Achterhand naar binnen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Achterhand naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 14:12

Mijn pony loopt altijd met zijn achterhand naar binnen. Dus hij loopt nooit helemaal recht. Wat kun je hier aan doen?

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 15:05

Waarschijnlijk is je paard scheef. Dus je zult hem moeten rechtrichten. Dit is geen makkelijke opgave dus les is sowieso een goede optie.

Verder is het belangrijk zelf ook goed recht te zitten, met evenveel gewicht op beide zitbeenknobbels. Verder moet je je paard goed trainen op beide kanten en niet de nadruk leggen op 1kant.

Succes

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:44

Loopt hij op de ene hand met zijn achterhand naar binnen en op de andere hand met zijn achterhand naar buiten? Of altijd naar binnen?

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 21:24

wanneer hij altijd naar binnen loopt heeft het paard een afwijking. En zou ik er eens een fysio of dierenarts bijhalen.
Wanneer hij dit zoals marliesje zegt op de ene kant naar binnen en de andere keer naar buiten doet moet je hem gaan rechtstellen.
Dit doe je door buiging te gaan vragen. Rijdt hem op de hoefslag en rijdt wat schoudervoor. Of ga op de volte rijden en rij op de volte met wat buitenstelling. Let erop dat je daarna weer actief naar voren blijft rijden.
Moeilijk uit te leggen via de computer.
Raadpleeg eens een instructrice.

groetjes joyce

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 11:31

Hij is al eens helemaal onderzocht door een dierenarts. Ook is hij al eens bij fysiotherapeut geweest. Allebei konden ze niks vinden. Hij is dus fysiek in orde. Hij doet het vooral in galop. Als je rechtuit gallopeert doet hij dus een beetje travers maar dan zonder stelling. Dit doet hij op beide kanten. Tijdens de voltes heb je nergens last van. Dus alleen bij rechtuit galloperen doet hij dit. Ik vroeg mij af of jullie ook oefeningen hadden om hem rechter te richten.

CarolienS
Berichten: 95
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 11:52

mischien door juist zijn voorhand naar binnen te stellen, een soort van schouderbinnenwaarts, waardoor hij zijn binnen achter been beter onder z'n lichaam moet zetten.