Stalbenen erger door dracht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Stalbenen erger door dracht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 10:38

Janneke heeft sinds een paar dagen echt verschrikkelijk dikke stalbenen achter. Het duurt ook erg lang voordat ze wegtrekken. Ze heeft er normaal ook wel wat last van, maar zo erg . Ik spuit haar benen nu een paar keer per dag af en ze komt elke dag een paar uur buiten (los/wandelen). Ze is verder niet kreupel en heeft geen wondjes aan de benen, dus ik ga gewoon uit van erge stalbenen. Het is wel opvallend dat haar benen dikker worden en langer dik blijven naarmate de dracht vordert, is dit normaal Verward . Mijn vorige merries hadden geen stalbenen dus ik heb er geen ervaring mee tijdens de dracht.

Gradus06
Berichten: 286
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: vlagtwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:41

Wij hebben nu ook een drachtige merrie staan met ontzettende stal benen.

Anders zijn haar benen heel droog.

Tijdens de dracht kan er oedeem vorming optreden, dit is niet erg gaat meestal na de bevalling weer weg.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:06

Komt vaker voor hoor. Als ze richting het einde van de dracht gaan wordt het vaak erger. Net als bij mensen: sommige hebben dan ook van die megadikke enkels. Zou me er niet te druk om maken.

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:33

komt inderdaad vaker voor net als Kyona (mooie naam trouwens) zegt sommige vrouwen hebben er ook last van tijdens de zwangerschap.

Mijn merrie had het een beetje en normaal heeft ze nooit dikke benen

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:34

normaal hoor, de merries hier hebben er beide last van... veel stappen, goed voor de voeten en voor haar soepelheid, die nog wel eens van pas zou kunnen komen bij de bevalling...
wanneer wordt het veulen verwacht?

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 13:12

Bedankt voor de reacties, erg geruststellend OK dan! . Ze is in ieder geval niet de enige. Ik ga zo nog even naar de ruitersportzaak misschien dat ze nog een gel oid hebben om de doorbloeding te verbeteren. Met rijden ben ik vorige week gestopt (ze gaf duidelijk aan dat ze er geen zin meer in had) en we wandelen nu elke dag. Verder loopt ze dagelijks in de paddock of de wei, dus beweging krijgt ze nog genoeg . Het veulen laat nog even op zich wachten, want ze is pas 28 mei uitgeteld.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 13:43

Merrie die ik rijd heeft daar ook last van. Ik rijd haar nu met bandages en het is een stuk minder.

elianne_15

Berichten: 197
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:09

mijn paardjuh is ook drachtig en heeft ook last van stalbenen...
k weet nie cker maar misschien hoort het er wel gewoon bij Haha!
groetjes elianne

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:14

Je zou wat appelazijn door het voer kunnen doen.
Mijn paardje heeft ook snel last van stalbenen en sinds ik appelazijn voer is het stukken minder.