paardrijden gevaarlijke sport?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

paardrijden gevaarlijke sport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 14:52

volgens veel mensen is paardrijden gevaarlijk!
als ze van me hore dat ik paardrij krijg ik meteen van die reacties als
rijd je paard Bloos! is toch gevaarlijk?

ook merk je gewoon dat mensen paardrijden een nogal riskante sport vinden...kwam ik gisteren in het bos twee oudjes tegen, en pharaon (die nogal schrik heeft van mannen) zette het op een galopje toen hij de mannelijke persoon zag!
ik heb een wandelen koppel nog nooit zo snel zien wandelen Verward

volgens mij word paardrijden gevaarlijk GEMAAKT!
door mensen die er niets van kennen...toen we terug naar huis reden was er zon kleine pennymeid die persé op me pony wou, en ze mocht nog van me moeder ook Boos!

dan wou ze toch ook wel eens aaien, gaat ze achter pharaon staan Bloos!
had ze dat bij het andere paard lies gedaan lag ze aan de andere kant van diepenbeek Verward
en toen me moeder der iets van zij, keek de moeder van die penny ook nog boos in onze richting ook
Verward
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 10-04-04 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 14:55

Ligt aan het paard en je eigen kennis/inzicht.
Ik vind hockeyen ofzo veel enger, al die rondvliegende hockeysticken, geen overzicht.
Maar het blijven levende dieren met instinctieve reacties.


Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 14:56

ik vind paardrijden niet gevaarlijker dan voetbal of hockey!
mensen zoals zij maken het gevaarlijk... Verward

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 14:57

enger zei ik Tong uitsteken

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:02

Paardrijden staat volgens mij in de top5 van risico sporten.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 15:02

ja weet ik...
maar dat mensen om zon sport zich zorgen baren
en om hockey, waar ze elkaar in elkaar meppen, ze niet eens aan denken
kan jij daar aan uit?

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:04

hahaha... hockey, waar ze elkaar in elkaar meppen???

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:05

ik heb al vaak zat gehad dat kinderen bij mij willen rijden, maar het van hun ouders niet mogen omdat het te gevaarlijk is. (woehoe!! jaja heel gevaarlijk op lowara de tinker-die-nooit-een-stap-verkeerd-doet)

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 15:06

ja...heb je ze al ooit bezig gezien? of rugby, nog zo iets! en voetbal, jak! krijg al de rillingen als ik er aan denk geef me dan toch maar paarden

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:09

Wij willen het misschien niet weten, maar paardrijden is wel degelijk een gevaarlijke sport. Met voetbal of hockey zul je niet zo snel vallen waardoor je je nek of rug breekt.


Best veel mensen in een rolstoel bij evenementen zoals Indoor Brabant etc. Zullen niet allemaal van hun paard gevallen zijn, maar misschien ook wel.

Onze bovendste beste Superman is ook van zijn paard gevallen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 15:14

naja!! dat hangt ook vooral van de evenemente af, heb je gezien dat er mensen met blikjes op paarden gooien tijdens voetbal?
als er politie te paard bij komt, gooien ze met blikjes naar de paarden
dan word het inderdaad gevaarlijk!!

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:23

Hahahaha sorry moet stiekem lachen om dit topic Bloos Lips are sealed

Bij sporten als voetbal ed. heb je alleen te maken met mensen, daar kun je beter mee communiceren en mensen zijn geen vluchtdieren die uit instinct reageren.
Bij paardrijden ben je niet alleen afhankelijk van je eigen kennis, gevoel en ervaringen maar ook die van het paard, waar je níet mee kan praten en die voor alles kan schrikken, op de vlucht kan slaan ed.

Ik ben er nog nooit afgevallen omdat er blikjes gegooid waren of er rare mensen waren die achter mijn paard aanjoegen Clown

Als ik hier alle blessures op ga noemen door de paarden zoals o.a hersenschudding, gebroken neus, gekneusd stuitje, knieschijf verdraaid, rugklachten ed. ed... Door de paarden waar geen andere mensen de oorzaak van waren Knipoog

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:24

In zijn algemeenheid gebeuren er veel ongelukken met paarden waarbij mensen letsel oplopen. Overigens is natuurlijk niet al dat letsel ernstig. Het gaat dan vaak niet eens om mensen die eraf vallen, maar vaker nog mensen die gewoon met paarden bezig zijn of tijdens het rijden door andermans paard geslagen worden bijvoorbeeld.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:25

Paardrijden is een gevaarlijke sport. Vraag maar eens bij het ziekenhuis na hoeveel mensen daar komen door toedoen van een paard / paardensport.
IMO heeft dit meerdere oorzaken:

1. we hebben met levende (vlucht)dieren te maken.
2. er zijn steeds minder mensen die weten hoe een paard in elkaar zit (oftewel...er komen steeds meer mensen met paarden, maar minder paardenmensen)
3. De omgeving....bijvoorbeeld pubers die het leuk vinden om een paard te laten schrikken.

