[centraal] fototechniek....vraag en antwoord!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

[centraal] fototechniek....vraag en antwoord!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-04 19:31

Omdat er toch wel mensen waren die het heel jammer vonden dat Fototechniek als forum is verdwenen nu een centraal topic om je vragen te stellen. Omdat alles in een topic staat worden waarschijnlijk de vragen niet dubbel gesteld en kun je makkelijk de antwoorden opzoeken.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


petraaken

Berichten: 44203
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 08:31

geldt dit ook met vragen over het bewerken van foto's en fotobewerkingsprogramma's?

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 20:04


... And we like all the fluffy animals.


highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 08:48

Hoera Lachen !
( alleen heb ik nog even geen vragen )

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 09:38

Ik heb wel een vraag!
Hoe krijg je nou precies dat het onderwerp mooi scherp wordt, en de achtergrond wazig? Ik heb een Fujifilm Finepix s5000 met heel veel functies enzo, maar wat moet ik dan precies instellen? Uit het handleidingboekje word ik niet veel wijzer, daar staat niet zo heel veel in.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:19

Summertje - ik heb de online gebruiksaanwijzing even doorgespit : je kan de camera op de portret stand zetten( dan doet hij alles automatisch ), of op Diafragma voorkeuze ( stand A ) en dan dat getal zo laag mogelijk maken ( ik dacht dat dat 2.8 was bij de s5000 . hoe lager hoe waziger de achtergrond.) Bladzijde 41 van je boekje Lachen

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:51

He bedankt! OK dan!
Portretstand weet ik te vinden, diafragmavoorkeuze weet ik zo niet, ohja toch wel! Oh ik denk dat ik het al snap, 2.8 is de F ofzo? Dat kan ik inderdaad instellen, maar ook nog iets, maar volgens mij is dat de afstand tot het voorwerp wat je scherp wil hebben. Ik ga straks eens even probereb OK dan!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:01

Ja het lukt! Super
Binnenkort zal ik eens wat foto's plaatsen Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:00

ja leuk. Echt handig.
Ja we hadden het erover in mijn topic bij forum zaken.

Ik zou het ook heel leuk vinden als crea bea zal blijven. Lachen

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 22:29

Welke digitale camera vinden jullie nou echt goed? Mijn vader wil er één kopen dus ik wil wel even dat ie een goede koopt Haha!

highwaykind

Berichten: 4180
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 09:18

Liza - het hangt er een beetje vanaf : hoeveel geld wil je(vader) er aan uitgeven ? Hoeveel megapixels wil je ongeveer en hoeveel zoom, en welke functies wil je er allemaal ophebben ? Kijk eens op www.dpreview.com , daar kun je selecteren op prijs/pixels/functies enzo, en dan kijken welke de meeste sterren krijgt. Canon A60 schijnt wel een goede compacte digitale camera te zijn.

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 16:18

Ik heb een HP photosmart 850, is ook een goede camera, maar het hangt er inderdaad vanaf wat voor iets je zoekt!!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:21

liza van loon schreef:
Welke digitale camera vinden jullie nou echt goed? Mijn vader wil er één kopen dus ik wil wel even dat ie een goede koopt Haha!


Canon s50
HP is opzich goede kwaliteit, maar zijn zo gebruiksvriendelijk gemaakt dat het ten koste van kwaliteit is gegaan.

We hebben nu laatst de s50 gekocht en bevalt súper, geweldig handig en maakt prachtige foto's.
Ik kan je wel een voorbeeldje sturen als je dat wil.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:28

De Fujifilm Finepix s5000 die ik heb is ook echt een hele goede, een beetje een professionele-achtige zeg maar. Kost ongeveer 330 euro, maar hij maakt tenminste superscherpe bewegingsfoto's, en er zitten talloze functies op.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:36

sony DCS f505... of nieuwere... DCSf707, DCS f717...je hebt ook de DCSF808 et 8 megapixels alleen dat is wat minder als je ze alleen voor de comoputer wilt gebruiken

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:50

505 is niet meer te koop, net zoals de 707 en 717 en de 808 bestaat niet, dat moet de 828 zijn?

edit:
nadeel van fuji: in vergelijking mindere foto-kwaliteit, duur geheugen en trage bediening/interface

voordeel canon: weinig ruis, stevige kleine body, snelle bediening en goedkoop geheugen dus
nadeel: duurder, minder zoom (maar meer zoom is niet beter, oogt wel professioneel (voordeel fuji) Haha!)

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:02


_NOO_NOO_

Berichten: 232
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Stadskanaal :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:07

Lydiia heeft gelijk...voor iedereen is een andere camera de "beste"

Voor mensen die een compacte camera willen hebben die goede foto's maakt én waarbij je nog best veel kan instellen is de Canon S50 een prima keus.

Ikzelf heb tig verschillende camera's gebruikt, maar neig toch steeds weer naar Canon door zijn goede beeldkwaliteit, snelle bediening en goede prijs/kwaliteits-verhouding. OK dan!

edit: als iemand tips nodig heeft i.v.m. digitale camera's dan kan hij/zij/het contact opnemen met Lydia die je weer doorstuurt naar een hele toffe knul die iedereen wel wil helpen (in ruil voor betaling in natura uiteraard Tong uitsteken)

niet te koop aangeboden :
3,5 jarige mini appaloosa ruin (wantsley mithril x rocky van de hoeve) deze 3,5 jarige ruin is een beetje engels aangereden en super braaf...

Tijntje
Berichten: 1
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:08

jup, Lydiia heeft gelijk Lachen

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:30

Okay bedankt allemaal ik zal nog wel even kijken

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:45

ja lydia heeft gelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 19:47

Lydiia schreef:
505 is niet meer te koop, net zoals de 707 en 717 en de 808 bestaat niet, dat moet de 828 zijn?

edit:
nadeel van fuji: in vergelijking mindere foto-kwaliteit, duur geheugen en trage bediening/interface

voordeel canon: weinig ruis, stevige kleine body, snelle bediening en goedkoop geheugen dus
nadeel: duurder, minder zoom (maar meer zoom is niet beter, oogt wel professioneel (voordeel fuji) Haha!)


lydia bij de dixon heb ik de 717 zien staan...

de 505 is nog wel 2ehands te koop

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 18:45

ik hbe een kodak easyshare CX6330
ik heb hem voor school nodig, en voor de paarden hihi
dus veel bewegende beelden, deze camera werkt heel prettig, en ik heb altijd scherpe foto's!
Kodak is ook op fotó's gericht
Sony heeft bv ook camera's maar van oorsprong zijn deze meer gericht op video, dan krijg je al andere kwaliteiten!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 19:06

ik zit te denken aan de Kodak dx6490....mooi groot scherm, en kan hem makkelijk vasthouden.
volgens de verkoper heb je bij Canon het nadeel dat je alleen Canon accesoires kunt gebruiken..waar weer een leuk prijskaartje aanhangt.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 23:15

hoe bedoel je mooi groot scherm?
ik gebruik mijn schermpje voor het foto's maken zelden...dit omdat het batterijen vreet!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers