Meest rottige baalmoment met je paard?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Meest rottige baalmoment met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 21:01

Naar aanleiding van het blundertopic hier in PP, nu een topic over je meest vervelende baalmoment met je paard/pony...!

Toen ik nog in Frankrijk in Parijs op de manege reed, had ik een super band met de merrie Esprit. Ze was welliswaar manegepaard, maar in mijn ogen meer mijn paard. Elke dag naar haar toe, op plekjes controleren, deken recht leggen, mee over het domein wandelen tussen een paar lessen door, en niet te vergeten elke dag een uitgebreide poetsbeurt. Schijnheilig
Toen brak de dag van de onderlinge wedstrijd aan... ik natuurlijk met Esprit. `s morgens al een uitgebreide poetsbeurt gegeven, hoefjes netjes gevet, staart in de antiklit en in een vlecht gedaan voor mooie golfjes `s middags etc etc etc. Ongeveer 2 uur voordat ik opmoest nog een kleine poetsbeurt, netjes opgezadeld, ze zag eruit om door een ringetje te halen. Dus op naar de bak, proef netjes gereden... krijg ik na afloop mn briefje terug met het meest vernederende commentaar: een 2 voor verzorging, want een stuk stro in haar staart! Stoom uit je oren Ik kijken, en inderdaad... zo`n lelijke lange strohalm midden in de staart!!! Ik weet zeker dat dit een of andere flauwe grap of wraakactie is geweest van iemand, ik heb me nog nooit zo vernederd gevoeld geloof ik! Huilen Scheve mond Boos!



Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 21:06

De laatste keer dat Dennis aan de kletter ging voor de kar.

Dat is het moment waar ik nog dagelijk zo verschrikkelijk van baal. Ik heb een leuk karretje staan, er onwijs veel tijd ingestoken om mijn droom werkelijk te laten worden, met mijn eigen pony wedstrijden voor de kar te gaan starten.
Op het monent dat ik hem zo voor elkaar had dat ik er over kon gaan denken om te gaan starten ging het onwijs fout. Nu staat mijn kar daar maar stoffig te zijn en word gebruikt als zadelbok.

Nog even, dan loopt Tess van Yaar er voor, dus is hij niet helemaal werkeloos meer. Maar dat zal het nooit halen bij mijn eigen Dennis voor de kar.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 21:11

ow ja een laag punt voor verzorging daar kan ik ook enorm van balen. heb je je paard volledig gewassen, netjes in gelijke knotjes ingevlochten, staart gewassen en volledig ontknoopt, harnachement netjes zuiver, zelf als aan en proper....
en dan krijg je een 6 Scheve mond waarom? bup, waarschijnlijk omdat de jury liever een groot zwart paard zien dan een kleine vos ofzo

Maar mijn grootste baalmoment op wedstrijd was enkele jaren terug tijdens het provinciale kampioenschap B2. Ik was met Evita aan het opwarmen, heel de week goed geoefend, Evita liep netjes, alles leek goed te gaan..
Ik moet de ring binnen, groet de jury, rij verder, alles nog koek en ei..

Moet ik nu toch niet in die ene ring rijden die juist een dertigtal meter van de spoorweg ligt. En komt mij daar toch niet juist als ik in de ring ben de enige trein van de hele namiddag langs . Natuurlijk, Evita heeft nooit in haar leven een trein gezien, en dat gevaarte komt op een handwerp van ons vandaan voorbij geraasd, dus zij met haar 2 voorbeentjes de lucht in en wegwezen...
Ik heb toen enkele mooie shownummers gemaakt alvorens verder te gaan ( Haha! ), maar toen was ik even echt gefrustreerd.(maar ben toch nog 3de geworden Bloos! Haha! )

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 21:12

als ik Morrie van de plaat haal en er zijn weer ijzers onderuit Boos!

dit is de afgelopen 2 maanden wel 6 x gebeurd. Hij kan absoluut niet de straat op zonder ijzers, dus heeft ie steeds weer een week vakantie tot de smid komt

Dit betekent dus geen les, niet rijden en weer een hoop euro's kwijt en steeds slechtere hoeven met meer nagelgaten

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 21:14

Toen ik van de verzekering hoorde dat ik toestemming had om Bill in te laten slapen.
Gelukkig is dit niet gebeurd en loopt hij weer super, maar ik ging kapot op dat moment.

