Hengst GULDENBERG in ere hersteld!!...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Hengst GULDENBERG in ere hersteld!!...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 12:32

Prachtig nieuws....de hengst GULDENBERG is eindelijk in ere hersteld!
Afgelopen woensdag is GULDENBERG goedgekeurd door het EASP....
Met deze goedkeuring is het bewijs geleverd dat hetgene van hem en zijn eigenaar, in het verleden overkomen is, ten ONRECHTE gebeurd is!
Ik hoop dat er nog vele mooie nakomelingen van GULDENBERG geboren zullen worden!!


ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:39

Waar staat hij ter dekking?

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:01

Mooi begin, maar nu het eerherstel door het KWPN nog Knipoog

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:02

Tjonge ik dacht er laatst nog aan Haha!

Waar staat hij nu ter dekking? En zal het KWPN volgen? Ik vraag me af Knipoog

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:03


Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 13:04

je bent mij voor ...wilde net een verwijzing plaatsen... Haha!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:09

Stephany schreef:
je bent mij voor ...wilde net een verwijzing plaatsen... Haha!


Zijn afst. staat in de Delmare . Knipoog

Maar wat is er nu zo bijzonder aan die pedigree? Huilen

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

AWvL
Berichten: 344
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Liessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:11

Dat er weer een F-1 hengst goedgekeurd is voor de fokkerij die onder de 20 jaar is. Naast Nabuur (32 jaar), Recruut (29 jaar), Samber (28 jaar), Topas (27 jaar), Uniform (26 jaar), Winckenburg (24 jaar), Animo (22 jaar) en Cabochon (20 jaar). Gezondheid en prestatie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:42

Uiteindelijk is het de fokker die bepaald of de hengst veel aanbiedingen zal krijgen.
En hengsten zijn er genoeg in Nederland, ruimte en geld om te gaan fokken worden steeds minder.
En je fokproduct ben je tegenwoordig ook niet meer zo snel kwijt.

Je suis Charlie.

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 14:45

Cassidy schreef:
Uiteindelijk is het de fokker die bepaald of de hengst veel aanbiedingen zal krijgen.



Kun je dat wat nader uitleggen Cassidy?

FMvH11
Berichten: 6
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: N.Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:48

Guldenberg staat op enkele kilometers van enkele sperma-winstations.
Daarnaast worden er momenteel met diverse sperma-ontvangststations afspraken gemaakt.
Voorlopig kan men om met Guldenberg en/of Copernicus te dekken bellen met Van Hoek.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:48

Valt daar nog wat aan uit te leggen dan? Stel ik ben fokker en heb een merrie, wil er een hengst bij zoeken, en dan kijk ik wat er aangeboden wordt. Simpel zat.
Dus als de fokkers het NIET eens zijn met het eerherstel van Guldenberg (en geloof me een naam is sneller kapot gemaakt dan in ere hersteld) kunnen officiele instanties hem wel goedkeuren, maar de fokker heeft altijd nog een eigen mening, en beslist uiteindelijk zelf of hij zijn merrie bij deze hengst aanbiedt of niet.

Snap niet wat je daar niet aan begrijpt.

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:49

Stephany"]
[quote="Cassidy schreef:
Uiteindelijk is het de fokker die bepaald of de hengst veel aanbiedingen zal krijgen.



Kun je dat wat nader uitleggen Cassidy?
[/quote]


Heel simpel. ALs de fokker er geen brood in ziet, dan zullen ze hem niet gebruiken voor de fokkerij. Daarnaast zijn 90% van de fokkers in Nederland, fokkers die met KWpn hengsten dekken. En deze zullen dus niet snel een Easp goedgekeurde hengst nemen.

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 14:50

Ik wilde het even van jou horen!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:51

Stephany schreef:
Ik wilde het even van jou horen!


Bij deze dus. Had me wat tikwerk gescheeld, maar goed...weer een bericht erbij Haha! Lips are sealed

Je suis Charlie.

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 16:16

Ik ben heel blij dat er eindelijk gerechtigheid is betreft deze hengst, ik heb hem in levende lijve mogen aanschouwen en een hoop materiaal gezien betreft zijn prestaties en die logen er zeker niet om.

