uk en ik in een dipje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kiwi07

Re: uk en ik in een dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:21

Jonges kom op zeg, ze is wel wat te groot, ook haar billen idd.
maar stop ALSJEBLIEFT met zijken over te zwaar! want ik ben zelf ook niet bepaald licht, en het kan zeer kwetsend zijn als er zo over je gewicht gezijkt wordt Knipoog ze is gewoon te groot, maar beslist niét te zwaar!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:23

Ik vind het zeker niet te groot!! En te zwaar ook niet hoor, ik weet niet maar een pony kan echt wel wat dragen er zijn echt wel dikkere mensen die nog op een kleinere pony zitten!!! maar die zetten hun fotos gewoon niet op bokt....
Op wedstrijd (vooal dan pony's) zie je echt de meest verschrikkelijke dingen soms ...

Even terzake:
Ik vind dat je hem netjes aan het rijden bent, van eendipje zie je hier niet veel. Het lijkt alleen of hij soms onder je uit loopt.
Succes verder

kiwi07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:24

nou ik vind at dus ook! wel wat lang, maar niet te dik, ik heb er ergeren gezein!

sjakyrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:26

weetje wat het is en ik wil je absoluut niet kwetsen Bloos (ik ben zelf ook stevig.. maar zeker niet te dik) Knipoog
ik had een C pony een super leuke appaloosa een prachtig beest iedereen wou hem kopen toen ik zelf nog niet te groot was, tja ik groei ook mn benen begonnen er onderuit te komen en ik werd ietsjes zwaarder..... ik zou er toch een keer afscheid van moeten nemen. en dat heb ik gedaan, ik rijd nu op een bonte samber x tuiger van 1,87 en ik voel me fijner... ik ben blijer voor mijn lieve pony (zebra), want die heeft nu de tijd van zn leven. wij hebben thuis btw een manege en mn opa wou hem wel kopen, nu loopt hij in de les met de 'ervaren' ruitertjes erop met de goede lengte, hij wordt de hele dag vertroeteld door de kleintje (die hopen dat ze er later ook nog is een keer opmogen Haha! ) enzo.
tja verder ben ik het wel een beetje met het commentaar eens Knipoog
groetjes sjakyrolover
(nogmaals niet kwetsend bedoelt, want zo'n persoon ben ik niet Bloos )
maar ik moest het toch even kwijt

houvanutopia: nu ik er toch ben vertel ik dit maar...... over vreselijke ervaringen met wedstrijden . ik had wedstrijd en ik was aan het losrijden, er was een meisje op en super lieve charmante pony aan het rijden nou die pony deed het allemaal super en goed enzo tot dat hij een één pas doorliep na het halthouden ging het meisje staan.......... en trok ze die pony aan zn oren en hard nou not normal ( en daarna maar slaan en slaan en tegen die vader zeggen ja en stamp hem er maar een keertje onder) de jury heeft haar gediscwalificeerd (hoe je het ook schrijft Clown )
groetjes,
Laatst bijgewerkt door sjakyrolover op 29-05-08 15:32, in het totaal 2 keer bewerkt

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:26

zeis idd wel wat lang maar niet te groot sommige kunnen bijna meelopen en dat is dit niet hoor

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:28

kiwi07, wil je de Boktregels over spelling even nalezen?
En ook al zeg je"ik heb ergeren gezien"" , dat blijft nog steeds niet respectvol naar TS toe...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:33

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-10-22 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

ankyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:36

Ik zie het er niet aan af dat jullie in een dipje zitten! Ook vind ik het onzin dat ze zeggen dat je te zwaar bent, want naar mijn idee is dat niet zo. Verder vind ik het er heel ontspannen uitzien! Haha! De pony is ook een mooie pony om te zien.

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:44

amondi schreef:
Ryanne_ schreef:
Ik vind dat alle mensen die hier nu zeggen dat je te groot bent gewoon dom! A Knipoog

Wie ben jij en wat heb jij gedaan om mij dom te mogen noemen????

Verbeter de wereld en begin bij jezelf zou ik zeggen en hou je commentaar gewoon respectvol!

Hou jij je commentaar dan ook even respectvol?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:48

LisaxxRody schreef:
Ik vind je ook te groot en te zwaar
je hinderd hem duidelijk !

vind ik ook! je zou op een paard moeten. en dan vind ik persoonlijk al dat je iets met je gewicht moet gaan doen Bloos

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:31

Moderatoropmerking:
Ook al is dit topic net voor de nieuwe regels van HAW gestart, toch willen we hier graag even aangeven wat we voortaan wel en niet willen op HAW.

Zoals je in Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 kunt lezen is er het een en ander veranderd op HAW. Niet alleen de beginpost moet aan bepaalde voorwaarden voldoen, ook de reacties op een bericht moeten aan bepaalde eisen voldoen.
Enkele voorbeelden uit de regels zijn:
Regels voor het plaatsen van een topic
  • Zorg voor een duidelijke titel die de lading dekt.
  • Zorg voor een openingspost die voorzien is van de nodige achtergrondinformatie. Geef in ieder geval aan wat het niveau is van de combinatie, waar jullie op dit moment mee bezig zijn, en tegen welke problemen je aanloopt. Hier kun je lezen waarom we dit van je vragen.
  • Het is niet de bedoeling om vooraf kenbaar te maken dat je op bepaalde dingen geen commentaar wenst te ontvangen (bijv. "graag geen commentaar op de slof'"). Door een topic op HAW te openen geef je automatisch aan dat je openstaat voor reacties. Wel kun je uitleggen waarom je gebruik maakt van bijvoorbeeld de slof, hiermee kun je veel reacties voor zijn.
  • De algemene bokt regels zijn natuurlijk ook op HAW van kracht!

Regels voor het reageren op foto's
  • HAW is een forum waar mensen foto's plaatsen als ze rijtechnisch commentaar willen. Houdt daar rekening mee in je commentaar: een reactie met alleen maar 'Wow, wat een prachtig paard heb je" is niet de bedoeling. Ga in je reactie in op het rijtechnische plaatje. Daarbij mag je best kritisch worden, maar zorg dat je reactie opbouwend blijft. Geef als je een fout beschrijft ook aan hoe je die fout kan verbeteren. Hier kun je daar meer over lezen.
  • Herhalingen zijn niet toegestaan, tenzij je nuttig en opbouwend rijtechnisch commentaar noemt dat nog niet eerder genoemd is.
  • Oneliners ("Leuk paardje" of alleen maar een smiley) zijn niet toegestaan en kunnen zonder bericht worden verwijderd.
  • Foto's mogen niet gequoot worden.
  • Omdat er veel topics worden geopend op HAW en we iedereen de kans willen geven om reacties te krijgen, gaan topics die ouder zijn dan twee weken op slot.

Richtlijnen
  • Hou bij je commentaar rekening met de discipline en omstandigheden waaronder de foto's zijn gemaakt. Van een endurancepaard worden andere dingen gevraagd dan van een springpaard, een ruiter die z'n tweede proefles rijdt hoeft niet als Z-ruiter gejureerd te worden.
  • Mocht er iets niet goed gaan, dan kun je via de TeM-knop een moderator op de hoogte brengen, dit stellen we zeer op prijs.

Voor de complete regels en richtlijnen verwijs ik naar De faq van HAW

Als voorbeeld neem ik enkele reacties

Berichten die we niet willen zien:
Citaat:
Ik vind dat alle mensen die hier nu zeggen dat je te groot bent gewoon dom!
...
dus trek je maar niks aan van al dat gezeur hier Knipoog

Citaat:
Citaat:
Waar moet ik beginnne

Wat dacht je van lekker bij jezelf!?

