Help mijn paard blijft dun!!!??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Help mijn paard blijft dun!!!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-01 14:39

Hallo
ik heb een paard die niet dik te krijgen is
Ze krijgt 6 kilo bix per dag omdat ze anders nog dunner word en omdat ze ook hard werkt een uurtje soms 1 uur en een kwartie ook laat ik haar naast het rijden los of longeer ik haar met of zonder hulp teugels
Ook krijgt ze s avonds nog 3/4 kilo slobber en vepa 1/4 kilo ook geef ik hoor ene scheut maaiskiemolie en een schuitje lijnzaatolie voor dr vacht
en knoflooksnipppers
2x per dag krijgt ze kuilgras het dubbele van alle andere paarden

Ik denk dat het aan het voer niet kan liggen ze krijgt het meeste van de hele stal en ze heeft geen grammetje vet
(ik kan haar niet minder eten geven want dan binnen een week steken haar botten weer uit)
nu zie je zegmaar als je goed kijkt of er over heen gaat haar ribben en word ze sloom Huilen

Moet ik de dierenarts er naar laten kijkn of ze mischien wormen heeft of moet ik het maar zo laten en haar zoveel voer laten geven maar ik geloof dat het niet goed is dat ze zoveel voer nodig heeft Frusty

Wie vind hier iets op of heeft er iets waardoor ze iets drukker word en de iets kan aankomen????????
of mischien iets waardoor ze iets drukker Verward

Alvast bedankt
groetjes

Killy Hoop Dat ut daar beter met je zal gaan Boos! (K)


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 14:40

Hier had je allang een DA bij moeten halen lijkt mij.
Het is echt niet normaal dat ze zo veel voer krijgt en dun blijft.
Krijgt ze wel altijd optijd haar wormkuren en entingen?
Eet ze het voer wel gewoon op?


diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 14:52

je moet wel de dierenarts erbij halen,mischien heeft ze wel wormen.
als de dierenarts is geweest en ze heeft niks,dan kun je mais gaan voeren,gewoon in zakken te koop van 25kilo.
(Duivenmais)daar worden ze ook snel dik van.

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-01 15:09

Ja maar kan het niet liggen an dat ze veel werkt
maar als de feestdagen voorbij zijn dan zal ik zeker even bellen
bedanktttt

(ps) de stal waar ik nu sta die zeggen dat de gewoon geen vet opslaat is dat waar denken jullie

Killy Hoop Dat ut daar beter met je zal gaan Boos! (K)

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-01 15:11

Ja ze krijgt wel altijd haar wormekuuren optijd en haar entingen krijgt ze 2 keer per jaar dat is toch goed??

Killy Hoop Dat ut daar beter met je zal gaan Boos! (K)

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 15:15

he hallo
mijn vorige paard was ook niet dik te krijgen
ik voerde haar maismeel en later gaf ik haar fenegriek (ja is voor de luchtwegen geloof ik) maar ze werd er dik van echt waar
nou ja je kan het proberen en een bloed onderzoek naar wormen zou ook geen kwaad kunnen
groetjes

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-01 15:20

oke dank je wel als ze nou nix heeft dan zalik dat wel gaan proberen

Killy Hoop Dat ut daar beter met je zal gaan Boos! (K)

harmvh
Berichten: 56
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 15:50

Een goede aanvulling die veel melassen bevat en nog goed is voor het dier is Slobber / Paarde meel (goed aanmengen met water) werkt erg goed om een paard dikker te krijgen! en boven alles het paard ziet het als een traktatie om dat het zeer zoet smaakt voor het paard.

Ik gebruik het 2 maal perweek en zelfs dan zie je het verschil! gewoonnaast het voer geven. 2x per week de zelfde hoeveel heid als 1 maaltijd! (ook gewoon voer geven dan! hoef echter niet te gelijkertijd)

Je zult echt het verschilzien! boven alles is het voor het paard erg lekker! Hij zal het zeker weten te warderen! de meeste paarden worden al wilt als ze het ruiken!

Let Maar eens op!

Verstrekte informatie is tevens terug te vinden
op www.paardentrefpunt.nl

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

zemellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 16:44

zemellen dat is wat ik voerde en zit ook geen eiwit in waardoor je paard hoefbevangen kan raken.
bij mij werkte het uitstekend.

een appaloosa hoeft geen vlekken te hebben, maar is wel mooier als ze het wel hebben.
R.I.P. Ons Dotje 5 mei 2009 - 21 januari 2010.
calorieen?? dat zijn toch die beestjes die 's nachts je kleren kleiner maken??

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 16:55

Ik zou eerst maar eens de DA erbij halen voor je nog meer/anders gaat voeren.
Ben benieuwd of dit paardje wat mankeerd.
En misschien heeft je dierenarts wel een goed voedings advies.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 17:18

he ik zou ook de dierenarts erbij halen, misschien heeft ze wat aan haar tanden, en netzo als maytime had dan word ze gewoon niet dikker omdat haar tanden door groeien en het zeer doet, may at ook altijd al haar eten op maar heel slobberig en heel langzaam. Toen haar kiezen waren geveild toen begon ze langzaam aan beter te eten alleen het duurde wel even voordat ze weer een beetje dikker begon te worden.
dus als ik jou was de dierenart erbij halen dit is niet normaal
succes

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 17:30

ik zou zeker een dierarts laten kijken, het is niet goed om je pony maar steeds voller te moeten proppen met voer! 6 kilo is echt veel, mijn paard werkt elke dag en krijgt 4 kilo biks, en nog 1/2 meusli.
en jij hebt toch een pony?

