vakantieadres IN/AAN het bos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

vakantieadres IN/AAN het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 11:18

Met de zoekfunctie kreeg ik heel veel topics over vakantie - maar ben niet zoveel wijzer geworden.

We zoeken:
vakantieadres voor 2 personen, 2 paarden en evt. een hond. Een paard is absoluut nog niet verkeersmak, dus daarom echt een adresje bij het bos waar je geen drukke wegen hoeft over te steken. Hij moet nog veel leren en is echt bang voor vrachtwagens/bussen/trekkers etc. Voor een weg stil moeten staan om over te steken kan nu echt nog niet.
We zijn benieuwd naar jullie reacties!

PS woodyranch/pandyhoeve had ik via oude topics gevonden - maar de website werkt niet


Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:26

Waar wil je heen? In Nederland, eventueel Belgie? Welke provincie? Dan is het makkelijker meedenken *LOL*

www.trailfinders.nl maar dat is volgens mij voor georganiseerde vakanties.

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 11:37

*LOL* , ga je soms met Chrissy ? Van haar kreeg ik gisteren een PB over hetzelfde onderwerp.

Anyway, ik heb haar Gert v.d. Hoorn of de Paalhoeve geadviseerd. Allebei in Kootwijk, waar het prachtig rijden is. Bij Gert zit je echt meteen in het bos, bij de Paalhoeve moet je nog een rustig weggetje oversteken.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 16:49

Thanks Fitzroy!
Paalhoeve: alleen stal, zonder wei? Wil sowieso een paar keer weg door het jaar heen. Dus dat is dan evt. wat voor het niet-weide seizoen zeg maar.

Waarheen: voorkeur gaat uit naar de veluwe, evt. achterhoek, midden drenthe of stukje Brabant. Zolang er maar 'veel' bos is waar je lekker kunt rijden.

Mendi

Berichten: 2278
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:02

Als je wat geld te spenden hebt kun je ook naar het Roode Koper gaan in Ermelo, dat is weliswaar een hotel, maar ze hebben stallen en liggen midden in het bos . Ben er 1 x geweest, was wat prijzig, maar wel erg goed verzorgd (zowel voor paard als voor de ruiter!) Schijnheilig .

Bessy, Neala, Hazel

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:12

Cobo ligt tussen Harskamp en Stroe, midden in het bos (zelfde bos als rond Kootwijk, je kunt heel leuk een dagtocht rond kootwijk maken met een stop op de Paalhoeve waar je je paard kunt stallen terwijl je daar luncht en dan via kootwijkerzand weer terug... ), ruiterpad begint vanaf het erf.
In het hoogseizoen is het alleen voor groepen van 25 man/paard of meer, maar daarbuiten kun je dacht ik ook met minder mensen. In ieder geval het informeren waard.
www.ponykampaccommodatie.com tel: 0342-443512

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 06:43

dit adres staat ook in de Trailfinders gids, maar je kan ze ook rechtstreeks benaderen:

www.pelgrimspark.nl.nu (of de link in m'n onderschrift, die gaat meteen naar de goede pagina).

Ze zitten in Baarle Nassau in Brabant en je kan zo het terrein af de zandbanen op, je kan er eindeloos rijden zonder veel verkeer tegen te komen en de hond kan gewoon loslopen op het terrein. Je onderkomen is een blokhut en het paard kan in een box of in een paddock, wat je wil!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 06:34

Roode Koper ben ik wel eens geweest (alleen gekeken). Ligt boven budget... We willen een paar keer verspreid over het jaar gaan en dan is een wat voordeligere locatie mooi meegenomen.
Nog meer tips zijn welkom!

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 09:49


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 20:25

Iemand anders nog tips? Woodyranch en Boszicht lijken echt heel leuk, alleen niet vrij wanneer wij weg willen. Dus als ik de week niet kan verzetten wordt het verder zoeken....

Mariska_28

Berichten: 10486
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 22:07

Kyona schreef:
woodyranch/pandyhoeve had ik via oude topics gevonden - maar de website werkt niet

Woodyranch is http://www.woodyranch.nl

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 09:35

Ik ben vorig jaar naar de Kloosterhof bij Appelscha geweest. Leuke huisjes en een buitenbox voor je paard. Vanaf de stal moest je een weg oversteken (wel vrij rustig) en dan was je meteen in het bos. Meer info kan je vinden op http://www.dekloosterhof.nl. Je hond mag mee en het beviel mij iig erg goed

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 09:44


lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:33

www.campingboszicht.nl

Ze hebben een boerderij voor de mens en twee stallen + weidegang voor de paarden. Rustige weg uit en je bent in het bos. Prachtig daar.

Veluwezoom - Laag Soeren.

Veel succes

Dat je teweegbrengt is van meer belang dan wat je teweegbrengt (J.A. Deelder)
Neem het leven niet al te serieus. Je overleeft het toch niet. (E. Hubbard)
Don't waste time, or time will waste you (MUSE)


Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:58

Vrienden van mij hebben een klein manegebedrijfje tussen Renesse en Burgh-haamstede stoeterij_woodstockAhotmail.com, 06-55574179 (Time-out reizen) ze hebben stallen, wei en stacaravans die je kunt huren. Je zit daar gelijk aan het bos en strand.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 18:39

Mazzel: bij Boszicht hebben ze onverwachts toch nog een plekje voor ons, dus dat wordt het waarschijnlijk wel Haha! Haha! . Mist, jouw tip klinkt ook goed en houden we zeker in gedachten. *LOL* Het is sowieso de bedoeling om echt een paar keer per jaar te gaan, dus de tips blijven welkom. Wat afwisseling is nooit weg. In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken! OK dan! OK dan!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 19:59


ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 21:00

in drente de knolle gruun in schoonlo

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 22:59

Mijn paardje (ijslander) staat in Laag soeren. Vlakbij camping Boszicht.
Dus als je daar bent en je wilt een keer met iemand rijden (met een super rustige/makkelijke pony in het verkeer, wat er niet veel is)die het bos goed kent, dan moet je het maar laten weten.

Nieuw profiel! Eindelijk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gambler21 en 31 bezoekers