Wat betreft fokken met deze hengst, de juiste mensen met de juiste paarden komen wel bij de juiste hengst...als we nou eens wat minder geilde op dat KWPN-papiertje ..

Ik wens de 2 hengtsen een gewlding dekseizoen toe en betreft de eigenaar...dromen zijn dus geen bedrog, als je er zelf maar in gelooft..en dat heeft hij al die tijd gedaan, ondanks alles wat het hem geestelijk en financieel gekost heeft is hij blijven vechten...daar kunnen nog veel mensen wat van leren..

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 16:23

Pipo schreef:
Daarnaast zijn 90% van de fokkers in Nederland, fokkers die met KWpn hengsten dekken. En deze zullen dus niet snel een Easp goedgekeurde hengst nemen.



Dan blijven er nog altijd 10% over die hopelijk de uitdaging aannemen om te fokken met een EASP goedgekeurde hengst!
Of in ieder geval de moeite nemen om eens met eigen ogen te aanschouwen, dat het EASP werkelijk prima hengsten in huis heeft,om mee te fokken!! En daarna pas een oordeel vormen...
Maar als je al bij voorbaat iets "neersabelt" (omdat in dit geval 90% fokt met KWPN ggk hengsten en daarom iedereen het maar gaat doen..., maar mogelijk ook omdat ze verder niet veel keuze hebben!!), zonder eerst een objectieve mening te hebben gevormd, vind ik dat een "zwaktebod"...
Wanneer de verhoudingen beter verdeeld zouden zijn 50% tegen 50%, geeft dit letterlijk en figuurlijk nieuw bloed...

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 16:24

Ik kan mij helemaal bij jou woorden aansluiten clau!!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 16:35

Pipo schreef:
[

Heel simpel. ALs de fokker er geen brood in ziet, dan zullen ze hem niet gebruiken voor de fokkerij. Daarnaast zijn 90% van de fokkers in Nederland, fokkers die met KWpn hengsten dekken. En deze zullen dus niet snel een Easp goedgekeurde hengst nemen.
[/quote]


Je praat hier over KWPN fokkers van 90%.

Daar geloof ik geen bal van dat die er zijn.

Als ik zie wat er gefokt wordt en de verandering van de fokkerij binnen het KWPN met de omschrijving hoe het toekomstige paard eruit moet zien vlgs. Rosie/Stamboek (een ommekeer in denken, zie laatste strengen)
En de reacties op bokt hierover en straks de geen reakties in de Strengen.
Dan heb ik zo'n idee dat er maar wat heen geo.uweh wordt over fokken, maar 90 % niet weet waar het over gaat.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 18:50

Pipo"]
[quote="Stephany"][quote="Cassidy schreef:
Uiteindelijk is het de fokker die bepaald of de hengst veel aanbiedingen zal krijgen.
Kun je dat wat nader uitleggen Cassidy?
[/quote]Heel simpel. ALs de fokker er geen brood in ziet, dan zullen ze hem niet gebruiken voor de fokkerij. Daarnaast zijn 90% van de fokkers in Nederland, fokkers die met KWpn hengsten dekken. En deze zullen dus niet snel een Easp goedgekeurde hengst nemen.
[/quote]Kennelijk liggen de feiten wat anders. Met ongeveer 3500 reg A veulens per jaar zijn er 3500 fokkers die niet met een KWPN hengst dekken. Dat is ruim 35% en dat aantal schijnt jaarlijks te stijgen.
Een andere stijging is dat steeds meer fokkers hun produkten bij andere stamboeken registreren. Steeds meer fokkers realiseren zich dat je een goed fokprodukt moet fokken om te verkopen En dat de gebruikers geen KWPN papiertje willen kopen maar een goed gebruiksprodukt.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:03

Anna42 schreef:
Kennelijk liggen de feiten wat anders. Met ongeveer 3500 reg A veulens per jaar zijn er 3500 fokkers die niet met een KWPN hengst dekken. Dat is ruim 35% en dat aantal schijnt jaarlijks te stijgen.
Een andere stijging is dat steeds meer fokkers hun produkten bij andere stamboeken registreren. Steeds meer fokkers realiseren zich dat je een goed fokprodukt moet fokken om te verkopen En dat de gebruikers geen KWPN papiertje willen kopen maar een goed gebruiksprodukt.


