crossvraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

crossvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 12:55

in 2004 zijn toch de hoogtes veranderd?
dus ik was m pony's(= L paarden) dus moet ik nu B paarden crossen? of ben ik dan gewoon L en moet ik 10cm hoger dan voorheen?

het paard wat ik nu ga starten heeft L gelopen
ik start hem eerst in de B, maar is dat nu klasse A?! of gewoon B(+10cm?)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:42

Die hele verandering is op de langebaan geschoven. Dat is nu dus nog niet van toepassing

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:44

Hmm nu we toch bezig zijn mag ik dan ook even een vraag stellen? Nou ik doe het gewoon Schijnheilig Tong uitsteken
Is het springparcours nou voor de cross 10 lager als normaal of staat het nu op normale hoogte (dus ik cross L met me D pony = 90cm net als normaal in een springparcours Verward) Verward Dat is mij nou een beetje onduidelijk..

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:45

De A wordt wel ingevoerd, maar is er op dit moment nog niet. Het is wel zo dat de hoogtes voor de categorieen van de pony's in het springparcours zijn aangepast. Een C pony hoeft nou dus niet meer zo hoog te springen als een D pony.
Bij het gewone springen (dus niet in een SGW) moet je op dezelfde hoogte verdergaan als waar je gebleven was. Dus als je met een E pony M sprong wordt dat bij de paarden L (dacht ik toch tenminste?).

Het is wel zo dat bij de nieuwe indeling (als het A erbij komt), de hoogtes weer veranderen. Volgens mij wordt het A dan wat nu het B is. Afhankelijk van het aantal winstpunten wat je al hebt zul je dan moeten bepalen of je met je paard "terug gaat" naar de A klasse (dus op gelijke hoogte blijft) of in het B blijft (dan ga je dus eigenlijk hoger).

Maar ik ben ook wel benieuwd naar de antwoorden van de anderen.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 14:05

Scum schreef:
De A wordt wel ingevoerd, maar is er op dit moment nog niet. Het is wel zo dat de hoogtes voor de categorieen van de pony's in het springparcours zijn aangepast. Een C pony hoeft nou dus niet meer zo hoog te springen als een D pony.
Bij het gewone springen (dus niet in een SGW) moet je op dezelfde hoogte verdergaan als waar je gebleven was. Dus als je met een E pony M sprong wordt dat bij de paarden L (dacht ik toch tenminste?).

Het is wel zo dat bij de nieuwe indeling (als het A erbij komt), de hoogtes weer veranderen. Volgens mij wordt het A dan wat nu het B is. Afhankelijk van het aantal winstpunten wat je al hebt zul je dan moeten bepalen of je met je paard "terug gaat" naar de A klasse (dus op gelijke hoogte blijft) of in het B blijft (dan ga je dus eigenlijk hoger).

Maar ik ben ook wel benieuwd naar de antwoorden van de anderen.


ja idd, ben je dan B cross + bv 4wp dan start je A+4
heb je er 10 of meer maar je kiezen voor B+o of A+10

oude - nieuw
B - A
L - B
M - L
Z -M
-Z
ZZ -ZZ

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 16:31

Het springen in het springparcours voor de paarden is ook aangepast:
Alles is nu wer 10 cm lager.
B springparcours was eerst 90cm, nu 80cm.

Hoogtes van de hindernissen in het crossterein is idd nog niks aan gedaan, maar dat komt nog wel!

Voorheen M pony's Kun je nu dus gewoon L paarden starten

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:17

A is er nog niet, en zal denk ik ook voorlopig niet komen.
Springen is idd verlaagd Boos! B paarden is nu 80 cm. Voor de ponies is het nu ook per categorie en klasse bepaald.

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 20:59

Chantal, is dat echt zo dat het springparcours nu nog lager is? Verward Ik heb daar namelijk helemaal nix over gelezen?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 22:35

ja het springparcours is echt lager!

Kijk maar in de regelementen op www.knhs.nl

Ik baal er eigenlijk best van, nu tillen de paarden hun benen helemaal niet meer op in de lage klassen...

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 22:36

Ja, idd dat vind ik ook! Ik heb altijd liever dat er wat meer staat, dan springt ie veel beter. Mja, tis niet anders. Ik vond et anders altijd al laag genoeg Verward

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 22:44

hmm ik zit net even te kijken in het regelement maar het is nog niet veranderd in het regelement???

Ik weet zeker dat ik een tijdje geleden een tabel van de eventing site heb afgehaald waar met rood was aangestreept wat er zou veranderen in het springparcours....
Nou ja dat zal ook wel uitgesteld zijn, vind ik ook niet zo erg eigenlijk ook! haha

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 23:08

Nee, het is al wel veranderd. Scheve mond Ik heb het net ff opgezocht op www.sgw-eventing.nl Daar staat een tabel en dr staat nu bij de klasse B 80-90 cm. Dus het is wel veranderd, jammer. Dit betekent dus ook dat je in een Z-SGW een L-parcours moet springen, vind ik toch wel een groot verschil, mja.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 23:15

oke toch wel veranderd dan!
voor Muprhy vind ik het niet erg voor hem is een M spring-cross parcours op 100cm hoog zat,
De B op 80 en de L op 90...

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 23:17

In het springparcours is voor klasse B cat. E hagen max. 1 meter en gewone hindernissen 90 cm/ en gewone basis parcours 80 cm! Party!! whoei! dat valt nog mee Knipoog

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 11:06

pfffff we mogen wel uitijken dat onze paardjes niet struikelen met springen....mogen we alsnog niet crossen haha

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 11:45

Ja idd, strax zien ze het voor cavalleti's aan haha. Zal wel nie zo zijn maar tis toch wel erg laag.