[LO] De beste "longeermethode"

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

[LO] De beste "longeermethode"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 08:48

Ik longeerde altijd met Gogue, en liet hem dan doelloos rondjes lopen,
na een half jaar Bloos ging ik elke keer: "2 rondjes groot,2 rondjes sluiten doen". En Jack ging warempel uit zichzelf nageven etc.
Alleen die achterhand liep er maar achteraan Tong uitsteken .
Dus heb ik gisteren naast de Gogue ook balkjes neergelegd.
En na zo'n 20 minuten ruzieƫn en vechten, ging hij erover heen, en heb hem nog nooit zo lekker zien lopen Kwijl
Ben nu dus ook van plan om het weer een beetje op te
pakken. en zo'n 3 x per week te longeren(half uur).



Hoe longeren jullie altijd? En waarom, hoevaak, en wat is jullie doel.
Kortom, barst maar los
Laatst bijgewerkt door jackim op 10-04-04 09:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Don't take life to serious, you never get out of it alive...


Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 08:57

Ik denk dat je bedoelt met Gogue in plaats van Coque? Want anders ben je maar vies hoor Schijnheilig Tong uitsteken

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006


jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 08:59

Anjatjeuh schreef:
Ik denk dat je bedoelt met Gogue in plaats van Coque? Want anders ben je maar vies hoor Schijnheilig Tong uitsteken


Oja Bloos , foutje Tong uitsteken . Heb het maar meteen ff veranderd. thnxs Haha!

Don't take life to serious, you never get out of it alive...

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 09:50

ik longeer (meestal) los. het doel is op dit moment om haar conditie op te bouwen want ze heeft 3 jaar lang niet echt veel gedaan wegens een blessure aan haar benen. dat gaat nu beter en daarom zijn we begonnen met longeren om haar conditie weer wat op te krikken. ze wordt meestal zo'n 3-4x per week gelongeerd. ongeveer een kwartiertje. omdat ze nog niet lang onder het zadel kan worden gereden en omdat ze onder het zadel alleen nog maar kan stappen en een heel klein beetje draven, heeft ze toch beweging nodig. daarom wordt ze wat vaker gelongeerd.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:58

Hoe: Dubbele longe
Waarom: Omdat je je paard niet dwingt naar beneden te gaan en je hem ook zonder druk kan laten lopen met het neusje naar voren. Je kan op dezelfde manier als onder het zadel je pony naar beneden vragen. Je kan stelling vragen.
Hoevaak: Verschillend, als het met rijden goed gaat en hij loopt lekker is het niet nodig. Als hij met rijden helemaal poedersuiker loopt wat vaker.
Doel: Mijn pony los krijgen in zijn lijf. Als hij vast zit kan je hem met longeren lekker gymnatiseren, zonder het hem moeilijker te maken door erop te gaan zitten.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 13:47

Ik longeer Isolda met eenvoudige touwtjes. Daar ontspant ze het beste op. Ik laat haar vrij veel overgangen maken, daar reageert ze heel goed op.

Mijn driejarige heb ik nu een paar keer in de dubbele longe gehad, daar kan ik haar wat losser mee laten. Maar ik vraag haar niet veel.
Die andere merrie kan ik bijna niet in de dubbele longe doen, die reageert daar niet zo mooi op.

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 18:28

Ik gebruik sinds kort een pessoa, om zn achterhand te activeren.

K heb inmiddels ongeveer alles geprobeerd, goque, chambon, touwtjes, slof, tot nu toe reageert ie op dubbele longe of pessoa het beste. Daar gaat ie niet op hangen en ontspant ie t beste. Alhoewel ie moeilijk vooruit te krijgen is aan de longe...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers