Kinderen krijgen als je je hele leven paard hebt gereden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Kinderen krijgen als je je hele leven paard hebt gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-01 20:24

Dat wordt toch anders dan een "normale" bevalling? Je hebt toch kans op een moeilijke en vooral zware bevalling? Is dit een fabeltje of is dit echt?
Lijkt mij namelijk niet zo prettig,later...Wat doen jullie eraan om dit te voorkomen? Of zijn jullie er niet zo bang voor?

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 20:32

Ik heb daar nog nooit van gehoord??? Waarom zou alles dan anders gaan?? BEn wel benieuwd eigenlijk, want ik kan zo geen enkele reden bedenken

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-01 20:33

Volgens mij door de spieren die je ontwikkeld bij paardrijden word je geboortekanaal verkleind ofzo?? Verward

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 20:47

Hmmm, ja de bevalling kan wat langzamer gaan, maar dan vooral de inwendige spildraai.
De sluitspieren....zijn strakker...hetzelfde geldt met ballet.
Mijn eerste zoon kon je ook goed zien aan de vorm van zijn hoofd, toen hij geboren werd, dat mijn spieren zo strak waren.
Ik heb dus ook een knip gehad, anders was ik wrs heel ver uitgescheurd.
Bij de hechtingen voelde ik de naald ook, volgens de verloskundige is dat ook een nadeel van een 'strak onderkantje'.

De 2de ging een stuk sneller, die was er in 20 minuten en de verloskundige was nog niet gearriveerd.
Ik had bij de eerste een vrij snelle bevalling voor de 1ste keer, 6 uur tot volledige ontsluiting en 2 uur persen waarvan 1 uur zonder persweeen (duurde een uur voordat persweeen begonnen).
Dus ik moest al direct bellen als ik van de 2de weeen zou krijgen.

Van de 2de heb ik echter 2 wk onregelmatig harde buiken gehad...
en toen 's avonds inene slijmprop verloren en persdrang.
Direct verloskundige gebeld en persdrang weg puffen, maar hij kwam er snel aan Lachen
Mijn man heeft hem opgevangen en hij was al 10 minuten geboren, plus dat de moederkoek er heel uit was (ondersteek even ondergeschoven Knipoog )
alleen had ik vrij veel bloed verloren en had bijna een totaal ruptuur.
De eerste 3 dgn mocht ik niet uit bed komen.

Ik had ook een stuk meer hechtingen.
Nu heb ik vage hoop dat mijn spieren ooit weer zo strak worden *LOL*
Mijn buikspieren waren ook 5 cm uit elkaar getrokken.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 20:56

Het schijnt dat het bij de een erger is dan bij de ander. Sommige mensen begrijpen niet waar je het over hebt terwijl ze wel gewoon altijd paardgereden hebben. Maar het schijnt dus echt voor te komen. voor mij een reden om me tegen die tijd goed voor te bereiden. Sowieso wil ik goede begeleiding, want ik wil gewoon zeker weten dat ik er alles aan gedaan heb om mezelf gezond te houden en zo gezond mogelijke kinders op de wereld te zetten.
Ik ken trouwens iemand die zo'n nare bevalling heeft gehad dat ze nooit meer kinderen wil. Die had ten eerste rugweeen (nogal pijnlijk schijnt), en ze heeft bij elke wee (vaak dus) moeten overgeven. Die is echt door een hel gegaan, ze heeft 2 kinderen, maar wil dat nooit meer. En mocht ze zwanger raken, dan gaat ze voor de keizersnee!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-01 21:36

jezus...Mijn moeder heeft altijd gebalet en die heeft er nooit last van gehad.Dus nu gaat ze mij 1x per week baletles geven Scheve mond\ klinkt stom maar ik hoef later geen zware bevalling te hebben als ik ooit kinderen wil

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 21:53

Als je veel paardrijdt is je bekkenbodem heel stevig gespierd, wat de bevalling bemoeilijken kan, maar als je op tijd stopt tijdens de zwangerschap kan dat best meevallen. Als je vanaf jonge leeftijd vaak hebt paardgereden kan het zijn dat je een vernauwd bekken hebt. Maar dit hoeft niet altijd dus. Je komt er achter door tegen de tijd dat je aan kinderen denkt je bekken op te laten meten. Anders is er altijd nog de keizersnede Lachen

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-01 21:56

*ieks* een keizersnede Scheve mond\ *ben bang*

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 22:00

das neit leuk om te horen....
Ik droom(de) altijd al van vroeg kinderen krijgen, neit op een leeftijd van 16 ongeveer dan had ik er allang eentje gehad Haha!
Maar...maar...ik zat/zit ook altijd al te tobben over de bevalling, denk dat ik het nu maar oversla....

