Op vakantie, wat voor eten nemen jullie mee ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131947
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Op vakantie, wat voor eten nemen jullie mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-04 18:05

Daar ben ik nu echt benieuwd naar *LOL*
Vroeger nam ik nooit iets mee op vakantie, maar sinds een paar jaar gaan er standaard 2 dingen mee:
Een flesje knoflooksaus van Calve, en de Senseo-Crema (jawel: het apparaat en de pads).
Verder laat ik alles thuis, maar deze dingen zijn echt onvervangbaar Knipoog

Hoe zit dat bij jullie ?
Gaan jullie met de befaamde sleurhut vol aardappels van huis, of zelfs zonder de favoriete knoflooksaus ? Haha!

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***



Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:02

Crackers.
Meer niet, en meestal worden ze ook niet gegeten... Maar ik neem standaard zoiets droogs mee voor als het eten echt niet bevalt.

Maar ik ga op vakantie om de dingen van daar ook te proeven, de dagelijkse dingen thuis mis je soms wel, maar dan smaken ze dubbel zo lekker eens je terug bent.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:05

Drop.

Ik ben een keer naar Spanje geweest en daar kreeg ik erg last van mijn keel. Ik had zo een zin in drop maar dat was nergens te krijgen. Standaard gaat ernu een zak drop mee .

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:07

ketjap Haha! en verder best eea omdat ik geen zin heb om meteen boodschappen te gaan doen Knipoog

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:17

Niks eigenlijk.
Ik koop daar altijd gewoon het eten of ik ga uit eten.

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 08:24

Ik ga eigenlijk altijd met het vliegtuig.
Maar dan neem ik altijd wel wat pakjes liga's mee en een bus pringles.
En vaak neem ik ook een paar van die kleine pakjes drinken mee in de koffer.
Meer niet want dan ik mijn koffer al vol Haha!, en dit is vaak maar voor de eerste dag zodat als je aankomt even wat kan drinken.
De rest koop ik altijd op locatie.

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:42

Over 3 weken ga ik naar Griekenland..
ik denk dat ik wat liga's en dergelijke meeneem..

in Griekenland eten ze heel veel vlees & vis.. en ik ben vega.. duss

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:53

Niks. Ze hebben daar toch ook eten? Haha!
Heb wel een keer de stomme fout gemaakt om m'n verslaving (sinaasappelranja uit zo'n blik) mee te nemen naar Israel. Kregen ze het op Schiphol een beetje benauwd van, zo'n cylindrische vorm van metaal in m'n bagage.... Haha! Doe ik NOOIT meer!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131947
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 21:21

Als wij met het vliegtuig gaan dan nemen we ook niets mee hoor.
Alleen 's ochtends heb ik altijd zo'n zin in een bakkie Senseo, daar kan zo'n smerig koffiepruttelding niet tegenop Knipoog Dus als we met de auto gaan, dan gaat ie mee !

Sonja, da's wel humor Haha!
Kreeg je het zelf toevallig ook een beetje benauwd ? Knipoog

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Plop
Berichten: 53
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:53

Wij nemen altijd een aantal basisdingen mee om de eerste dag door te komen. Je weet namelijk nooit zeker of er een winkel in de buurt is, die dan nog is open is op de dag dat jij aankomt.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 22:13

Wij hebben dus wel zo'n complete sleurhut. Niet eens zo zeer voor het eten, omdat we praktisch elke dag ergens anders eten (mams houd niet van koken op vakantie). Maar de hoeveelheid snoep enz die mee gaat... Echt niet normaal meer.

[edit] er gaat trouwens wel elk jaar een barbecue mee en als het niet te ver weg is voor 2 dagen aan vacuüm verpakt barbecuevlees....

Daarom is dus die auto zo vol! Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:25

Oscar schreef:
Sonja, da's wel humor Haha!
Kreeg je het zelf toevallig ook een beetje benauwd ? Knipoog


Nee hoor, je koffer gaat a la minute overhoop, als ze zo'n ding zien nemen ze zelfs niet de tijd om eerst de eigenaar erbij te zoeken Haha! Je komt er pas achter als je alles weer flink overhoop gehaald terug krijgt Clown

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:22

Nou... niks eigenlijk. Alleen wat te drinken en te knabbelen voor onderweg. O nee, dat is helemaal niet waar. Als we naar Frankrijk gaan met de auto dan gaat er een krat met troep mee, een paar blikken soep voor in geval van nood, specerijen, theezakjes, suiker, pleepapier, dat soort rommel.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:25

Eigen kaas, bij de AH deze zomer hadden ze maar een soort kaas en die was heel erg ranzig!!!

22 Januari verwachten we ons kleintje

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:41

Wij nemen nooit eten mee, alleen eten en drinken voor onderweg. Tong uitsteken De rest kopen we altijd op de bestemming, anders neemt het alleen maar plaats in...

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:52

Wij hebben een oldtimer-camper (geen caravan dus, maar het principe is natuurlijk wel hetzelfde) en meestal gaan we naar het zuiden van Frankrijk, maar daar doen we dan ook wel een paar dagen over.
Om te vermijden dat we onderweg net niet de juiste winkel zouden vinden (of voor gesloten deuren komen te staan), gaat er dus meestal wel voor enkele dagen proviand (vlees/groenten/aardappels/beleg/fruit etc) mee. Brood vind je in Frankrijk overal wel.
Verder standaard: koffie, nesquick, suiker, bloem, kruiden, mayo, choco, confituur, etc
Van water en melk gaat er ook enkel een voorraadje mee voor de eerste dagen, vlak voor we op de plaats van bestemming aankomen gaan we ineens grote inkopen doen (weten we ook ineens de meest dichtbijzijnde supermarkt te vinden Haha! )
edit: ik was onze zelfgebakken koekjes vergeten, die gaan echt ALTIJD mee (ook al gaan we ergens op hotel ofzo), we kunnen echt niet zonder want we eten bijna nooit "koekjes uit de winkel" (al hebben zowel mijn moeder als ik elk een soort "koekjes uit de winkel" als absolute favoriet in Frankrijk, zijn in België nergens te vinden )

Mijn schoonouders daarentegen... of ze ooit al een buitenlandse supermarkt vanbinnen gezien hebben??? Geen idee. Ze hebben een superdeluxe caravan (ik noem het hun 5sterren hotelkamer *LOL* ), en nemen echt voor weken proviand mee. Een hele kast vol potten zelfgemaakte spaghettisaus en soep, andere dingen die ze thuis al klaargemaakt hebben en vacuum verpakt meenemen,...
Ik kon nooit begrijpen waarom ze met hun tweetjes zo'n grote caravan nodig hadden, maar toen ik ze één keer op vakantie zag vertrekken, wist ik het meteen: om al het proviand in te stouwen Bloos!

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:35

Oh my god!!! Met name Leentje, vre-se-lijk!!!!

Toen ik met mijn ouders ging camperen nam mijn moeder ook altijd kratten vol proviand mee. Als ik er nu achteraf nog aan denk echt belachelijk! In elk (Europeesch) land kan je fatsoenlijk eten krijgen, dan ga ik echt die zooi niet meesjouwen! Vooral als je naar culinaire paradijsjes als Frankrijk, Spanje of Italie gaat, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt die troep mee te sjouwen! Ben juist blij als ik weer lekker Frans mag eten (heb 9 jaar in Frankrijk gewoont), en die mensen zien het echt met een slecht oog als alle Hollanders inclusief aardappelen er weer aankomen! Nederlanders zijn echt bijna de enigen die dat doen, ik vind het belachelijk... Scheve mond Juist in Frankrijk zijn er overal huge supermarkten, die vaak tot 22.00 open zijn. En mocht je echt een keer geen super kunnen vinden, nou dan pik je toch lekker zo`n typisch Frans restaurantje? Heerlijk Vingers aflikken , verheug me nu al weer op onze kampeervakantie deze zomer ZONDER Nederlands eten!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:55

En mijn schoonouders zijn nog wel echte Belgen Knipoog

Even over onszelf, wat betreft onderweg: we zijn dan hele dagen aan het rijden, dat is in onze tuftuf geen luilekkerbedoening en we zijn dan ook vaak te moe om nog een restaurantje op te zoeken. Meestal blijven we 's avonds ook het liefst in de buurt van de drukbezochte parkings op de autostrades ivm veiligheid en we zijn niet bepaald gek op het "eten" wat in de shops daar verkocht wordt.

Maar eens ter plekke, idd, hoe meer plaatselijke culinariteit, hoe liever Haha!

(Laat je trouwens niet misleiden, ook in Frankrijk zijn er afgelegen plekken waar je niet een Super U of Géant "om de hoek" vindt, en afhankelijk bent van de plaatselijke bakker of slager -wel ooit een slager meegemaakt die speciaal voor ons even zijn zaak opende op een zondagnamiddag, super!!- En vaak zijn het zulke plekjes die wij opzoeken, in de hoop... daar geen Nederlanders te vinden *LOL* -mijn paps is een beetje "allergisch" aan Nederlanders Knipoog )

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:54

Ik zelf niks maar mijn ouders nemen altijd, nutella , pindakaas , hagelslag en al mee. Gewoon de dingen die ze daar dus niet hebben.

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:12

Niks, want waar wij heen gaan mag je niks te eten meenemen in het vliegtuig.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:54

Wij blijven altijd in nederland, gaan lekker zeilen met onze boot. Wat in iedr geval altijd meegaat is Amstel. Niet dat we dat niet ergens anders kunnen kopen, maar mijn vriend wil koste wat het kost niet zonder komen te zitten in het zonnetje.

Dus, zo eens in de zoveel tijd gaan er weer eens 2 traytjes mee... Alles aan 1 kant in de boot, je ziet hem schuin hangen! Lachen

Flesje rose voor mij is trouwens ook altijd op voorraad Haha!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:59

Plop schreef:
Wij nemen altijd een aantal basisdingen mee om de eerste dag door te komen. Je weet namelijk nooit zeker of er een winkel in de buurt is, die dan nog is open is op de dag dat jij aankomt.

Idem.
Ik ben vrij makkelijk met eten, ik vind overal wel iets lekkers! Haha!


Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:34

Herinner me nog een vakantie in Costa d'Almeria in Spanje...
Ik mocht mee met een vriendin en haar ouders en het eerste wat zij deden was een pot nutella gaan kopen voor aan het ontbijt omdat er in het hotel geen 'fatsoenlijke' chocopasta was...
Was wel grappig, kwamen we elke morgen binnen met ons potje nutella Haha!

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 21:05

wij nemen voor onderweg drinken mee en wat besmeerde broodjes en natuurlijk wat snoep enzo, of een gekookt ei, danoontjes, bananen, zoiets
maar verder niets
de rest kopen we wel op onze bestemming

zij die niet van het verleden leren, zijn gedoemd de hele ellende over te doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 21:42

alleen wat snoep en drinken voor in de auto.

Ik vind het altijd super spannend om dingen van een ander land te proberen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 bezoekers