Goedgekeurd onderschrift :)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 21:47

Mwa, deze week was niet echt om over naar huis te schrijven:

Donderdag: Imker in de staak tijdens de les
Vrijdag: DA laten komen, die heeft meer als een uur lang moeten vijlen om zijn gebit bij te werken + 2 wondjes aan Imker's tandvlees.
Zaterdag: Imker kreupel en kan ik de wedstrijd van maandag weer afbellen.

Reden genoeg om te balen....

Toos paardloos

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 22:17

Toen ik vorig jaar een nieuw tweedehands westernzadel kocht voor meneer en bij de eerste grote buitenrit met een beugel achter een paal bleef hangen! Boos! Riem brak voordat ik m'n voet op kon trekken!! Stoom uit je oren

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 22:49

Na hard werken eindelijk zover zijn dat je pony je begint te vertrouwen en dan op een dag bij de wei komen en van voren af aan kunnen beginnen. Da's meer dan balen.
Eén of andere kl**tzak had het leuk gevonden om hem 's nachts zó op te jagen dat hij weer doodsbang voor alle mensen was Stoom uit je oren

En probeer maar eens een hek te repareren met een pony die de aanval (weer) de beste verdediging vindt.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 23:06

Ik had mijn baal moment toen ik 2 weken terug een buitenrit aan het maken was. Het was lekker warm weer, zonnetje erbij. Veel mensen in het bos.
Gaat mijn paardje uitgerekend voor een groep van zo'n 20 personen die aan het pauze houden waren na een lange fietstocht stil staan.
En niet meer vooruit te branden. Hij wilde aandacht, dus het intereseerde hem niet dat ik hem schopte en met de zweep sloeg.
En al die mensen maar denken, oh wat een zielug paardje Boos!

Maar na 10 minuten schreeuwen, slaan en schoppen kwam er weer beweging in Lachen

Nieuw profiel! Eindelijk

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 11:35

Het moment dat ik hoorde dat ik niet op Tayga kon rijden, vanwege een afwijking aan haar achterbeen Huilen . Daar leef je dan dik 3 jaar naartoe Boos! .

Overigens we hebben de hoop nog niet opgegeven en gaan het met de fysio proberen .

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 11:50

45 minuten naar je verzorgpony fietsen, kreng laat zich niet pakken in de wei, heb je hem en je zadelt hem op rent ie weg en ja hoor hoofdstel kapot ......vervolgens niet kunnen rijden , dan maar ef poetsen nog een keer en daarna gaat het keihard regenen ga je weer 3 kwartier naar huis fietsen in de regen , ben je nog niet eens op de helft en heb je een lekke band en kun je de rest van je tocht naar huis lopen Boos!
Dan baal je hahah
Maar achteraf kun je wel lachen maar dat moment zelf is niet zo leuk...


En vooral het ongeluk met nisman, zoeits wil ik nooit meer meemaken Verdrietig
Echt erg ........
Laatst bijgewerkt door bakkie op 11-04-04 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:04

Het verworpen Parcival veulen van Ilindra in 2002 Scheve mond
Baal er nog steeds van......

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:08

toen rover 1 dag voordat we samen op vakantie zouden gaan hoefbevangen werd (2 jaar gelden) en de da zei dat ik er nooit meer op zou kunnen rijden. Dat was toch wel even een grote klap.nu 2 jaar later hobbelen we weer vrolijk door de buurt, gelukkig!

L1+1 met Luna
Luna, Ciera, Rover, Zwier en Ollie
op 15-10-2010 afscheid genomen van Ollie...rust zacht op de groene weiden manneke!

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:14

Balen als onze shethengst weer eens bij de merrie (1.72) van de buren loopt. Dat is de afgelopen zomer 2 of 3 keer voorgekomen. De ruin van de buren (ook 1.72) is dan helemaal over de rooie, maar Shandy, onze onoverwinnelijke, onverschrokken, zeer "gevaarlijke" hengst laat zich niet bang maken door een ruin! (en ook niet door mij vangen).

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:28

het moment dat ik te horen kreeg,dat ik niet meer mag paardrijden van de artsen!!!!
en dat ik nu mijn Mexx zal moeten verkopen!!!!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

benneton

Berichten: 1548
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Achtmaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:08

Nu ongeveer Boos!
als ze met de training zo vervelend zijn dat je denkt, ik stap echt nooit meer op een paard.

vandaag was die van mij weer zo irritant bezig, dan denk ik echt van grmmmmmmmmbl Boos!:(

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 14:06

Waar ik nog steeds van baal is dat hij zijn mooie winterden kapot heeft gemaakt. Nu zitten er allerlei scheurtjes aan de bovenkant, die ik maar met tape heb dichtgeplakt. Had ik eindelijk een goede deken gevonden voor hem, moet ik volgend jaar weer een nieuwe kopen.