Citaat:
Echt hoe sommige reageren, Misselijk

Voorbeelden van hoe we het wel graag zien:
Citaat:
Verder vind ik het antwoord van spierpijn en beledigde arabier een heel bruikbaar antwoord.
Gewoon uitproberen,ga met behulp van je instructrice een trainingsschema (grote lijnen dan) opstellen van hoe te rijden na een dag mennen en kijk wat goed bevalt.

Citaat:
Ik begrijp heel goed dat je zelf niet in wilt zien dat je gewoon te groot en te zwaar bent voor deze pony. Toch vind ik het niet eerlijk tegenover het beestje dat je er op blijft rijden. Ik zie ontzettend veel spanning en dat is niet voor niks. Je zadel is wat te krap voor jou en alsnog is hij veel te groot voor de rug van je paardje. Hiermee kun je permanente schade aanrichten. Ik weet dat je dat niet wilt, dus alsjeblieft.. open je ogen. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze foto:
http://i46.photobucket.com/albums/f150/Tyrcanol/mickey/May-28-08006.jpg
Vind je dit er zelf fijn uitzien? Denk je niet dat je je veel prettiger zou voelen op een paard? En het allerbelangrijkste, zou je paardje zich niet prettiger voelen met een passende ruiter en een passend zadeltje? Als je je pony niet weg wilt doen, wat ik me voor kan stellen, zou ik toch lekker een bijrijdstertje zoeken en zelf blijven/gaan mennen.

Om mijn preek even vriendelijk af te sluiten wil ik wel zeggen dat je pony mooie gangen heeft, een aansprekend koppie en dat je ondanks je lengte wel een nette houding hebt.

Succes en denk er alsjeblieft eens over na.

Ik heropen het topic nu en zou graag zien dat jullie na mijn bericht op een goede wijze verder kunnen praten over deze combinatie

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 21:44

Ik vind het een goede keuze dat je haar hebt laten beleren voor de kar! Volgens mij kun je daar ook veel mee doen qua dressuur. Inclusief wedstrijden e.d.
Ik hoop dat je ondanks het soms harde commentaar, wel wat doet met de tips. Ik vind je pony heel leuk!

Groetjes Annemiek

debje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:16

Ik vind het onzin dat je te zwaar en te lang zou zijn. Voor het plaatje ben je misschien een beetje te lang maar daar is niks mis mee, volgens mij hinder je hem helemaal niet. Ik zie een pony die lekker loopt! Hier en daar een beetje spanning, waar ook niks mis mee is, want je geeft zelf aan dat je in een dipje zit.

MLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:20

Wat een super leuk paardje heb je zeg, echt een lief koppie.
Laat die andere maar praten, met ze; Je bent te zwaar etc.
Jij weet zelf het beste of je je pony hinderd ermee of niet, klaar.

Lachen

Leuk paardje&jullie staan leuk bij elkaar Haha!

xkusz mij&mepaard

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:32

als eerste wat een knapperd heb je,
ik zou je handen wat dragender houden,je hebt nu piano handjes,en ik zou je handen wat meer openen dat die wat meer gaat zakken,ik vind op sommige foto s je beenhouding best netjes,en op andere heb je ze weer wat na voren en dan na achter,daar zou ik mischien ook op letten,maar verkeerdvind ik het niet uitzien.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 08:26

Bedankt voor de tips en voor de ook nog aardige reacties.

Voor de mensen die mij een monster vinden, en roepen dat ik super zwaar ben. Even for the record, mijn BMI is gezond!
Ik denk dat de fotos wat vertekenen, door mijn veelste grote WPCS polo Clown , maar aangezien ik verliefd ben op dat ding Haha!

