Paard wel of niet verzekeren, en waar???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Paard wel of niet verzekeren, en waar???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 18:16

Per 1 mei krijg ik een super lieve fjordenruin van 3 jaar. Ik wil hem graag verzekeren maar waar...... en welke verzekering?? Ik heb wel hier en daar rond gevraagt maar niemand gaf echt een antwoord waar ik wat aan heb......
Nu heb ik ook al gekeken op internet bij, Interpolis, Amev en fairmount.
Maar ik wil graag weten bij welke verzekering maatschappij jullie goede en positieve ervaringen hebben. En welke verzekeringvorm je het meeste hebt. Ik wil mijn paard voorlopig dan alleen voor de recreatie gebruiken.

Alvast bedankt!!!!! Groetjes Frida

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:45

Ik vraag me af of je wat aan verzekeren hebt.. Je bent volgens mij dan maar verzekert tot het aankoop bedrag en je betaald per maand premie. Dus je betaalt veel premie en bent toch maar tot een laag bedrag verzekerd en je zit weer met het terugkopen enzo als je paard afgeschreven wordt door de verzekering, dan kan je beter per maand zelf wat sparen voor als er een DA nodig is.. Tenminste zo doen wij t..

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:46

ik heb een verzekering bij Fortis en die bevalt me prima!

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:47

Aramat schreef:
Ik vraag me af of je wat aan verzekeren hebt.. Je bent volgens mij dan maar verzekert tot het aankoop bedrag en je betaald per maand premie. Dus je betaalt veel premie en bent toch maar tot een laag bedrag verzekerd en je zit weer met het terugkopen enzo als je paard afgeschreven wordt door de verzekering, dan kan je beter per maand zelf wat sparen voor als er een DA nodig is.. Tenminste zo doen wij t..



Ik betaal bijvoorbeeld 1 keer per jaar iets tussen de 100- 150 euro (voor 2 paarden)! En als je paard op straat komt en een ongeluk veroorzaakt ofo? En er raakt iets/iemand anders beschadig/verwond? Dan ben je weinig met een DA hoor... Tong uitsteken

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:49

vanity schreef:

Ik betaal bijvoorbeeld 1 keer per jaar iets tussen de 100- 150 euro (voor 2 paarden)! En als je paard op straat komt en een ongeluk veroorzaakt ofo? En er raakt iets/iemand anders beschadig/verwond? Dan ben je weinig met een DA hoor... Tong uitsteken


Dat heeft toch niks met je paard verzekeren te maken?? Dat valt toch gewoon onder je eigen verzekering?

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:50

Mijn paard is verzekerd bij de amev. Ze betalen iig snel terug en ik ben er zeer tevreden mee. Als ik jouw was zou ik je paard wel verzekeren. Je weet maar nooit...

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:00

Friesche Onderlinge is ook nog een optie. Staat goed bekend bij evt. uitbetalen enzo. Met Fairmount moet je geluk hebben; ze zijn niet zo eenvoudig met uitbetalen. Je moet er echt opletten dat je schade binnen 24 uur meldt anders krijg je niets (andere maatschappijen zijn hierin vaak wat coulanter). Ook doen ze soms heel moeilijk met uitkeren: bijv. een kennis heeft een paard met hoefkatrolontsteking dat als sportpaard verzekerd is en kreupel loopt willen ze (ook na behandeling niet goed) niet uitbetalen. Tja, dan vraag je je af waarvoor je hem verzekerd hebt.

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:05

Aramat"]
[quote="vanity schreef:

Ik betaal bijvoorbeeld 1 keer per jaar iets tussen de 100- 150 euro (voor 2 paarden)! En als je paard op straat komt en een ongeluk veroorzaakt ofo? En er raakt iets/iemand anders beschadig/verwond? Dan ben je weinig met een DA hoor... Tong uitsteken


Dat heeft toch niks met je paard verzekeren te maken?? Dat valt toch gewoon onder je eigen verzekering?
[/quote]

Dit is wel degelijk een verzekering voor mijn paarden! Mss dat het bij jullie anders is dan, kan zijn hoor,dit is ook wel in Belgiƫ!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:18

Hier valt dat idd gewoon onder de WA verzekering Lachen

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:30

ja bij ons kan je je verzekeren voor derde dus als je op straat gaat en hij bewerkt een auto of zo. je moet bij je familiale verzekering aan geven dat je paard hebt, onder de 1.60m is dit gratis, hoger moet je bij betalen. maar danben je niet vooreel verzekerd, dan kan je verzekering vragen tegen burgelijke aansprakelijkheid

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:43

Ik had mijn paard wel verzekerd, maar ben ermee gestopt. Het bleek bij die verzekering zo te zijn dat ik mijn paard moest laten slachten, als ze niet zelf in haar stal doodgevallen was en dat wil ik niet.

Helemaal toen met de keuring de paarden "gekeurd" werden en mijn toen op en top fitte paard, minder waard was dan een manege paard, dat maar wat rondslenterde, omdat die 10 cm groter was. Toen had ik echt zoiets van "dit klopt niet."

Ik heb nu een speciale spaarrekening voor het geval dat... Hoop hem weer heel lang niet nodig te hebben. Ik heb er afgelopen winter bijvoorbeeld de vee-arts van betaald, toen Prisca een allergische aanval had, waarvoor de vee-arts elke dag moest komen.

Voor ongelukken e.d. zit ze in onze WA verzekering als huisdier.

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:47

Me huurpony is ook WA verzekert!

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:47

Aramat schreef:
Ik vraag me af of je wat aan verzekeren hebt.. Je bent volgens mij dan maar verzekert tot het aankoop bedrag en je betaald per maand premie. Dus je betaalt veel premie en bent toch maar tot een laag bedrag verzekerd en je zit weer met het terugkopen enzo als je paard afgeschreven wordt door de verzekering, dan kan je beter per maand zelf wat sparen voor als er een DA nodig is.. Tenminste zo doen wij t..


Dat lage bedrag waar jij het over hebt is het bedrag wat wordt uitgekeerd bij dood, je kan ook voor ziektekosten verzekeren, dat is wel heel handig als je paardje wat heeft lopen de DA rekeningen gauw hoog op!!!

Wij zijn al jaren bij Amev verzekerd en ik ben daar wel tevreden over, tot nu toe hebben ze altijd keurig uigekeerd!

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:48

Ik heb Pablo verzekerd bij de Amev. Ik heb ze nog nooit nodig gehad (gelukkig), maar ik heb het voornamelijk gedaan voor de kliniek. Stel dat er iets gebeurd en hij moet in allereil naar de kliniek en staat daar een paar weken. Ik ga binnenkort op mezelf, heb net een andere auto etc etc. Het geeft me gewoon een veilig gevoel!

sophie

Berichten: 395
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:51

Mijn paard is verzekerd bij fairmount. Ik ben er tot nu toe wel tevreden over, maar heb het gelukkig nog niet nodig gehad. Haha!
Ik heb de uitgebreidste verzekering die er is genomen...

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:59

Ik heb ook 1 paard pas geleden laten verzekeren bij de Amev.
Wel een hoge premie per maand 59 euro.
Maar nu is ze wel overal voor verzekerd ook ziekten kosten.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:11

Jolynn"]
[quote="Aramat schreef:
Ik vraag me af of je wat aan verzekeren hebt.. Je bent volgens mij dan maar verzekert tot het aankoop bedrag en je betaald per maand premie. Dus je betaalt veel premie en bent toch maar tot een laag bedrag verzekerd en je zit weer met het terugkopen enzo als je paard afgeschreven wordt door de verzekering, dan kan je beter per maand zelf wat sparen voor als er een DA nodig is.. Tenminste zo doen wij t..


Dat lage bedrag waar jij het over hebt is het bedrag wat wordt uitgekeerd bij dood, je kan ook voor ziektekosten verzekeren, dat is wel heel handig als je paardje wat heeft lopen de DA rekeningen gauw hoog op!!!

[/quote]

Is t dan niet zo dat als je je paard bv voor 1500 euro hebt gekocht je dan ook maar tot 1500 euro verzekerd bent? Dus stel dat je operatie met alles erop en eraan meer dan 1500 euro kost je dat dan niet allemaal terug krijgt?

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 23:17

Ik heb mijn paarden bij Amev en Interpolis verzekerd. Bij Interpolis ben ik wat goedkoper uit en ze vergoeden allebei vrijwel hetzelfde. Bij Amev kan ik per maand betalen en dat vind ik op dit moment voor Janneke wat prettiger. Ik heb met beide verzekeringsmaatschappijen goede ervaringen als het aankomt op uitbetalen van schades en overnemen of terugkopen in geval van ongeschiktheid.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 23:45

Ik heb ze niet verzekerd. Bevalt me prima. De enige pech die mijn paard heeft is dat er een koliekoperatie niet meer inzit als dat nodig mocht zijn.
Als ik een nieuw paard zou kopen kan dat rustig van mijn spaarrekening, ik koop ze nooit zo duur. Als ik alle DA kosten van de afgelopen jaren ga optellen kan het nog makkelijk uit tov de premie die ik alleen al voor een simpele paardenverzekering had moet betalen.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 11:32

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties!! Maar ik ga zeker wel mijn paard verzekeren en zowiezo, WA en ziektekosten en ook denk ik een uitgebreide verzekering.
Hij is mij meer waard dan in geld is uit te drukken Tong uitsteken

Ennuh ik denk hem te verkeren bij Rensen, iemand ervaring mee???
Bij hun is een uitgebreide verzekering ook echt uitgebreid, en ook dingen als uitbreken uit wei of stal en kwaadwilligheid van derden zijn allemaal meeverzekerd!!
Aangezien hij nog jong is en afentoe best wel een stuntel, kan hij nog veel veroorzaken hahaha Knipoog