Goed zadel (€150)???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Goed zadel (€150)???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 13:23

Ik ben dus op zoek naar een zadeltje voor mijn shetty's. Ik heb wel zo'n pannekoekzadeltje maar ik wil graag een 'echt' zadel... Knipoog
Nu hebben ze bij de Loesdau (http://www.loesdau.de) een zadel voor €150 met alles er op en er aan. Shabrak, singel, stijgbeugels, stijgbeugelriemen en een hoofdstel ook met bit, teugels, ... . Dus helemaal compleet Knipoog

Maarre omdat ie maar €150 is weet ik niet zeker of dat dan wel zo'n goed zadel is omdat de meeste wel boven de €300 zijn en dan zonder iets... Maar het kan ook komen omdat het geen speciaal merk is.

Zou ik dit zadel dan bestellen? Ik kan het natuurlijk altijd terugsturen, misschien past het ook niet eens... Knipoog

Hier ook even een foto van het zadel en hoofdstel:
Afbeelding

Wat zouden jullie doen? Schijnheilig
Alvast bedankt voor de reactie's Lachen

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:29

Ik vind het er niet verkeerd uitzien om op een shet te leggen!
Het moet natuurlijk wel passen. Succes met het kopen van een geschikt zadel!

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:31

klopt t dat t zadel neit helemaal van echt leer is ?

volegns mij is dit namelijk t zadletje dat wij ook op een van pony's hebben liggen (prijs komt wel overeen) en dat is een prima zadel(tje)

Aukie

Berichten: 1165
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:46

Als een zadel goed past, is het niet slecht voor een pony...Maar of zo'n zadel comfortabel zit, is natuurlijk heel persoonlijk....
Er zijn ook zat hele dure zadels die niet geschikt zijn voor een bepaald type paard en dan heb je er ook niks aan....
Een goedkoop zadel dat perfect op je pony ligt is prima toch? Het is ook maar net wat voor eisen je eraan stelt. Is het voor af en toe een ritje, of ga je lange afstanden rijden?

ariekkie

Berichten: 896
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Klaaswaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:00

nou ik vind het een goed zadel voor die prijs hor!!
zou het eerst passen als ik jou was en als het goed past enzo.. dan zou ik er voor gaan hor *LOL*

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:05

ik zou het gewoon bestellen, je kan het toch nog terugsturen? en de kwaliteit zal misschien niet super zijn, maar dat maakt toch ook weer niet zoveel uit? Voor dit geld helemaal compleet vind ik echt een koopje!

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 15:41

Ik weet nie of ze het accepteren, Als je het terug wil sturen..
Ik had voor mn shet een zadel bij zadel markt gekocht.. daar betalde ik 99 euro voor en was komplet( singel,beugels+riemen) en voor die 50 euro kan je met gemak een hoofdstelletje kopen( bij www.ooteman.nl zijn ze 16,95) en een leuk shabrak Lachen

Dat zadel wat ik had zal ook lekker.. Ik weet niet of dit zadel ook lekker zal zitten Lachen Maar mijn oude is een aanrader.. voor als je toch door zoekt Lachen

-xx-Madieke

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 16:00

Ziet er leuk uit! Alleen dat suede bij de kniestukken wordt denk ik snel vaal, maar dat is niet zo erg opzich. Wel handig dat je er een hoofdstel bij krijgt!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:03

Ziet er wel goed uit en is het proberen waard denk ik. Zou wel even informeren of het bij niet passen retour mag en geld terug - aan een waardenbon heb je dan niet veel. Lijkt me in ieder geval geschikter dan een zadelmarkt-zadel...

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:21

Ik heb toendertijd ook van deze aanbieding gebruik gemaakt toen ik een zadel voor Guinness moest hebben. Was toen wel een iets ander zadel, bij die van mij zit geen suede op en is helemaal van leer (??).
Ik had eerst een haflingermaat besteld, maar die was toch te breed. Omruilen was geen probleem. Wij hebben hem overigens wel persoonlijk bij Loesdau opgehaald (mijn vriend moest er toch in de buurt zijn voor zijn werk), dus hoe het met verzendkosten enzo zit, mocht je willen ruilen, weet ik niet.
Ik heb het zadel en hoofdstel nu 2 jaar in gebruik en bevalt redelijk goed. Tja, na 2 uur rijden wel een harde kont en het zadel schoof in het begin een beetje bij Guinness. Heb ik opgelost met een anti slip matje.
Als het goed is ga ik mijn "Loesdau-aanbiedings-zadel" dit jaar verruilen voor een Barefoot. Maar heb toch dik 2 jaar veel plezier gehad van die €150,-

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:01

Het kan best, die van Wintec zijn ook rond die prijs en dat vind ik *op het oog* ook wel leuke zadeltjes.

Dus zou hte *mits het past* gewoon proberen.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:07

het leer zal wel van mindere kwaliteit zijn.
ik zou er voor dat geld gewoon vanuit gaan dat het maar een paar jaar meegaat. elk jaar langer is meegenomen....

dus het ligt eraan wat je wilt....

het ziet er iig op het plaatje niet onaardig uit. en is iig beter dan een pannekoekzadel Lachen

Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:48

zadels zijn bij hun helemala niet duur Tong uitsteken

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:50

als het hoofdstel niet past, mag ik het dan hebben Schijnheilig