Maar ja, was een advocaatje he... Ik heb nog steeds de neiging hem flink zwart te maken... Ga nooit naar hem toe... maar dat mag geloof ik niet... Ik zie meteen al weer groen en geel als ik eraan denk, wat een ergernis zeg... Verder ook helemaal geen hond in het bos (30 graden nogal warm) die stopte voor mijn arme pappie. Ambulance duurde ook een eeuwigheid, en ik zat thuis met ome Joop te stoeien... Grrrr, wil het er niet over hebben... blech...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 19:55

jep gewoon melding gaan doen.
Ik heb zoiets gehad op de snelweg. een vent reed achter ons (wij reden al 140) en konden niet naar rechts ivm een rij vrachtwagen vent seinen met lichen etc. nouja zodra mike naar rechts kon deed ie dat. die vent flikkerd die auto ineens voor ons en vol op de rem. Mike kon 'm net ontwijken.
meteen achtervolging ingezet voor nummerbord en toen naar de politie okee was niets gebeurd maar flikt ie het een ander en veroorzaakt ie wel een ongeluk hangt ie. de politie dacht er anders over! als we wilden konden we 'm zelfs aan klagen voor poging tot doodslag.
Uiteindelijk heeft mike besloten dat het om een melding ging en dat we het daar bij wilden houden.
die man is nog op het matje geroepen en heeft zijn excuus aangeboden Lachen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 23:20

Oke, zelf heb ik mindere ervaring met de politie, want zolang zaken tussen je eigen 4 muren gebeuren kunnen ze er niks tegen doen. Volgens mij komen ze pas in actie zodra de buren er last van krijgen ofzo??
Maar stef, het is wel hun taak om de openbare orde te bewaren en als die lui van dat bikercafe meer overlast veroorzaken en bedreigingen uiten kan de politie dus wel iets met jouw klacht. Zij moeten ervoor zorgen dat de bezoekers van een cafe zich niet misdragen, doen ze dat wel dan moet de kroegeigenaar ook op het matje verschijnen.
Ik hoop alleen dat de werkendamse smeris wel op durft te treden tegen een stel halve hells angels, die verbeelden zich vaak heel wat he.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 23:34

Stef, ik zou het in ieder geval melden bij de politie. Nee heb je, ja kun je krijgen, zei mijn oma altijd. Als je het gevoel hebt dat je dat rustiger maakt, moet je het zeker doen.

Ik ben zelf een tijdje geleden 'onzedelijk betast' om het maar zo te noemen, in het portiek van m'n eigen flat. Een of andere vent vond het nodig om me in m'n kont te knijpen en daarna hard weg te rennen. Ik had dan wel een rokje aan, maar dat mag nooit een reden zijn. Heb 'm verrot gescholden en vervolgens de politie gebeld. Die reageerden heel serieus en hebben het als melding genoteerd. Ze hebben nog wel ff een wagentje gestuurd, maar de vogel was natuurlijk allang gevlogen.

Dacht dat ik er niets meer van zou horen, maar de volgende dag werd ik gebeld door iemand van de zedenpolitie district Noord, die me vertelde dat ze diezelfde avond nog een zelfde soort melding uit Zuid hadden gekregen. Dus of ik nog meer details van die vent wilde geven, en eventueel bereid was om aangifte te doen. Voor mij een teken dat ze mijn melding toch serieus hebben genomen.

Daarna overigens niets meer gehoord. Maar ik ben blij dat ik het heb gemeld. Als meer mensen dat doen, beschikt de politie tenminste over een signalement en wie weet wordt die figuur op een dag wel gepakt.

Het kan best zijn dat dat wijf niet alleen jou bedreigt, maar ook anderen, dat het 'gewoon' haar manier is van omgaan met dingen die haar niet zinnen. En dat is absoluut niet in de haak. Dat de politie nu (nog) niets doet is erg jammer, maar jij hebt in ieder geval je best gedaan als je het meldt!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-01 10:48

Heb ook zoiets gehad alleen niet met een paard maar met mn scooter..
Het fietspad bij ons was opengebroken (volledige zandbergen dus) en ik moest naar stal dus reed alngzaam met mn scooter over de stoep. Ff voor de duidelijkheid: Mijn scooter is een snor, NIET opgevoerd (kan dus 25 kmpu) en ik heb zelfs eenspiegel eraan en rijd heel netjes.

Komt er dus een man uit tegengestelde richting aan op t trotoir waar ik rijd, met hond. Ik rem af, ga langzaam aan de kant rijden om die meneer langs te laten. Had mn walkman op, die vent zegt iets. Dus ik oorknopjes uit, zeg 'Pardon?' en hij begint ineens te roepen dat ik niet op t trottoir mag rijden. Dus ik zeg nee dat weet ik maar ik kan ook niet op dit fietspad. Hij roept 'Je gaat nu op t fietspad' dus ik zeg, ja zo direct (als idee als ie langs is rijd ik gewoon door, heeft ie verder geen last) dus ik probeer door te rijden, begint die vent me toch te schreeuwen "En nu op t fietspad!!!"Dus ik zeg '' doe rustig man' Hij roept 'Anders schop ik je dr af!!'Dus ik zeg 'ok rustig aan ik ga al..' dus ik de stoep af in die zandhoop met mn wieletjes, gaat die vent naar mn scooter schoppen... IDIOOT!
Ik was echt zoo pissig heb dr ook nog over na gedacht de politie te bellen, ik bedoel ok ik was fout daar op de stoep maar zo belachelijk reageren? Kom op zeg. Maarja, heb t maar niet gedaan. Maar mocht ik nog eens in zo'n situatie komen bel ik dus ter plekke de politie met die vent erbij.. das bedreiging en dat is gewoon strafbaar. Eikel. Maar das ook t nadeel van een scooter; iedereen denkt direct dat je heel asociaal bent en dat ding opgevoerd hebt tot 80 km pu en met helm hoort te rijden en op de weg moet rijden Boos! Tsja kan me wel iets voorstellen van de vooroordelen want ik zie zelf ook heel vaak aso mensen op een scooter. Maargoed.

Moraal: Knipoog Stef neem je mobiel mee en op t moment dat iemand iets strafbaars zegt, ga je direct aan t bellen. Dat leert ze!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie