Papieren ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Moet een dekhengst die jou merrie dekt papieren hebben of niet ?

Poll eindigt op

Neen , geeen papieren nodig ! Laat maar dekken !
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0


D. Kay
Berichten: 56
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Belgiƫ

Papieren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-01 20:19

Moet de hengst die jou merrie dekt papieren hebben of maakt het niet veel uit ? Stem hier !!! Haha!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 00:05

ik wil weten wat voor hengst ik op mijn merrie zet hoe meer info hoe beter. Als je geen papieren hebt heb je daar totaal geen zicht op. Ok voor de hobby is het niet zo erg maar als je echt met fokkerij bezig bent is een papier een absoluur verijste ik zeg niet dat je anders geen mooi veulen krijgt. Maar paarden met papieren kun je beter verkopen j ehebt meer zekerheid en het is eerlijk!
groetjes jeannette

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 00:09

Ik zou over een paar jaar Rioon heel graag willen laten dekken. Maar dan kies ik wel een goede hengst uit, met vooral een mooi uiterlijk en goed karakter. En het liefst dus ook met papieren.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 00:28

Ik wil wel een veulen met papieren. Dennis heeft Tammy wel gedekt maar dat is ook de enige keer dat hij dat mag. Tenzij hij goedgekeurd word maar dat weten we nog niet. Dit was een 'liefdes baby'. Maar een 'vreemde'(dus niet van je zelf)hengst zou altijd papieren moeten hebben.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 00:48

Ik zou met papieren doen al is het maar omdat het veulen dan een betere kans heeft op een goed leven

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 11:20

Ik wil zeker een hengst met papieren! Waarom? Nou, simpel: anders komt het veulen niet in het stamboek. Als je nou een merrie zonder papieren zou hebben, tja, dan maakt het weinig uit. Maar nog zou ik het dan niet doen om de reden die Lieke al aangaf.

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 11:21

ik zou wel een hengst willen met papieren

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 12:06

Ik wil papieren bij een hengst want ik wil uitrekenen op hoeveel % klassiek bloed het gekruiste product komt. Ook wil ik weten wat de voorouderz zijn.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 21:16

Zeker te weten dat de hengst papieren moet hebben, en liefst opgenomen in het hoofdstamboek op grond van zijn nakomelingen. Een hengst met papieren en een aanhoudpremie komt er ook niet op. Dan moettie nog maar even een jaartje ofzo wachten.
Ik wil wel dat het veulen gewone papieren krijgt en geen hulpboek ofzo.
Via de papieren is de inteeldgraad natuurlijk ook na te zoeken. Bij de fjorden kan die soms best hoog worden als je niet oplet door de weinige hengsten die gebruikt worden.
Viv

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 21:29

Ik wilook papieren hebben want ons stamboek wil 4 generaties goedgekeurde hengsten hebben. En hebben ze dat niet dan kun je de hengstveulens gelijk wel casteren want die blijven dus veulenboekers.