Dierproeven op paarden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Ariadne

Berichten: 119
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Op een mooie houten stoel

Dierproeven op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 09:49

Hallo,
Mensen doen ook dierproeven op paarden.
Dit is voor medicijnen. Ze nemen bij drachtige merries een hormoon en dat doen ze in medicijnen. Ik ben daar zelf tegen, jullie?
En als het bij een ander dier gebeurde?

groetjes,
Ariadne

Party!! De lucht is groen het gras is blauw, ik ben niet stoned, wat zeik je nou? Party!!


Soetekind

Berichten: 1258
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 09:57

ik heb er een gruwelijke hekel aan,,
als het beest er onder lijd...
ik "ken" nouwjah ken,,,,... ook een man en die heeft honderden pony's en die lopen dan met zn allen op een heel netjes stukkie land van de gemeente (dat ze binnen de kortste keren vertrapt hebben.) en die pony's word dan bloed afgetapt. 1x in de zoveel tijd,,
ook voor medicijnen geloof ik..
nouwja wat ik daar van moet denken??...

[color=#BF40BF]YGNR/color]


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:04

Dat van die hormonene ben ik zeker niet op tegen. die merries zij zogenaamde prikpony's en die hebben het beter dan vee pensionpaarden. Ze staan gewoon op de wei en worden geprikt en de veulens worden na 6 maanden gewoon verkocht. Op die manier hebben ze heel wat geblesseerde sportpaarden enzo gered. Erger voind ik als ze medicijnen inspuiten en de dieren eronder lijden.

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:07

Het is toch niet erg als ze hormonen uit het paard halen toch, maar het word wel erg als ze er dingen in gaan stoppen enzo..

» Never give up on the things that make you smile..

Soetekind

Berichten: 1258
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:08

ow jah wist ook niet wat het inhield,
heb er dan ook nooit echt een mening over gehad,
maar die pony's die daar staan krijgen veulens?
dat was mij nog niet opgevallen geloof ik.,...
maar okey,, dan ben ik in ieder geval blij dat ze er beter vanaf komen dan de slachtbank.....

[color=#BF40BF]YGNR/color]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:12

tinaaz schreef:
ow jah wist ook niet wat het inhield,
heb er dan ook nooit echt een mening over gehad,
maar die pony's die daar staan krijgen veulens?
dat was mij nog niet opgevallen geloof ik.,...
maar okey,, dan ben ik in ieder geval blij dat ze er beter vanaf komen dan de slachtbank.....


Die hormonen die ze nodig ehbben worden alleen aangemaakt door drachtige merries en zonder de geboorte van een veulen geen drachtige merrie he Knipoog

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:17

Mijn vader werkt in een bedrijf waar ze dierengeneesmiddelen maken, ook sommige voor paarden.
Een bedrijf kan een medicijn pas op de markt brengen als het op honderden dieren getest is, is wettelijk verplicht.
Maar voordat die medicijnen bij dieren getest worden is de ontwikkeling van dit medicijn al heel ver,
en het is dus ook heel zeldzaam dat de dieren hieronder lijden door bijwerkingen van het medicijn.
Ik ben er helemaal niet tegen voor de ontwikkeling van medicijnen, want dat kan gewoon niet anders.

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 11:32

ik zal nu wel weer half bokt over me heen krijgen, maar ik ben niet tegen dierproeven voor medicijnen. Als er alternatieve methodes zouden zijn die even goed of beter zijn, en niet duizenden keren duurder zou ik er ook tegen zijn, maar dat is op dit moment gewoon niet mogelijk. Wat sommige organisaties ook zeggen...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:36

Yessy schreef:
ik zal nu wel weer half bokt over me heen krijgen, maar ik ben niet tegen dierproeven voor medicijnen. Als er alternatieve methodes zouden zijn die even goed of beter zijn, en niet duizenden keren duurder zou ik er ook tegen zijn, maar dat is op dit moment gewoon niet mogelijk. Wat sommige organisaties ook zeggen...


ik ben het eingelijk gewoon met Yessy eens

en even over het niet lijden , dat is wel onzin ,
een vriendin van me werkt op een proefdieren lab en ik ben er zelf ook rondgeleid , ik heb beestjes erg vreemd zien reageren op stoffen
althans , vreemd als ze er geen last van zouden hebben
het enige wat de medewerkers dan kunnen doen is het lijden verzachten en goed voor de dieren zorgen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:39

Tja... de mens gaat nou eenmaal voor het dier, het klinkt hard, maar het is zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 13:05

Tessebes schreef:
Tja... de mens gaat nou eenmaal voor het dier, het klinkt hard, maar het is zo.

Laat dat nou net iets zijn wat ik een verschrikkelijke fout vind.