Ik vind mezelf niet te zwaar, en mocht dat wel zo zijn, zou mijn pony daar nu wel last van moeten hebben denk ik, aangezien ik hem al zon 5 jaar rijd. Knipoog

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 09:27

Ik vind het er iets minder uitzien als op de vorige foto´s, maar daar heb je volgens mij wel alle redenen voor!
Jullie zijn echt een leuke combinatie om te zien.
Als bokt zo door gaat kunnen mensen die niet aan het perfectieplaatje voldoen volgens mij geen topics meer plaatsen.
Als ik zo´n rotte reacties zou krijgen zou ik echt vreselijk onzeker worden, het is toch niet leuk om de grond ingestampt te worden?
Voortaan moet alles perfect zijn en als dat niet is, dan krijg je meteen half bokt over je heen.
Er zijn hier al vele mensen op bokt die geen topics durven te plaatsen, omdat ze weten dat ze zoveel commentaar krijgen, dat mag toch eigenlijk niet kunnen?
Ga lekker door met je pony en nog heel veel succes ermee!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:24

Saul schreef:

Voor de mensen die mij een monster vinden, en roepen dat ik super zwaar ben. Even for the record, mijn BMI is gezond!
Ik denk dat de fotos wat vertekenen, door mijn veelste grote WPCS polo Clown , maar aangezien ik verliefd ben op dat ding Haha!

Ik vind mezelf niet te zwaar, en mocht dat wel zo zijn, zou mijn pony daar nu wel last van moeten hebben denk ik, aangezien ik hem al zon 5 jaar rijd. Knipoog

Saul, 5 jaar geleden was je nog een kind, nu heb je gewoon een volwassen lichaam, waarbij jij een groter zadel nodig hebt en je pony groeit daarin niet mee.

Maar je hebt gelijk hoor, dat gaat mij niks aan en irl zal ik je er nooit op aanspreken. Je doet het veel te leuk. Alleen als jij je afvraagt waarom je pony na een paar maanden rust nu zo vervelend is, dan id dit toch misschien de oplossing.
Als jij die mogelijkheid niet serieus wilt nemen en dit afschuift op een poloshirt, dan houdt het op.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:39

Saul, zwaar ben je dan inderdaad niet. Dacht dat ukkie puk ook zoiets weegde 5 kilo minder en die rijd op een shet wat volgens iedereen wel kan..Dat wat dat betreft is er niets aan de hand.

Echter vind ik je wel te groot, zadel ligt idd op zn lendenen en hij kan daar op langere termijn last van krijgen. Zoals hier eerder begonnen is over de spierpijn van voor de kar, denk ik : dat zou goed kunnen een beetje 1 + 1 = 2.
Jouw zadel ligt te ver naar achteren op zn lendenen, en je paard heeft last van die spieren door het trainen voor de kar. Ik denk dat daar je verzet vandaan komt momenteel Knipoog.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:39

Wat een GAVE pony! daar zit flink wat karakter in, lijkt me zo!

Het komt misschien omdat omdat ie makkelijk gespannen kan raken (maak ik uit je verhaal op) dat hij wat opkrult bij zijn hals, maar die zou er iets meer uit kunnen.

Leuk dat ie voor de kar staat, dat is zeker ook een mooi plaatje! verder vind ik jouw grootte niet storend. Hij loopt er goed onder!

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:45

amondi schreef:
Saul schreef:

Saul, 5 jaar geleden was je nog een kind, nu heb je gewoon een volwassen lichaam, waarbij jij een groter zadel nodig hebt en je pony groeit daarin niet mee.

Maar je hebt gelijk hoor, dat gaat mij niks aan en irl zal ik je er nooit op aanspreken. Je doet het veel te leuk. Alleen als jij je afvraagt waarom je pony na een paar maanden rust nu zo vervelend is, dan id dit toch misschien de oplossing.
Als jij die mogelijkheid niet serieus wilt nemen en dit afschuift op een poloshirt, dan houdt het op.

Ik ben het erg eens met amundi.. Jammer van zo'n leuke pony...
Ik zou toch een beetje op zoek gaan naar een grotere pony, niet dat je dik of zwaar bent maar dit is wel gewoon een kleine pony.. Met het commentaar over je handen ben ik het ook eens, maar das al vaak gezegt Knipoog

groetjes
Laatst bijgewerkt door sarah_m op 31-05-08 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:49

het ziet er goed uit!, je foto's in je profiel zijn ook gaaf!

Lieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:51

@ Quintykelly:
Als je beetje had bijgelezen dan had je al gezien dat mareeq al had gezegt dat ze een foutje had gemaakt. Ze wist zelf ook wel dat het maar 20 procent was maar had een typ foutje gemaakt Knipoog Dus daar hoef je geen commentaar meer over te hebben... En het gaat ook tenslotte over saul en mickey he Knipoog

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:53

debje18 schreef:
Ik vind het onzin dat je te zwaar en te lang zou zijn. Voor het plaatje ben je misschien een beetje te lang maar daar is niks mis mee, volgens mij hinder je hem helemaal niet. Ik zie een pony die lekker loopt! Hier en daar een beetje spanning, waar ook niks mis mee is, want je geeft zelf aan dat je in een dipje zit.

Ik wil niet teveel meer ingaan op het te groot en te lang zijn, dat lijkt me duidelijk. Toch wil ik graag nog even op het bovenstaande reageren. Als het plaatje niet kloppend is, dan is 99% van de tijd er werkelijk iets niet klopt (dus te groot, te zwaar > hinder). Persoonlijk vind ik dat als ik naar een combinatie kijk dat ruiter en paard tegelijk op moeten vallen. Als het zo is dat de ruiter eerst (extreem) opvalt en dan pas het paard (of andersom natuurlijk!) dan klopt er in mijn ogen iets niet. Te lang zijn heeft ook zeker zijn invloeden op je paard. Denk maar eens aan het hefboom effect. Een kleine beweging van je zelf heeft een grote invloed op je paard. Als je benen te lang zijn dan hinder je je paard in zijn beweging door tegen zijn schouder en voorknie aan te stoten.

Ik hoop dat ondanks het vele commentaar, dan je toch wat met al deze informatie doet. Want wat eerder gezegd is, er is waarschijnlijk veel veranderd met 5 jaar geleden en nu. Ik heb eens in je profiel gespiekt, en in die 5 jaar ben je echt een stuk gegroeid. En ook wat zwaarder geworden (logisch als je groeit Knipoog)Ik moet ook toegeven dat ik de foto's van het laatste jaar ongeveer, dat ik je dan pas te groot vind worden. Je pony is in die 5 jaar niet meegegroeid. Sta daar wel bij stil. Persoonlijk vind ik je nu te groot voor dit paardje. Leuk dat je hem voor de kar aan het beleren bent, en ik hoop dat je daar nog veel plezier met hem kan beleven.

Nog verder wat rijtechnisch commentaar:
- denk aan je handen, houd ze netjes recht op en niet alsof je aan het pianospelen bent.
- kijk naar voren en naar waar je naar toegaat. Je wilt niet naar de grond neem ik aan Clown
- Probeer niet zoveel aan je binnen teugel te zitten, je binnen hand mag meer naar voren en op gelijke hoogte met ja buiten hand. Wat ik van de foto's kan zien lijkt het of je erg aan je binnen hand trekt.

Nog veel succes!

x_channel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 11:03

mooie pony en je bent zeker niet te zwaar de opmering dat je iets aan je gewicht moet klopt ook niet hoor ik weet niet of hier iemand een bmi kan bereken, ik wel en ze is zeker niet te zwaar voor haar lengte en dat ze een paard moet nemen omdat het mooier zou zijn dat is ook niet juist als het gaat met de pony ookal is ze voor het mooie wat groot dan hou je de pony waarmee het klikt en verkoop je die niet zomaar.
Ikzelf ben 1.77 m ik kan natuurlijk niet op zo'n pony rijden ik zou hem hinderen met mijn lengte en de commentaar of zij een dierenarts ofzo is ik denk dat jullie dat ook niet allemaal zijn en toch weten jullie wel dat het zou storen klopt dan ook niet he.
Dus zolang je hem niet hinderd doe zo verder en ik weet ni of iemand het al heeft gezien maar de foto van het mennen daar ligt voor het karretje een hoefijzer.