Afbuigen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lentigo
Berichten: 232
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: Veenendaal

Afbuigen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-01 19:25

Hoi Allemaal,

Ik zit met een probleempje:
Mijn paard wil niet aan te teugel, hij kan het makkelijk maar hij dote het niet. Hij doet het alleen als er iemand naast loopt en die druk geeft op de teuegls. Iedereen zegt precies hetzelfde: Vragen met je binnenteugel en druk houden op buiten. Het klinkt heel erg makkelijk maar het lukt gewoon niet. Verdrietig
Ik ben zaterdag in de les heemaal afgezeken door de instructrice, ze viel gelukkig in dat scheelt. En iedereen loopt maar de zeuren of ik mijn paard al aan de teugel kan rijden. Verdrietig
Wat moet ik nou doen?? Geef me please tips om het wel voor elkaar te krijgen.

Groetjes van Jessica Verdrietig

Lovers Lennie en Strateeg Lovers


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Afbuigen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 21:30

Lentigo schreef:
Mijn paard wil niet aan te teugel


Hoi Jessica,
Jou paard wil vast wel aan de teugel, maar ik denk dat ie gewoon niet snapt wat jij bedoelt met je hulpen! Het ligt in de eerste plaats niet aan je paard, maar aan jou.
Hoe verander je dat nou? Heel simpel: focus jezelf niet zo op dat 'aan de teugel', maar zorg ervoor dat je paardje lekker voorwaarst is, goed in stelling loopt, goed aan je been is, enz. Dat moet allemaal perfect zijn. als dat zo is, dan gaat je paard vrijwel vanzelf 'aan de teugel' lopen.
Aan de teugel is ook niet alleen het knikken van de hals, maar dat is het in evenwicht lopen van het hele lichaam.

En instructrices die je afzeiken, dat hoort niet! Praat met haar en leg je probleem uit. Als zei ervoor zorgt dat je je alleen nog maar focust op het 'aan de teugel' (lees: knik in de hals en verder maakt het niet uit hoe z'n lichaam loopt), dan kun je beter een andere instructrice zoeken.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Lentigo
Berichten: 232
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: Veenendaal

aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-01 15:11

Hoi,

Heel erg badankt voor je uitleg. Die instructrice van vorige les viel in, normaal krijg ik van iemand anders les gelukkig!!!
Ik zal er aan werken, en je had inderdaad gelijk dat Lent mijn hulpen misschien niet snapt. Hij kan het wel maar ik niet dat is het probleem.

Groetjes van ons beide

Lovers Lennie en Strateeg Lovers

Lentigo
Berichten: 232
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: Veenendaal

Nog ff een vraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-01 11:14

Ik heb nog ff een vraagje: Is het misschien een oplossing om met zo'n elastiek te gaan rijden. Dan wordt hij soepeler in de hals en gaat hij sneller aan de teugel?????????

Lovers Lennie en Strateeg Lovers

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 11:20

Ik vind hulpteugels daar niet echt een oplossing voor, je kunt natuurlijk als jij afgezeken word door je instructrice vragen of zij het misschien even wilt proberen.

dit heb ik ook een keer gedaan toen Flair nog in haar "ik kan alleen maar crossen in galop" tijdperk zat. De instructrice ging erop en zij hield haar dus ook niet en heeft heel wat rondjes door de bak gecrossed.

Je weet zeker dat je paard nergens last van heeft, je kunt hem ook losser maken door te longeren met een hulpteugel.

Lentigo
Berichten: 232
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-01 11:28

Dat is misschien ook wel een oplossing, gewoon longeren. Die instructrice die mij afzeek die vile gelukkig in!!!
Ik weet zeker dat Lent niks mankeert, want hij kan het makkelijk! Alleen ik kan het niet.
Maar in ieder gaval bedankt voor je tip!

Groetjes van Jessica

Lovers Lennie en Strateeg Lovers

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 11:31

Ik zou niet niet aan hulpteugels gaan beginnen. Wat wel heel erg goed kan zijn is dit: longeren met een bijzetteugel of met een elastiek! Als je dat 1 à 2 keer per week doet, wordt je paard ook veel soepeler en daar heb je met het rijden weer profijt van.

Als je rijdt moet je jezelf vooral concentreren op de stelling, het tempo enz. Dan komt het vanzelf!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Lentigo
Berichten: 232
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-01 11:40

Ja, dat zeiden er al meer over dat longeren ik denk dat ik dat maar eens ga doen. En asl ik ga rijden op mijn tempo letten, dat zei mijn instructrice ook al (die ik normaal gesproken heb)

Bedankt voor je tip.

Groetjes van Lent en Mij Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers