Jurres' Zoo Adventures! I'm back!!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Jurres' Zoo Adventures! I'm back!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-01 12:09

Hai hai!
EINDELIJK dan hier mijn verslag waarop jullie vijf weken hebben gewacht hihi. Nu mijn eerste vrije dag sinds eeuwen (bij wijze van spreken dan) Knipoog , mijn broertje is werken dus ik heb de compu voor mij alleen!!!
Kijken of ik er weer een leuk verslagje van kan breien haha.

Ik heb dus vijf weken lang stage gelopen in Dierenpark Wissel, voor degenen die het ontgaan was. Ik had mezelf verboden om te bokken in deze periode, heb alleen mijn pbtjes gelezen in het weekend en één keer het Boktmeeting Lunteren-forum bijgelezen. EN WAT WAS HET MOEILIJK ZEG!!!! Vijf weken lang niet bokken. Boos! Boos! Boos!
Ik had mezelf beloofd dat ik dan mijn verslag af zou hebben in deze vijf weken, maar dat is helaas mislukt. In de trein kwam er niets van en 's avonds was ik halfdood en in het weekend veel te druk. Dus dat is iets waar ik deze vakantie aan ga besteden grrr. Extreme duivel
MAAR: ik ben weer terug op Bokt haha, eindelijk na lang wachten!
Roffel de roffel....mijn verslag!!! Pling Pling Pling

Ik dus elke morgen om kwart voor zeven op de trein gestapt en als ik mazzel had was ik ook om kwart voor zeven weer terug. Maar ja, de eerste twee weken was het echt hobbelen (om het maar beschaafd te zeggen haha) met de NS. Meteen de eerste dag strandde ik al één station verder dan waar ik op de terugweg vertrokken was. Stond ik daar in Nunspeet... what to do??? Mijn ouders waren erg blij met het nieuws dat ze me wel op mochten halen daar haha, want er was nog geen bus te bekennen en dan kwam ik nog maar in Putten uit.... Maar dat is goed gekomen. Diezelfde week ben ik ook nog een keer gestrand op Amersfoort. De tweede week ben ik dankzij de NS een keer twee-en-een-half uur te laat gekomen, oftewel vertraging dus. Toen kwam ik al niet weg uit Lunterencity. En wederom strandde ik een keer op Amersfoort. De rest van de weken ging beter, al stond ik ook een keer met een lekke band in 't Harde. Boos!

