Niet brug over willen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Niet brug over willen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 17:35

Als ik naar de hei ga moeten we eenspoor over via een brug.
Een keer had ik geen zweep bij me en wou Browny de brug niet over, ik ben toen afgestapt (brug is zo breed = omheining goed dathet veilig is er op te blijven zitten) dus Browny had gewonnen..
Sindsdien wil ze echt de brug niet over, er is nooit wat gebeurd daar, op de terug weg gaatze er wel overheen.

Vandaag heb ik haar aanhet begin gewoon echt naar voren moeten meppen omdat ze daar al begon te stieren en als ik weer zou afstappen had ze weer gewonnen.
Ik weet zeker dat ze niet bang is, want dan reageerd ze namelijk heel anders en er is echt nooit wat gebeurd daar.
Uiteindelijk zijn we eroverheen gekomen nadat een man ons had geholpen.
Wat kan ik doen om haar voortaan gewoon braaf er overheen te krijgen?

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!


Olga88

Berichten: 4948
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 17:53

Misschien samen met een ander paard gaan en die er eerst overheen laten lopen. Verward
Geen idee verder Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:07

Wij hebben hier ook zo'n leuk bruggetje Haha! Onze fokmerrie is er al weet ik hoe vaak langs gegaan en vind het elke keer nog een beetje eng. Ik heb deze zomer Syta ingereden en ook maar naar buiten. Met het verstand op 0 richting het bruggetje.... en wat doet ze? Ze stap erover heen alsof ze het al jaaaaren doet...... Haha! Makkelijk dus!

En bij de andere paarden laat ik Syta voorop gaan (ze is sowieso de leidster) en dan volgen ze haar wel!

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:39

Volhouden en niet afstappen, mijn pony is ook een behoorlijke klier met dat soort dingen en eens in de zoveel tijd geef ik hem brug-therapie, dat betekend elk bruggetjes lang wat hij kent en er netjes overheen gaan, doet hij dat niet meteen dan betekend dat dat hij er wel 50 keer overheen moet, er op stil moet staan, op moet draaien en achterwaarts moet gaan, tot hij zonder aarzelen er netjes over heen gaat. Inmiddels heb ik geen problemen meer met bruggetjes.

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:42

Ascot heeft ook zo'n periode gehad. Uiteindelijk had ik hem een paar keer achterwaards eroverheen laten lopen. Als ik bijna aan de andere kant was halthouden, het paard draaien (deze brug is daar breed genoeg voor) en voorwaards eraf. De terugweg erover was geen probleem. Na een tijdje kreeg ik hem er weer voorwaards over, al moet ik hem nog steeds duidelijk maken dat ik er écht overheen wil.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd


Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:16

Volhouden als ta je daar 3 urr jij wint en zij niet!!
En ik weet uit ervaring dat dat niet makkelijk is maar wel werkt Haha!

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:19

Bedoel je die spoorbrug?
Ik stap daar altijd af. Als ik voorop loop ziet mijn gekke merrie mij als haar leider en volgt ze me, ook als er een trein aan komt.
Om het daar te gaan uitvechten vind ik persoonlijk niet zo'n geweldig idee (hoewel het soms niet ander kan) omdat je op een fietspad rijdt en met je klierende paard toch je mede-weggebruikers stoort.

17 mensen vinden dit leuk

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:21

Of probeer een keertje een spoortje om te doen. Misschien "schrikt"ze dan zo dat ze het wel braaf doet. Heb je 1 a 2 keer nodig en kun je meestal wel weer zonder.

17 mensen vinden dit leuk

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:23

[**] wilde eerst ook nooit over een bruggetje (zon houten dingetje waar water onderdoor loopt), wat ie eerst dus wel altijd deed. Ik heb gewoon volgehouden, ik heb er wel een half uur gestaan maar hij heeft het gedaan. }> Hij was best wel gek maar dat werd afgestraft met een flinke tik op zn billetjes. }>
Maar het moet wel veilig zijn om zoiets te doen... Scheve mond Als je paard van een brug afvalt met je ben je allebei nog niet jarig..

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 19:58

Ja die burg wennie.
Spoort je is geen goed idee,kent ze niet en dan breng ik ons alleen maar in gevaar.
Idd een probleem is dat er telkens fietsers langskomen, vandaag kon ik haar echt goed aanpakken maar dan gaat ze dus achteruit Verward heel apart paard hebben we Haha!