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 19:44

de da er idd bij halen
maismeel werkt ook niet altijd mijn paard werd er ook maar een beetje dikker van
btw vind ik 6 kilo erg veel, misschien kan je 2 kilo daarvan vervangen door musli

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 20:58

Een goede wormenkuur geven (een keertje extra kan geen kwaad).
Is ze niet imuun (of hoe je dat ook mag schrijven) voor de wormenkuur die jij geeft geworden?? Geef je goedkope wormenkuren of de goede dure?

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-01 21:48

nou ik heb een paard van 1.67

Ze krijgt altijd optijd dr wormekuur en ik weet niet of die duur is

Ze krijgt elkekeer als ik een nieuwe wormekuur haal een andere merk dat moest van de dierenarts ik denk ook voor dat imuun worden van zo'n merk

Killy Hoop Dat ut daar beter met je zal gaan Boos! (K)

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 22:35

Niet alle wormkuren werken tegen lintworm! Informeer goed bij je DA hoe je hiervoor moet ontwormen. Dit ozu ik in ieder geval eerst proberen!

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-01 23:28

oke ik zal het doen moet ik dan eerst ef de DA opbellen of kan ik die gewoon in de paarden winkel kopen

Killy Hoop Dat ut daar beter met je zal gaan Boos! (K)

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 03:24

Laat alsjeblieft die mais achterwege... of geef niet teveel. Grote kans op hoefbevangenheid!!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 10:25

als ze wat minder brok geeft ,kan een half kilotje mais echt geen kwaad hoor!

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 11:34

Tja, eerst DA laten controleren op tanden, wormen enz.

Ik heb ook een anorexia-paardje thuisstaan. Ik heb haar al 8 jaar, en ze is altijd dun geweest. Op dit moment is ze voor haar doen vrij dik (je kan nog de ribben zien bijna). Ik heb hele goede ervaringen met Havens Slobber Mash. Dat is van die aanmaakslobber en daar zit iets mais bij in.
Ook hooi e.d. eet ze zeer slecht, ik weet ook niet waarom, de DA denkt dat het tussen de oren zit.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 12:23

Mijn paard was ook niet dik te krijgen. 's winters was het helemaal erg. Viel ontzettend af en leek wel een gratenpakhuis. Bij ons staan de paarden op zaagsel en ik ben begonnen met haar stro en hooi en luzerne te geven. 1 plakje stro en 1 of 2 plakjes hooi, om iets te knabbelen en buikvulling te hebben. Daarnaast luzerne om dikker te worden. Ik be ngestopt met kuil geven omdat mijn paard daar niet tegen kon, koliekachtige verschijnselen wat nooit echt doorzette. Mijn paard wel na heet stoppen met de kuil en het geven van bovengenoemde wel dikker. Op dit moment is ze tonnetje rond. Te dik zelfs. Dit terwijl ik haar 4 jaar lang niet dik kreeg.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 14:20

ik heb precies het zelfde probleem gehad, PB me ff, omdat er mensen hier op bokt anders over denken dan ik, en ik heb geen zin in een soort van discussie daar over of ruzie !!

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 15:59

Mais: bevat veel zetmeel en een paard raakt hier dus niet hoefbevangen van, dat komt door een teveel aan eiwit.
Zemelen: bevat weinig voeding en is dus geschikt voor paarden die te dik zijn en toch willen mee-eten met paarden die wel hun bak vol krijgen.
DA lijkt mij de enige optie< stel dat je paard wormen heeft zal hij een kuurtjes van wormenspuiten moeten volgen, en de tandarts zou ook niet verkeerd zijn (dat heeft bij mij echt verschil gemaakt).
Ik heb zelf ook een "dunnetje" en een "dikkertje".
De dunne krijgt gebroken mais als extra en de dikke zemelen als vulling. Verder veel ruwvoer.[/quote]

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-01 16:10

waar staat jouw paard? het kan nl. heeeeel erg goed zijn dat hij erg veel van zijn voer verbrand met bewegen Knipoog als een paard bv. als eerste in een gang staat en er lopen constant mensen/paarden voorbij kost dat veel energie van een paard en energie is verbranding Haha! tuurlijk dat geldt niet voor alle paarden, maar als je de kans hebt moet je (als het van toepassing is natuurlijk!) jouw paard eens een tijdje op een rustig plekje van de stal zetten, niet te donker, maar wel rust! is nl. heel belangrijk! verder zou ik zeker eens een dierenarts laten kijken! }> heel veel succes!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 01:21

he hallo
ja je paard kan echt wormen hebben hoor
bij ons op stal staat er ook een die word elke 6 a 8 weken ontword
en staat nu ook met een wormen infectie hoe het kan Verward
maar ja het is dus mogelijk
succes ermee
groetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Margarita_, MyWishMax en 122 bezoekers