De eerste dag viel me meteen al wel mee. De mensen daar zijn echt AARDIG yippee en het was wel leuk. Ik stond de eerste twee weken op afdeling twee. Daar is het grootste werk het schoonmaken van het dwergapenhuis Boos! en de kinderboerderij. Màn, wat zijn die dwergapen af en toe een smeerkezen. Clown Stond je daar een paar uur kooitjes te schrobben en poep en etensresten te rapen.
Meteen de eerste dag maakte ik al kennis met Mickey, een Keizertamarin. Hij is handtam, maar weet niet goed wat 'ie met mensen aanmoet. Hij sprong dus steeds op mijn rug en op een gegeven moment beet íe me een keer keihard in mijn nek. AAAUUU!!! Ik probeerde hem dus verder van mijn lijf af te houden, maar dat mislukte nog een keer haha. Toen beet 'ie in mijn trui en raakte 'ie gelukkig net mijn rug niet *grinnik*.
Later had ik ook nog een keer fikse scheldneigingen op een Zwartpluimpje dat op mijn kop scheet en ook nog een napieste!!! Haha! Gelukkig regende het die dag veel en werd mijn haar weer wat schoner haha. Ik had zwaar de neiging die aap effe te wurgen hihi. Vork Dinnertime! *LOL*
Dat dwergapenkooitjes schoonmaken is echt een klotewerk, maar toen was ik nog niet bij de grotere apen geweest haha, dat was nog veel en veel erger. Ik heb ook twee weken op afdeling één gestaan, waar dus de grote apen zaten in het mangabeyhuis. Dat is nog veel en veel erger! Ik heb in de vijf weken dat ik stage liep (de laatste week liep ik op afdeling één en twee, jammer genoeg kon ik niet nog een weekje naar afdeling drie toe, omdat ze daar net twee nieuwe mensen aan het inwerken waren.) heeeeel erg veel apenkooien geschrobt en dat is zo ongelovelijk zwaar! Ik kwam echt elke avond helemaal brak uit de trein. En een spierpijn dat ik had en was me een partij stijf! Nu nog steeds overigens... Het was echt heel erg met mij en zo moe dat ik was. De vierde week was ik zo ongelovelijk moe en gammel dat ik dacht dat er iets mis met me was. Ik sliep ongelovelijk veel en kwam nog zoooo moe mijn bed uit. Maar opeens was het over na bijna een week. De laatste week ging wel weer redelijk okay en daarin ben ik redelijk gespaard. Maar wat is het zwaar werken daar. Als je niet uitkijkt verniel je je rug. Boos!
Bij de mangabeys klim je steeds omhoog in de kooien, hang je daar te schoonmaken aan een stal plankjes. Je voelt je zelf bijna een aap Cool !
Gelukkig ben ik geen één keer naar beneden geduveld. Lachen Ik ben nog wel een beetje een handige aap... Haha!
Ik heb het wel erg naar mijn zin gehad in Wissel. Het is echt een leuk, gezellig klein dierenpark met leuke dieren en ik heb er ook veel lol gehad. Dat gelukkig wel, naast het gesloopt zijn als ik thuis kwam.
Dat was echt vreselijk. Ik fietste naast twee keer een uur en een kwartier in de trein, ook nog eens twee keer drie kwartier bijna tegen een heuvel op. Ik KON bijna niet meer aan het eind van de stage. Verlangde zo naar mijn eigen fiets, maar ja, ik had daar maar het oude barrel neergezet en niet mijn goede fiets. Verdrietig Dat fietst dan behoorlijk ***. Ik was de laatste dag helemaal blij dat ik opgehaald werd. Party!! Party!! Party!!
Er was daar een hele mutsige stokstaart, zij was handtam. Als je het hokje opendeed (ze zat met een mannetje achter de schermen) spromng ze snel de dienstgang in en klom dan overal in. Ze graafde in de stoffer, klom in een emmer, probeerde op de gieter te klimmen enz. Echt een muts! Dan kon je haar gewoon aaien en oppakken, kriebelen vond ze heerlijk. Het mooiste was dan dat als je floot en je hield het deurtje weer open, dat ze dan meteen haar hok weer instoof. Lachuh met dat beest. Of als je net de mest uit het hok had gehaald, ging ze weer even zitten poepen. Ze probeerde ook altijd om in je laars of schoen te klimmen. En dat ventje van d'r werd hartstikke jaloers als je haar zat te kriebelen... dan kwam ie er heel sneaky aanlopen en probeerde ie je te bijten. Lachen Ik heb gelachen om dat beest, niet normaal meer...had haar bijna mee naar huis genomen haha.
Verder heb ik een keer gruwelijk in een stuip gelegen om een bezoekster. Ik liep samen met Marcel, ook een stagair, de avondvoerronde en er waren wat bezoekers, ik geloof van het Rode Kruis, twee mensen in een rolstoel met begeleiders. Die liepen dus met onze voerronde mee. Wij kwamen dus bij het eiland waarop de stokstaartjes zitten. "Oh," zegt zo'n vrouw, "dat zijn die beestjes uit de Apenheul die altijd op je springen!!!" Nee, ik schoot in mezelf in de lach!!! Ik kon het echt niet maken om keihard te gaan lachen, want je mag klanten niet uitlachen natuurlijk Lachen , maar o,o,o wat moest ikeen moeite doen om niet te gaan gieren van het lachen. Ik zag in mijn gedachten al helemaal stokkies op mensen gaan springen.... Haha! Marcel ging er bloedserieus op in:"Nee mevrouw, dat zijn geen stokstaartjes, dat zijn Doodshoofdaapjes..." "Zijn dit geen aapjes dan???" "Nee mevrouw, dit zijn stokstaartjes, dat zijn geen aapjes!"
Ik moest echt zo vreselijk lachen dat ik maar even weggelopen ben. Marcel kwam me even later achterna en die moest ook zo lachen. Wij zagen al echt stokkies mensen bespringen en hoorden het die vrouw nog steeds zeggen. Even later bij de mangabeys maakte er één de opmerking dat Marcel mij er maar bij in de kooi moest stoppen... Eén twee drie hahaha. Boos! NOT FUNNY!
Tja, wat heb ik nog meer meegemaakt daar? Voor leuke dingen dan, want ik zal jullie niet vervelen met het schoonmaken en harken e.d.
Weet je, ik heb niet zoveel zin meer in de dierentuinverhalen, ik ga jullie nu lekker vervelen met de dingen die er ook zijn gebeurd in die weken. Vééél leuker. Ik ben echt blij dat mijn stage daar is afgelopen. Niet omdat ik het niet naar mijn zin heb gehad, maar ik was het elke avond zo vreselijk zat en dan moest ik ook nog naar Jurga (ze is vreselijk verwaarloosd, arme SuperJurres... *LOL* ). Ik heb het 's avonds echt afgeraffeld om maar zo snel mogelijk naar mijn bed te kunnen en normaal ben ik echt niet zo. Ik ben echt zo'n levensgevaarlijke gek die zich nog eens doodwerkt. Knipoog Maar ik dacht dat ik het hier af zou leggen. Gelukkig werd ik niet ook nog eens ziek, was wel een paar dagen goed beroerd. Maar ik heb het overleefd en ik heb een leuke leerzame stage achter de rug en ik heb het nu echt beseft: IK WIL TERUG NAAR HET ASIEL!!!! Liever nog vandaag dan morgen! Dat is gewoon MIJN werk en niets anders. Maar ja, dat wordt nog even afwachten. In mei begint mijn stage daar weer en ik kan nu al bijna niet meer wachten! Party!! Party!! Party!!