*Edit* ROTspatiebalk Tong uitsteken*edit*
Laatst bijgewerkt door Melissa op 11-04-04 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:00

Is dat die brug bij Crailo over het spoor???

Die herinner ik me nog van vroeger, daar moesten we met de manegepaarden altijd afstappen.

Mijn paard is ook bang voor bruggen, maar alleen voor houten bruggetjes, hij is bang dat ie erdoor zakt (volgens de dierentolk).

Het viaduct over de A27 loopt ie over alsof ie het zijn hele leven gedaan heeft.

Ik zou in jouw geval een paar keer een braaf paard of een fietser meenemen en het dan alleen proberen, maar wel met die fietser in de buurt, die kan ingrijpen als het fout gaat.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:02

Handig he, die spatiebalk (ik ben echt flauw bezig Tong uitsteken)
Ja, ze bedoelt die brug bij Crailo.
Als ze spoortjes niet kent is dat geen goed idee idd.
Neem Steffi eens mee op de fiets, is ook nog goed voor haar conditie Haha!

17 mensen vinden dit leuk

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 20:09

hahahah ja Steffi Tong uitsteken
Dat is idd de crailoo brug.
Sorry Gaaaap mijn spatie moet ik echt op slaan wil die het doen :|

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:13

Steffi mee laten fietsen als jij over dat lange brede pad gaat galopperen }>

17 mensen vinden dit leuk

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:16

Citaat:
over dat lange brede pad gaat galopperen


het gebed zonder end..... daar loopt een fietspad naast
de laatste keer dat ik er reed, lag het overigens vol met keien Boos!

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:20

Was de naam even kwijt, weet dat er een fietspad loopt, dat is goed voor de conditie van Steffi }>
Ben er eerlijk gezegd al een poosje niet geweest...Scheve mond

17 mensen vinden dit leuk

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 20:44

Gebed zonderendwasik een keer alleen opgegaan, ik helemaal blij: Gallopeer pad, ikvertellen tegen beheerster.. Mag er niet meer rijden omdat er altijd vieze mannetjes lopen daar :s

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:52

Ben nog nooit een vieze man tegen gekomen.
Helaas ook geen leuke mannen en dat is dan wel weer jammer...Knipoog

17 mensen vinden dit leuk

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:56

Hallo, ik word hier nu al half afgebeuld Haha!

Die brug bij Crailoo is idd. wel een rotbrug, maar die over de snelweg.. ff denken.. weet niet welke, die bij H'sum in iedergeval (vanaf Hoorenboeg richting LV), die vind ik nog enger. Die loopt helemaal in een boog, en die is nog een stuk hoger! Ik ben daar 4x overheen gegaan (2x heen 2x terug), ben toen echt mooi afgestapt! daarnaast vind ik die zijkant ook een beetje laag, als je erop zit. Als je paard steigert val je zo naar beneden Schijnheilig Whaha geintje.

Lis, wij gaan gewoon een keer samen naar de hei! Nico schrikt van alles maar die brug, dat interesseert hem helemaal niet Haha! Zelfs als er een trein onderdoor gaat reageert ie amper *klopklopklop*.

En Wen gaat ook mee! Dan mag zij Jokertje thuis laten en dat ga jij je conditie maar verbeteren, oke? Schijnheilig

Wennie: ontopic blijven, foei Tong uitsteken
heb verder eigenlijk niks toe te voegen aan vorige reacties Haha!

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 21:04

Citaat:
ben toen echt mooi afgestapt!

daar moet je ook afstappen, er staat een bordje!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 15:46

[typfout vorige bericht: Hoorenboeg = Hoorneboeg Tong uitsteken]

Smurf: Ow, ja ben er al zeker 3 jaar niet meer geweest, dus weet niet Schijnheilig Kan me niet herinneren of er toen een bordje stond.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 16:35

dat bordje stond er 15 geleden al, toen ik er nog regelmatig kwam, dat zal er dus best nog wel staan, die brug is nog even smal en steil.......

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 16:42

Wij hebben hier ook een brug in de buurt (met bocht erachter). Ik kwam er altijd over maar dwars, met gedoe, enz. Gevolg: bijna een keer overreden door auto die met noodtreinvaart van de andere kant kwam. Ik stap nu gewoon af. Wil er ook niet meer mee zitten. Heb ondertussen het idee dat ik straks het wel weer eens op paard wil proberen, ze wordt er ondertussen veel braver in (maar bij hoog snelstromend water blijft het een kl** plek.)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 0 bezoekers