Pony Express 15 April

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-01 10:42

Wie van jullie heeft wel eens voltige gedaan? In de aflevering van morgen ga ik dat doen. Ik moet zeggen dat ik heel wat respect heb voor die meiden, ik vond het echt moeilijk! Het is doodvermoeiend en ik was dan ook helemaal stuk. Het is echt top sport! Staan op een paard, ik dacht dat doe ik even, maar als een paard niet een tempo houd, kukel je zo voorover! Ik heb er ongelofelijke spierpijn aan over gehouden, en zat onder de blauwe plekken! De droomwens van Fenny was om tussen de lipizaners te staan, en ik heb in het openlucht theater van Amsterdam, een shakespear gespeeld met Victor Reinier. Ook ben ik naar de Renbaan Duindigt gegaan om uit te vinden waarom jockeys met zulke korte beugels rijden. Weten jullie eigenlijk waarom dat is? Zou leuk zijn als je vertelt wat jij denkt waarom dat zo is.

Groetjes Marieke

Afbeelding


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 11:16

Volgens mij rijden jockeys met zulke korte beugels om het paard zo min mogelijk in de weg te zitten, bovendien kunnen ze zich zo heel klein maken zodat ze minder weerstand (door wind) opleveren. Ik heb wel eens een plaatje gezien van heel vroeger, toen werd er wel met lange beugels geraced! Ben benieuwd of ik (een beetje) gelijk krijg! Clown

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 11:33

leuke onderwerpen ik ga weer kijken . Vooral over renpaarden vind ik leuk, wou altijd al jockey worden maar heb mijn gewicht en lengte niet echt mee.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 11:43

ik heb voltige heel lang gedaan. echt keileuk! helaas zitten er nou allemaal kinderen op van een jaar of 8. dus eerlijk gezegd voel ik me iets te groot om weer op voltige te gaan. maar als ik de kans kreeg doe ik het zo weer!!!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 11:59

Ik denk dat de beugels zo kort zijn zodat ze hoger kunnen zitten en met heel het gewicht van het paard af te gaan zodat ze hem niet storen in zijn gang.

goed evenwicht is wel belangrijk. Ik heb eens zo kort op Julius gereden gewoon voor d elol maar dat is hartstikke moeilijk.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Irisje
Berichten: 49
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 15:20

Ik dacht dat ze van die korte beugels hadden om zo het gewicht van de ruiter op de schouders te brengen, waar het paard ze het makkelijks kan dragen. Zo heeft het paard weinig hinder van het gewicht en kan hij met zijn achterhand flink afzetten om hard te gaan.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 15:24

ik heb ook voltige gedaan. Erg leuk

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 16:02

ik heb 3 lessen voltige gedaan echt lachuh maar doe het nooit meer ik ben niet zo lenig *LOL*

Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 17:09

Volens mij hebben ze die beugels zo kort zodat ze goed (voorover) kunnen staan en zo het paard minder hinderen met hun gewicht.

Ik heb 1x voltige gedaan op ponykamp...was heel leuk maar ontzettend moeilijk!!

_________________
Wees goed voor je paard, dan heb je een vriend voor het leven!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ineke2 op 2001-04-14 18:11 ]</font>

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 17:53

ik heb rond mijn 14de vaak gevoltigeerd en vond het altijd erg leuk.

en renpaarden?die beigels zijn zo kort om dat ze het gewicht van de ruiter dan zo veel mogelijk op 1 punt houden en ze gesroomlijnder zitten zodat de paarden nog sneller gaan(net als riette bedoel ik dus)

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-01 18:37

Ow heerlijk zondagmorgen....Dan word ik om 9 uur wakker en dan ga ik eerst Kindernets Ponyclub kijken met Anky en dan om 9.20 zappen naar Fox voor Ponyexpress.
Dan ga ik maar eens me nest uit en dan om 12.45 kijken naar HOPPA en dan snel paardrijden, want ik moet wel op tijd zijn voor Paardensport TV

Pfffff wat veel paardenprogramma's op zondag...kunnen ze het niet een beetje verspreiden door de week??

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-01 10:00

Oeps sorry, we gaan volgende week pas naar de renbaan! Hahaha, ik was een beetje in de war, we zijn nl verschillende afleveringen te gelijk aan het monteren. Volgende week herkansing!

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 10:28

Een vraagje, hoelang van tevoren filmen jullie op locatie?

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-01 10:37

Dat hangt er een beetje van af! Nu met dat MKZ grijpen we alle kansen die we zien om te draaien. We hebben de aflevering voor volgende week (aflevering 7)afgemonteerd, maar dat is wel wat vroeg. Normaal doen we dat de Maandag voor de Zondag. Voor aflevering 8 hebben we wel al wat gedraaid, maar het item nemen we Woensdag pas op. Ik zou je graag in geuren en kleuren willen vertellen wat we allemaal aan het draaien zijn, maar de concurent leest ook mee, en die hebben er een handje vol van om mee te kijken en na te maken!

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 10:46

En hoe zit het nou met Fox, wordt het nou weer Veronica of... Want volgens mij is het kanaal zelf niet echt een succes (een beetje te amerikaans), en onze gulle broeder Calal + zal het ook niet voor niets in het boeket hebben gestopt.


Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-01 10:49

Fox is veronica, Fox Kids staat daar los van. Ik weet niet precies wanneer veronica begint met de uitzending!

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 10:52

ik heb het vandaag gezien dat met die lippizaners was echt tof en victor reinier was echt lagghuh vooral dat laatste stukje hihi

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-01 11:26

*LOL* Voltige deden we op de ponyclub heel vaak en ongemerkt heb je van twee beugels hangen en met moeite erop klimmen....na een tijdje het zo te pakken dat je er bijna overheen springt (gebeurde weleens...ook bij mij *LOL* )
Lachen Nu al zeker 13/14 jaar niet meer gedaan, ik zou alleen al voor die vrije zit in de galop mijn paard eens aan de voltige willen zetten...kan ik zijn gang wat beter leren ondersteunen qua zit.
Lachen Stoer hoor om zo mee te doen.... Lachen
Waren de paarden iets alerter vanwege de klederdracht? Ik kan me een schimmel van Sinterklaas herinneren (op een manege) die er keihard vandoor ging toen Sint zijn been over het zadel wilde leggen *LOL*

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celebi, ComscoreBot, Mark0919, Martje80, Sanet, sterregoud, tienus63, Vagabondo en 42 bezoekers