Wat heb ik allemaal gedaan in de tussentijd en wat is er gebeurd?
Teneerste heeft Jurga koliek gehad, maar daar had ik al een topic over gestart. Ik kon het niet laten om het jullie even te laten weten. Gelukkig is het met het veulen allemaal nog perfect, Jurres wordt echt een tientonner haha. Lovers Ik heb nu al een naam voor een zwarte.... (zal het wel niet worden hihi) maar die houd ik nog geheim....
Ten tweede heb ik bij mijn tante eens een stukje gezien van Natural Horsemanship, ik vond het echt hartstikke interessant. Heb nog geen tijd gehad het eens bij Jurga uit te proberen, favo... Ik denk dat Harald er een betere voor is hihi.
Ten derde heb ik in de tweede week op woensdagavond ook nog eens een wedstrijd gestart. Ik was zelf niet al te tevreden. Ze deed best lekker haar best en met inrijden liep ze lekker, maar ik verwachtte als ik mazzel had één winstpuntje. Had ik er dus VIER! Wel wat overdreven gejureerd hoor.... }> Zo goed reed ik absoluut niet! Maar er zaten dingen in de proef waar ik erg blij mee was. Jurga deed de BOSMIDDENDRAF hihi, terwijl ze nooit middendraf wil doen. Mijn vriendin moest zo vreselijk lachen toen de proef klaar was... "WOW!!! Ze deed middendraf, ik kwam bijna niet meer bij....kon zowat niet meer voorlezen van het lachen!!!" Haha! Ik natuurlijk ook in een deuk toen ze het deed, alleen kwam ze gruwelijk in verzet aan het eind haha. Jurres, de staker weer in actie. *LOL* Maar ik was gewoon erg blij. Heb zo vaak proeven gereden die een winstpunt waard waren en dan had ik er weeeer geen. Nu al een paar wedstrijden achter elkaar steeds winstpunten. Ik heb er nu 13 in de B,. nog twee en ik MOET over. Ik start nog vier proeven voor het veulen. Ik heb gezegd dat als ik zaterdag twee winstpunten zou halen, dan zeg ik januari af, dan ga ik niet meer één wedstrijdje L1 en dan een break met het veulen en dan in mei weer beginnen. Bovendien verlaat mijn voorleesSTER voor drie maanden het land en die wil dolgraag de primeur van Ilona in L1 hebben natuurlijk haha. Maar ik heb gezien dat ik zaterdag een streng jurylid heb, dus dat zullen geen winstpunten worden. Ik moet het toch al hebben van met-hakken-over-de-sloot-winstpuntjes, dus dat zullen mijn laatste puntjes wel niet worden zaterdag. Ga ik gewoon lekker januari ook nog B starten en als ik de laatste twee dan nog niet haal, jammer dan, ik ga in mei L1. Gaan we gewoon hard op oefenen hè Janna? Knipoog
Toen kwam de dag dat Ilona 19 jaartjes jong werd. Vrijdag liep ik dus ook stage, dus ik heb me die dag absoluut niet jarig gevoeld. Ook omdat ik thuiskwam en van mijn moeder het nieuws hoorde dat mijn opa weer naar het ziekenhuis was voor zijn hart en ze nog niets gehoord had van mijn vader die mee was. Boos! Maar het kwam allemaal goed en opa kwam zelfs nog even op mijn verjaardag met oma. De volgende dag voelde ik me wel jarig... dus Maartje, ik was op dezelfde dag als jij jarig voor één keertje Knipoog . 's Avonds kwamen er wat vriendinnen van mij, dus had ik toch nog een beetje feest haha. Marielle, je bent echt een muts dat je me vergat hoor! *LOL* En mijn stalgenote zou ook komen, maar ik hoorde later van haar dat er wat tussen was gekomen, dus helaas is zij niet geweest. Scheve mond Maar de rest was er wel. Ik heb nog ff Maartje opgebeld met de mededeling dat ik baalde dat ik in Lunteren zat en niet in Purmerend, maar ja, mijn eigen verjaardag werd toch ook nog wel gezellig. Was wel fun dat er op de achtergrond wat mensen schreeuwden GEFELICITEERD ILOON!!! Lachen
Die zaterdag heb ik dus ook geboktmeet met Sjimmy! Was echt hartstikke gezellig en we zijn lekker met Harald en Jurga de heide opgeweest, zie ook de foto's en verslag van Sjimmy! Was echt super, ze bracht me nog wat op de hoogte van wat er gaande was op Bokt en we hebben uiteraard flink geroddeld Knipoog . Ik kom echt een keertje naar jou toe Sjimmy, lijkt me leuk! Haha!
De week erna hadden we weer een menwedstrijd. Ik was zelf erg tevreden over zowel mijn vader als Jurga die echt TOP liep. Mijn vader was niet tevreden over de dressuur. Hij had zulke koude handen dat ie de leidsels niet meer voelde en ze zo liet vallen toen ie bij A de leidsels in één hand moest pakken voor een gebroken lijn. OOPS! *LOL* *LOL* *LOL* Maar ach, de punten waren nog best redelijk. De vaardigheid was twee keer foutloos en dat is heel netjes. verder heb ik eindelijk een nieuwe jas gescoord hihi, dus kan er weer een aantal jaren tegenaan... Clown
Verder zijn er nog wat kleine dingetjes gebeurd, zie ik in andere topics wel uitgebreid beschrijf... Ik geloof dat dit topic al aardig lang is hihi en ik mag weleens verder gaan met mijn stageverslag Knipoog ...
Ik ga nu dus definitief verhuizen!!! Ik ga bij opa en oma wonen en dus bij SuperJurga and the babe! We gaan ongeveer in februari/maart beginnen met de verbouwing en ik kan niet wachten! Later meer nieuws van mij!!! Ik ga effe weer verder genieten van mijn vrije (ahum) dag! Lachen
Echt *** dat er sneeuw ligt, ik wil zoooo graag het bos weer in!
Heel veel liefs en allemaal bedankt voor de verjaardagskaartjes!!!

