de hengst concorde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
perfect
Berichten: 37
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: oude pekela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-01 11:29

wie heeft voor mij informatie of foto s van de hengst concorde of wie heeft er nakomelingen van hem ik ben er hardstikke benieuwd naar
Lachen
alvast bedankt Party!! Party!! Party!!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 11:42

Afbeelding
Afbeelding

Concorde comes from a strong jumping line on both sides. Sire of this stallion is the impressive Voltaire, who is bred to perform. He has already sired 5 approved stallions in the Netherlands, one in Belgium, two in Germany and one in Sweden.
Through the performance of his offspring, Voltaire stands very high in both Dressage and Show Jumping indexes.
KWPN. Bay, 16.2hh

Concorde with Piet Raymakers, the silver medal winner in Barcelona, was the spectacular winner of the 1990 National Stallion Champion. His outstanding performances at a very early age earned him the prefix Olympic. His prestige remains phenomenal with Jos Lansik, given their success in Dortmund, Paris and Darmstatt.
Afbeelding
CONCORDE comes from very strong jumping lines on both sides. His sire is the impressive dominant breeding stallion Voltaire, who via his sire Furioso II and Gotthard is bred to perform. Voltaire was the number 2 in the World Breeding Rankings for Showjumping Sires in 1996. CONCORDE's dam, Flyer, is by the legendary Marco Polo, one of the most influential Dutch stallions in breeding and jumping. Flyer produced at least 6 international jumpers.

CONCORDE was himself an international jumper with Jos Lansink. They won the Grand Prix of Nordrhein-Westfalen at Aken and they were Champion of the Netherlands in 1994, 2nd in the Grand Prix of Amsterdam, 2nd Darmstadt, 2nd Lanaken, 2nd Helsinki and 2nd Gothenburg.

For three years, CONCORDE was the sire with the most offspring at the World Breeding Championships for Young Horses. CONCORDE already has famous offspring on the international circuit: Grace (Nona Garson), Humpfrey (Franke Sloothaak), Gracia (Carolijn Lancaster) and Holland (Eddie Macken). CONCORDE also has an incredible list of offspring in 1.40m courses and numerous approved sons. In 1999, CONCORDE's son, Conquest, won the World Cup Qualifier in Oviedo, Spain. CONCORDE is a Keur and Preferent stallion with the KWPN in Holland.

Available by Frozen Semen

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 11:45

Afbeelding
Afbeelding

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 12:14

concorde is hier in de buurt gefokt op de manege waar ik zondag as wedstrijd moet rijden. Hij komt uit een merrie van Marco Polo, flyer heet ze. GEwoon een heel gewoon vosje om te zien. Ik geloof dat ze inmiddels dood is, maar nog niet sinds lang. Hij heeft overigens wel een superkarakter. Op die manege stikt het van de nakomelingen van hem.

perfect
Berichten: 37
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: oude pekela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-01 13:29

ik ken ook eigenlijk ook nog een nakomeling van hem en dat is ook een super paard en mytens hartstikke bedankt voor je informatie en de foto s ik ben er hardstikke blij mee
en voor de rest meer informatie en foto s zijn natuurlijk altijd welkom Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Lachen Lachen

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 18:54

Ik heb afelopen jaar op de LEVADE een nakomeling van concorde zien lopen! in de Z2 dressuur.
Echt een fantastisch mooi beestje! maar niet zo groot geloof ik! maar echt ontzettend mooi!
Dat stond ook op de coupon (ik mocht de coupons op halen, vandaar..) 'bla bla bla van dit ontzettend mooie paard' zoiets.

perfect
Berichten: 37
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: oude pekela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-01 10:34

de concorde die ik ken is ook niet zo groot ik schat hem ongeveer 1.65 en en dta is ook een fantastisch mooi paard en hij is ook nog eens hardstikke lief

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Wij hebben ook een nakommeling van Concorde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 14:10

Onze Concorde Nakommeling is een negenjarige merrie. De moeder is een Marinier X Garant. De concorde merrie kan gigantisch goed springen, maar is niet makkelijk te rijden. Ze wil in een hoger tempo, anders stopt ze. Vroeger kregen wij haar niet eens van ons erf af of zelfs met moeite wel. Ze is chagerijnig op stal. Verder is ze wel lief, alleen ongeloofelijk sterk. Zij gaat nu voor een maand naar Wil Schellekens, hij is helemaal weg van haar.