Dieren zijn wat mij betreft gelijk als mensen. Ik vind niet dat je onderscheid mag maken.
Maargoed, 'dat is mijn mening. Knipoog

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 13:21

ik zal hier maar niks zeggen want dan krijg ik
Tessabes, draumpje en Yessy over mij heen en heb op dit moment niet echt zin een ruzie ofzo

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 13:50

[quote=''Tessebes"]Tja... de mens gaat nou eenmaal voor het dier, het klinkt hard, maar het is zo. [/quote]

Daar ben ik het niet mee eens! Ik vind mensen gelijk aan dieren, maar ieder zo z'n eigen mening Knipoog Ik ben ook heel erg tegen dierproeven Afbeelding

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 13:53

Of je nu op een hond, koe, paard of kameel proeven doet, is en blijft hetzelfde principe. Weet niet wat ervan moet denken, als die medicijnen niet getest werken weet je ook niet hoe ze uitpakken, en stel nou eens dat net jou paard die mediceinen nodig heeft?!!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 14:02

tjah, ik ben er niet op tegen, vaak zijn die proeven ook voor het verbetreren van dierenmedicijnen. En reken maar dat je al te blij bent als je zieke paard een spuit krijgt waarvan hij weer beter wordt. En wie heeft die eerst moeten hebben om te kijken of hij werkt? juist,een proefdier...

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 14:07

Voor medicijnen begrijp ik dat het nodig is.

maar voor make-up, nee dan niet, genoeg troep voor op je gezicht, daar hoeft niet perse wat voor bij te komen, is ook niet levensreddend.

Van mij mag er trouwens wel getest worden op lang gedetineerde, maar dat is niet humaan zeggen de tegenstanders dan, maar dat vind ik het voor onschuldige dieren ook niet en die misdadigers zijn vaak wat minder onschuldig imo dan de dieren (ja kom maar op, blijf toch bij mij mening Lachen )

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 15:51

Ik ben ook niet tegen dierproeven. Zolang er maar wel eerst word gekeken of er nog alternatieven zijn. Uiteindelijk hebben zowel mensen als dieren er baat bij, want ook diergeneesmiddelen worden getest.

Ik vind de voorbeelden trouwens al helemaal niet dieronvriendelijk. Hormonen eruit halen, lijkt me niet zo erg. Van zo'n spuit voelen ze haast niks, lijkt een beetje op manentrekken.
En dat bloed aftappen lijkt me ook niet erg. Zelfde als bloed doneren. Ik zag een keer in een tv-programma dat iemand zijn honden eens in de zoveel tijd naar de da bracht om bloed af te nemen, zodat dit later gebruikt kon worden bij bloedtransfusies.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 16:04

Ik ben het ook met Yessy eens. Al dat gezeur over dierproeven...
Tegenwoordig is het hartstikke streng allemaal, en je mag echt niet zomaar een dierproef gaan doen. Als jij dit echt vind, dan moet je ook maar geen medicijnen meer gebruiken, en moet je jezelf ook aan je principes houden! Ik weet zeker, dat als jij (echt) ziek wordt, dat je heeeeeeel erg blij bent dat er medicijnen zijn ontwikkeld.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 16:16

Tessake schreef:
ik zal hier maar niks zeggen want dan krijg ik
Tessabes, draumpje en Yessy over mij heen en heb op dit moment niet echt zin een ruzie ofzo

gewoon doen, ik heb in een ander topic hetzelfde gezegd als hier en toen 4 pagina's reacties over me heen gekregen, dat zal je altijd houden in dit soort discussies. liever dat dan je mening niet durven geven als angst voor reacties Knipoog

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 18:01

ik ben het er natuurlijk niet mee ens, maar ik denk niet dat het anders kan. Er zijn natuurlijk wel andere manieren, maar ikdenk niet dat je echt helemaal van de dierproeven af kunt.
wat ik wel belachelijk vindt is het testen van make up op dieren.
Want, HEBBEN WE DAAR NOG NIET GENOEG VAN OF ZO??????

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 18:04

Tessake schreef:
ik zal hier maar niks zeggen want dan krijg ik
Tessabes, draumpje en Yessy over mij heen en heb op dit moment niet echt zin een ruzie ofzo


een discussie is geen ruzie tessake Haha!

zou het wel zo zijn dan heb ik met bijna heel bokt ruzie Haha! Haha!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 18:14

Ik ben ook niet tegen dierproeven. Voor medicijnen ben ik er echt voor, daar kunnen op den duur levens mee red worden. Maar make up en parfummetjes, nee, dat vind ik echt niet normaal.

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 19:26

Ik ben ook helemaal tegen dierenproeven.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 19:31

runningkawa schreef:
Van mij mag er trouwens wel getest worden op lang gedetineerde, maar dat is niet humaan zeggen de tegenstanders dan, maar dat vind ik het voor onschuldige dieren ook niet en die misdadigers zijn vaak wat minder onschuldig imo dan de dieren (ja kom maar op, blijf toch bij mij mening Lachen )


jij zegt het... ik dacht het!

Dieren hebben niets gedaan, die "mensen" wel en van mij mogen ze gebruikt worden voor dat soort doeleinden... niks mis mee, hadden ze zelf maar niet gruwelijk de fout in moeten gaan.

En voor make-up??? Ik gebruik het zelf al jaaaren, maar weiger make-up te kopen dat op dieren getest is. Belachelijk vind ik dat, dat anderen moeten lijden omdat ik zo nodig mijn gezicht wil volkalken met rotzooi (zo noem ik het maar ff)

En dieren staan gelijk aan mensen, zo denk ik er over!!!!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 19:37

Ook ik vind dat dieren gelijk staan als mensen.
Zolang dieren er niet onnodig door moeten lijden, heb ik er geen problemen mee.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hanneke137, jitskenienke, Sting, Zunzuncito en 39 bezoekers