IK HOOP DAT JULLIE MIJ NET ZO GEMIST HEBBEN ALS IK JULLIE!!! Knipoog

Iloon en Jurres & the babe
Laatst bijgewerkt door Jurga op 24-12-01 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 12:18

he hallo
welcome back
leuk verhaal hoor van de aapjes
lijkt mij wel aardig klote om zo'n hok schoon te schrobben
nou ja groetjes

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 13:30

Lachen dit is echt een typisch Ilona verslag. ZOooooo lang....

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-01 13:34

Sorrie hoor, maar jullie hadden nog wat te goed van vijf weken geen Jurga op Bokt, niet dan?
Missed me??? Knipoog

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 15:06

Hihi, Ilona bij de apen!!! *LOL* Dat ik dat nog mee mag maken zeg!! Knipoog Dat zat mij altijd te klieren dat ik achter zou worden gelaten bij de apen in Artis en zat nu zelf dagenlang voor aap te spelen.

Hmmm... wat ben ik toch weer aardig met deze opmerkingen! Haha! Ok... nu maar weer aardig doen. Leuk dat je weer eens wat vaker online bent Iloon, maar ik heb het gevoel dat dat alleen maar deze vakantie is en dat je je na nieuwjaar weer doodleuk dood gaat werken in de dierenwinkel. Niet doen hoor, is niet goed voor je!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 15:34

Jurga schreef:
Sorrie hoor, maar jullie hadden nog wat te goed van vijf weken geen Jurga op Bokt, niet dan?
Missed me??? Knipoog

idd. wel 5 weken geen Jurga op bokt... dat we het overleefd hebben zeg........

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-01 18:42

Yippee Steef loves me!!! Lovers Lovers Lovers
Hahaha maarten, guess you're right! Ik ga altijd door, no matter what! Maar ik ga dan echt wel proberen te bokken, al wordt ook dat erg moeilijk. I'll survive.... je kent me.
En ik kan jullie absoluut niet nog eens vier weken missen hoor!!! Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 21:52

he loontje welkom terug!!!!!1 ik heb je wel gemisthoor!!! nou we kletsen volgende week nog wel bij!!!!!!!! of op msn!!!!! heel gaaf verslag over je BOSMIDDENDRAF!!!!!!! heel stoer!!!!!!!!1

he toedeloeeeee

liefs Haha! ik spreek je nog wel!!!!

....

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 22:26

Leuk verslag zeg, maar geef toe dat je zere vingers had na het typen ervan Haha!

Erg leuk, je belevenissen bij de aapies, maar het lijkt me als ik het zo hoor een zware job!


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-01 23:07

Nee Puma, geeneens zere vingers van het typen haha.
Maar ik voelde me bij de aapjes wel erg 'bescheten' ...hihi Haha!
Esmee, blij dat ik toch nog door IEMAND gemist ben Knipoog

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 01:12

tsss... iloon jij weet wel beter! Lachen

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-01 09:04

Hmmm..is dat zo??? Nou ja, het zal wel... (ik zal niet meer met knipoogjes gaan smijten haha, dat zou ik niet meer doen bij jou...)

Ik heb nu dus twee weken heerlijk vakantie, dan begin ik aan mijn stage bij de dierenspeciaalzaak voor vier weken. Dat wordt vast ook erg druk en wordt ook heel weinig bokken, maar deze keer doe ik het dus lekker wel! Clown Clown Clown
Ik kan jullie niet nog eens zolang missen hoor... *LOL*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 23:22

Gezellig dat je weer terug bent hoor!!! Haha! Enne...ik kan me voorstellen dat je dat lieve stokstaartje wel mee naar huis had willen nemen...maar ja, dat zou natuurlijk wel erg zielig zijn geweest voor haar vriendje natuurlijk...maar pfoeh hee, ik werd al moet toen ik je verslag alleen al las...*zucht* Heb je nu al een beetje slaap in kunnen halen ook???

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-01 23:37

Ja, gelukkig wel...alleen ben ik zo'n paardenmuts dat ik anderhalf uur voor mijn lol ben gaan lopen met een kreupele pony Lovers die zo stoer is dat ik ff vergat dat ik wel richting huis kon... Haha! en nu dus hartstikke spierpijn heb in mijn kuiten. Heb al een paar paardendagen (zóóó gemist!!!!) achter de rug...veel uren gemaakt (ook te paard) en nu ben ik WEER stijf haha. Nu vind ik het niet erg!!! Knipoog
Maar ben al aardig bijgeslapen... Dromen

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, boyca, Briiet, DotBot, Everest, Jive03, loeslover, MarliesSam, Marocje, Mrskiwi, Nientsje, Rinkex, Roosch, ryukapple, Sterrendief, Suliko, Thami, Toffeltje, Winna, xdniesje, YandexBot en 66 bezoekers