Dit is wat me zo even te binnen schiet, maar met deze nummers gecombineerd heb je al een aardig gevaarlijke sport!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:26


I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:26

Westernfreak schreef:
3. De omgeving....bijvoorbeeld pubers die het leuk vinden om een paard te laten schrikken.


Pff... Ken meer volwassenen die daar de humor van inzien, met name vrachtwagen chauffeurs.

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:26

Vraag maar een na bij verzekeringsmaatschappijen!!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 15:34

paardrijden word grotendeels gevaarlijk gemaakt denk ik...
iemand die we kennen is verongelukt (hij was niet dood) met de kar
hij had een hengst, een frieze hengst om precies te zijn...het diertje liep mooi voor de kar...en had nog nooit een stap verkeerd gezet! die man ging elke dag rijden met zijn karretje en zijn friesje
op en dag gingen zijn schoonzoon en kleinkind ook mee, ze kwamen voorbij een bouw, en die mannen wouden zich nou es lekker interesant maken, een van die bouwvakkers gooit een emmer naar beneden, het paard ziet die emmer vallen, die emmer valt op metaal, dus ook nog een rot geluid! het beestje geraakt helemaal in paniek en vertrekt, met kar!
in galop voor de kar, die kar raakt een wiel kwijt, kwakt tegen een boom op, het paard hierdoor helemaal buiten zinnen rent door, eigenaar is ondertussen uit kar gevallen, word overeden door kar, schoonzoon knalt tegen de boom op, en kleinzoon...geen ide wat daarmee gebeurt is, die is gewoon tegen de grond gesmakt geloof ik!
die man wil dus NOOIT meer met kar en paard gaan
gewoon omdat die bouwvakkers zich interesant wouden maken Verward
nu zij zullen het nooit meer doen denk ik...want het was toch wel een serieuze gebeurtenis, zeker als je er met je neus op staat te kijken, en jij het dan nog eens veroorzaakt hebt, maar ik bedoel dus maar, paardensport word volgens mij gevaarlijk gemaakt, zoals ik al eerder gezegd heb

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:35

paardrijden is zeker een gevaarlijke sport. DE sport met de meeste hersenletsel kans, hoorde ik laatst bij een tvprogramma.

Meestal heb je 2 keuzes als je valt: a) je hebt helemaal niks, hooguit wat stijf b) je valt echt hard en breekt, kneust vanalles.

Ik heb zelf beide soorten vallen meegemaakt


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:37

En hoe zit het dan met al die ongelukken zónder buitenstaanders? Want wat jij noemt zijn slechts incidenten.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 15:38

mensen die niets van paarden kennen...dus weeral gevaarlijk gemaakt Knipoog

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:39

Westernfreak schreef:
3. De omgeving....bijvoorbeeld pubers die het leuk vinden om een paard te laten schrikken.

haha altijd leuk.. vaan sukkelt vrolijk door (bij toeteren dan he) en ik vlieg er van schrik bijna af.. nja hebben ze toch hun doel bereikt.. en wat voor doel, hoe gevaarlijk is het als je paard naar huis sjeest en jij daar op de grond ligt!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 15:39

tenzij je bedoeld met in het bos rijden enzo, want andere incidenten is een ruim begrip !

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

LDRD

Berichten: 9869
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:42

Met of zonder buitenstaanders, het risico blijft.
Je kunt er gewoon niet omheen, het is gewoon een gevaarlijke bezigheid. Voor de ene wat meer (geen verstand van zaken) dan voor de ander, maar het blijft altijd een risico.
Het risico is zo groot dat verzekeringsmaatschappijen een hekel hieraan hebben.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57911
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 15:43

ja...als je met honden bezig bent dan kan je ook doodgebeten worden, en daar valt niemand over...

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Euridicey, Evito_06, Imuret, joyceberends, knockout1, marinst, monsera, sterregoud, Tieme, Tyke, xRoossie95 en 143 bezoekers