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 15:32

als je hoort dat je manege gaat sluiten.....ook nog een leuke, als je op wedstrijd bent

je hebt een bijna wit/lichtgrijs schimmelpony'tje, de dag voor de wedstrijd helemaal gepoetst ( 3 uur Haha! ) en gewassen en dan kom je de volgende ochtend vroeg op de manege is je hele pony geel en bruin en alle knotjes scheef of eruit en je moet over 2 uur starten!!!! grmbl..Boos!:( ik heb m toen wel op tijd schoongekregen, zag eruit om door een ringetje te halen... kwam k uit de proef met een grote Haha!

mijn punten: 123 en 145

ik snapte er niks van.,..niemand eigenlijk....
hoor ik later de ene jury tegen de andere zeggen ( k zat ff in de kantine ) ;

" dat meisje met die lichte schimmel reed wel netjes, maar ik haat schimmels... andere jury antwoordde: " ja idd, leuk meisje, zag er goed uit, maar ik hou meer van donkerbruine paarden "


oooooooooooh grmbl wat was ik boos!!! dat was mijn vorge pony, gelukkig heb k nu een donkerbruine, en dan zie je die heerlijke ( ahum Haha! ) poepvlekken niet meer...en daar houden DIE jury's in elk geval van...whaha... Haha!

oliebol...wat voelde ik me toen klote!!

whaha

xyz

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 15:41

Toen Pris me er vorig jaar afbokte... dat was toch wel behoorlijk een baalmoment...

En als het een keer niet loopt zoals ik wil dan baal ik al, duurt gelukkig niet zo heel lang, maar toch...


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 15:52

Rowan z'n puberteit, van januari 03 tot half mei 03 ongeveer. Hij was ZO drakerig en ZO moeilijk dat er niets mee te doen viel. In 1 rit 20x vol in de ankers want... WHAAAGH! EEN VALLEND BLAD!!! en dat soort dingen. Ik ben nooit gelanceerd maar je zit niet bepaald ontspannen tijdens zo'n ritje. Een moment werd het zo erg dat ik die knol spuug en spuugzat was. Heb 'm thuisgebracht, in het land gezet en heb er 10 dagen niet opgezeten. Ik was hem ZO zat he...

Na die 10 dagen kwam de zin om te rijden wel weer terug, en toen ik daarna les kon gaan nemen kwam er verbetering in. Gelukkig had ik al eens eerder zoiets meegemaakt (met vorige paard) en wist dat het een periode zou zijn, maar ik kon paardlief die dagen echt niet luchten of zien...

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 17:19

Mijn baal momenten zijn meestal als ik denk dat het goed gaat met Chinouc en het tegendeel blijkt waar.
Ze heeft nu achter elkaar dingetjes gehad en nu staat ze bijna weer twee maanden op rust.
Ik ben gewoon bang voor wat ze straks weer gaat mankeren Scheve mond

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Saera

Berichten: 178
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 17:27

een wedstrijd op Nils. Volgens de jury had ik een contragalop gereden terwijl dat echt niet zo was, alle omstandigers hadden het gezien. Ik miste daar net 3 punten voor om eerste te worden.. Boos!

miss you
Uneksia

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 17:28

"Hij is verkocht, ze komen hem volgende week ophalen"
Op dat moment kon ik wel janken, maar zat op mijn werk. Het was mijn eigen keus, en achteraf de beste beslissing, maar toen...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:44

vorige week zaterdag toen mijn paardenmerrie zena door een stomme zet van de staleigenaar in de sloot belandde en haar toekomst nu heel onzeker is vanwege de wond op haar binnenbeen,ik heb haar nu 6 maanden en alles al meegemaakt en volgehouden en nu....weer maanden afwachten of ze een toekomst heeft!!

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:22

Ik vandaag:
Mn hond was even op stal, en ik had Torro in de paddox staan, en iedereen vond torro kei braaf dat ie zo lief met die hond was. Maar opeens begint Romy (Mn hond) te blaffen en rondjes om hem heen te rennen. Dus Torro flipt, bokt, en raakt mij op mn arm.

Wat was ik boos, ik heb hem op stal gezet, en niet meer aangekeken... Boos! Toen baalde ik echt flinks, mn arm is anders ook helemaal beurs en dik...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: wiifke en 34 bezoekers