Wil jij voor de grap even niet vergeten dat tot voor kort alles uit een KWPN goedgekeurde of erkende hengst en een KWPN veulenboek, hulpveulenboek, register A of B of geregistreerd bij een EU erkend stamboek (NA/WPN) in de fokrichting rijpaard merrie, in het register A werd ingeschreven?
En daarnaast dus ook alles uit een EU erkend stamboek of het KWPN Noord Amerika goedgekeurde (in de fokrichting rijpaard) hengst en een KWPN stamboek, veulenboek, register A of geregistreerd bij een EU erkend stamboek in de fokrichting rijpaard merrie.

(edit: typfoutje)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:10

ceasario schreef:

Als ik zie wat er gefokt wordt en de verandering van de fokkerij binnen het KWPN met de omschrijving hoe het toekomstige paard eruit moet zien vlgs. Rosie/Stamboek (een ommekeer in denken, zie laatste strengen)
En de reacties op bokt hierover en straks de geen reakties in de Strengen.
Dan heb ik zo'n idee dat er maar wat heen geo.uweh wordt over fokken, maar 90 % niet weet waar het over gaat.


Zal zeker zo zijn dat 90% niet weet waar het over gaat. Maar wat is de toegevoegde waarde van een bepaald stamboek?

Ik denk persoonlijk eerder dat mensen naar een ander stamboek gaan ( Holstein, Westfaals enz. erkend trouwens door het wpn) voor bloedspreiding. Of omdat een bep. hengst hun heel erg aanspreekt. Dat laatste zou persoonlijk mijn keuze zijn.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:14

MissHIS schreef:
[
Wil jij voor de grap even niet vergeten dat tot voor kort alles uit een KWPN goedgekeurde of erkende hengst en een KWPN veulenboek, hulpveulenboek, register A of B of geregistreerd bij een EU erkend stamboek (NA/WPN) in de fokrichting rijpaard merrie, in het register A werd ingeschreven?
En daarnaast dus ook alles uit een EU erkend stamboek of het KWPN Noord Amerika goedgekeurde (in de fokrichting rijpaard) hengst en een KWPN stamboek, veulenboek, register A of geregistreerd bij een EU erkend stamboek in de fokrichting rijpaard merrie.

(edit: typfoutje)
[/quote]


Zoals ik al zei: 90% weet niet waar het overgaat.
Zo ook jouw tekst. Ach gut

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:15

Hoewel ik een merrie met een KWPN-papier heb is het voor mij geen uitgemaakte zaak dat ik dus met een KWPN-hengst moet gaan fokken. Ik neem gewoon wat in mijn optiek het beste past qua bloed, type, karakter en, ook niet onbelangrijk, wat past in mijn portemonnee. Het betreffende stamboek speelt in mindere mate een rol. Ik laat veel meer meetellen wat de nakomelingen hebben gepresteerd in de sport en hoe de moederlijn is, hoeveel goede dieren daar uit voortgekomen zijn etc.
Het allroundprincipe blijft voor mij heel belangrijk. Aangezien het KWPN een andere weg inslaat zal de kans groter worden dat een fokproduct van een stamboek, dat nog wel volgens dat principe selecteert en dat voldoet aan mijn eisen, de vader zal worden van een volgend veulen van mijn merrie.

Cum Laude x Lord Leatherdale drachtig van McLaren

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:15

"]
[quote="Pipo schreef:

Ik denk persoonlijk eerder dat mensen naar een ander stamboek gaan ( Holstein, Westfaals enz. erkend trouwens door het wpn) voor bloedspreiding. Of omdat een bep. hengst hun heel erg aanspreekt. Dat laatste zou persoonlijk mijn keuze zijn.


Klopt.
Shoppen en Vrijheid van keus. Haha!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, MariskaFally, Ubermetrics en 121 bezoekers