Groetjes
Denise

perfect
Berichten: 37
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: oude pekela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-01 13:28

die concorde die ik ken die is soms ook nog wel moeilijk met opstijgen maar nou heb ik van iemand gehoord dat de nakomelingen van concorde moeilijk in omgang zijn nmaar dat vind ik eigenlijk wel meevallen
groetjes miranda

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 15:11

Hij is hier dus in Brabant gefokt en er lopen hier heel veel nakomelingen van hem rond. Ik heb nog nooit gehoord dat hij moeilijke karakters zou vererven. In de kantine bij Manege Sonniushof hangt een foto van hem met 2 kleine kindjes op zijn rug. de kids van de fokker.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 20:56

Ik rijd zelf een 3-jarige merrie van Concorde x Ubis.
Hier is een foto van haar, ze staat lekker te drinken in de wei. Op de foto stond ze net 3 maand op rust omdat ze verkeerd bekapt was, ze zit dus niet zo best in de spieren. Verder is ze wel mega gezond, want glimmen dat ze doet! (heb ik helemaal nie babydoekjes voor nodig Clown ) Nu ik haar weer rijd is ze weer wat gespierder en heeft ze iets minder grasbuik Clown .
Afbeelding

Anna 16
Berichten: 52
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Harderwijk

hengst concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 10:13

hoi, ik ken ook een concorde maar dat is een schimmel, moet de moeder toch een schimmel zijn geweest, het is wel een heele goede springer en het is een heel lief beest

ilse_
Berichten: 15
Geregistreerd: 04-05-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 10:18

hey perfect!!!!

Concorde is op de mannege waar ik mijn paard had staan geboren. Daar stond ook zijn moeder maar die is helaas overleden. de mannege heeft een eigen site: www.sonniushof.nl misschien staat daar info over concorde. Ze zijn daar in ieder geval apetrots dat ze hem gefokt hebben dus waarschijnlijk showen ze hun paraddepaardje wel even.

suc-6 ermee

groetjes

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 19:10

concorde is gefokt op de manege waar mijn pony staat
manege sonniushof
ze is zelf overigens ook een concorde (dochter)
op de manege staan echt heel veel nakomelingen van hem
heb je zelf ook een concorde

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 19:14

mijn pony is dus ook een concorde en springt echt super ze is ook heel lief en hartstikke mooi om te zien dat vinden veel mensen alleen ze is heel fel en moeilijk om te rijden . bij ons op de manege zijn veel nakomelingen en bijna allemaal even mooi en even goed in springen (een paar in dressuur)

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 19:17

ja nog een keertje hier is een foto van mijn concorde
Afbeelding

ilse_
Berichten: 15
Geregistreerd: 04-05-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 20:13

ja suuz show nog maar een keer met je paardje haar want hij is inderdaat heel mooi!!!!
Gaat het al goed met de springles? ik hoop het. Leuk jou ook op deze site te zien ik had ook al op concorde gereageerd maar jij snap natuurlijk ook wel waarom. Ik heb mijn pony ook weer terug dus kan gelukkig ook weer flink aan het rijen. Zie of spreek je snel wel weer.
Groetjes!!!!!
Ilse

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 20:31

eej ils
hoezo heb je je paardje weer terug was ie weggeweest dan ja misschien heb je het wel gezegd hoor. ik heb nog maar net een paswoord enzo. ans had tegen mij gezegd dat ik van bert een keertje een pessoa bitje mocht proberen moet maar zien hoe het gaat maar gisteren liep ze echt lekker. mooi aan de teugel enzo. echt superblij. enne met de springles is het nou ook lachen. we springen allemaal vlaggen en pionnen enzo. karlanda springt dat wel maar bij ben gaat het af en toe wat minder dat vind ik wle zielig want dat paardje blijkt z te hebben gesprongen
xxx

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 12:46

zijn er nog mensen met meer foto's van concorde of afstammelingen van hem???

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 20:17

wij hebben een concorde x exkurs
erg lief paard, maar hij was altijd zo sterk en stug in zn lichaam..
wat blijkt, hij heeft een "kapotte" schoft. de doornuitsteeksels van de schoftwervels zijn tegen elkaar aangegroeid en deels afgebroken. Ondanks dat sprong hij altijd alles voor je en heeft nooit echte problemen gegeven. Dan kan je zeggen over Concordes dat ze lastig zijn, maar wij hebben vooral gemerkt dat ze, ondanks dat ze misschien niet het simpelst zijn om te rijden, ze wel voor je vechten tot ze niet meer kunnen.
Dat heb ik ook bij andere Concordes wel gezien.

ik kan nu even geen foto's uploaden, dus dat komt later nog even

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 16:29

ik hoop dat de foto snel komt ben wel nieuwsgierig

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 18:55

je kan trouwes de fotos (ze zijn nie echt mooi vind ik, maar ok) wel zien op mn site http://kroepoekje.cjb.net dan naar foto's en dan paarden

SuuZ
Berichten: 150
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: son

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 02:23

mooi ding hoor noukie