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 22:02

owkey, k had t al niet zo op bevallen maar nu ben ik helemaal overtuigt dat ik dus GEEN kinderen hoef

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 22:09

Bij alles wat er hierboven gezegd is, is het zo dat het KAN gebeuren. Het is dus niet zo dat dat ook echt gebeurd.
Het is (gelukkig) niet van tevoren te voorspellen hoe bevalling zal verlopen.
Ik heb er zelf 2 achter de rug en ik kan niet anders zeggen dat het me heel erg is meegevallen.
Jaaa, het doet pijn en ik heb ook wel een paar keer geroepen tegen de verloskundige: "en nu doe ik het niet meer, je zoekt maar uit hoe dat kind eruit komt".


Maar echt, als dat kind er eenmaal is en het blijkt ook nog eens een leuk kind te zijn Haha! dan vergeet je ook weer een heleboel. Wat dat betreft heeft de natuur daar goed over nagedacht.
Ik zei tijdens mijn 1e zwangerschap altijd: " het zal wel meevallen die bevalling anders hadden de meeste vrouwen wel maar 1 kind gehad"

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 23:32

van de meeste vrouwen met geplande kinderen hoor je dat als je echt graag een kind wilt je niet aan de bevalling denkt en aan de pijn die er komen gaat, dat heb je er dan voor over. (blijkt) En ik denk dat ik dat ook zou hebben een kind is voor je leven, de pijn is maar even. Haha! dat rijmt.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 00:29

Ik zei ook al....het hoeft niet!!!!! Als je zo bang bent laat je toch eerst je boeltje nakijken! En dan nog....als je kind er eenmaal is vergeet je heel veel van de bevalling hoor! Ik had trouwens twee vrij gemakkelijke bevallingen, ondanks jaren paardrijden en een vrij smal bekken!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 01:22

Fanatieke ammzonnes schijn inderdaad een vergroot ricico te hebben, en dan vooal die met rood haar, want die bloeden veel erger.
Het is een stelling van meerdere mensen op consultaties bureuas.
Ik heb het gelukkig nog niet getrest.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 01:23

jemig,
dat je daar nu al over inzit!

Ik hou tot nu toe gewoon lekker vol:
Geen kinders voor mij!!!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 01:39

Hmmmmm... zou het toeval zijn??? Ik ben geboren met een punthoofd!! (en dat was niet vanwege het feit dat ik zolang in de baarmoeder van mijn moeke heb gezeten!! Haha!). ff serieus... ik ben dus gehaald met behulp van een tang omdat het daar beneden nogal nauw was bij mijn moeder. Nooit bij na gedacht dat het misschien door het paardrijden kwam... Mijn moeder reed toen al meer dan 15 jaar toen ze mij kreeg. Ik wil de dames op bokt geen angst aanjagen, maar ik ben geloof ik de eerste van de bokkers met een moeder die paardrijdt, die hier zijn geboorte-ervaringen neerzet... Iets om over na te denken??

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 02:12

Net zoals bij alle dingen in het leven, het kan. Het is niet gezegt dat het ook zo is. Ik was een fanatieke ruiter en zat per dag zo een 4 a 5 uur op die rug. Bij de eerste heb ik tot een week voor de bevalling ( moest er wel bijna opgetakeld worden) gereden. Helemaal zonder probleem. Nou was zij erg klein dus de bevalling viel mee. Twee weken na de bevalling zat ik er weer op.
Dus het zegt niet zo heel veel al die stellingen en gaat zeker niet voor iedereen op. Dus meiden, als het zover is, je ziet wel wat de toekomst brengt.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 10:44

irene schreef:
Maar echt, als dat kind er eenmaal is en het blijkt ook nog eens een leuk kind te zijn Haha! dan vergeet je ook weer een heleboel. "


Je eigen kind is ALTIJD een leuk kind! Haha!
En het cliche klopt hoor, als je je baby op je buik hebt ben je in 1x al je pijn vergeten. Ik heb best pijn gehad, maar ik zou zo weer bevallen.

Als je inderdaad heel jong met paardrijden begint en dan ook fanatiek rijdt, dus niet 1x per week manegeles, worden je spieren strakker en daardoor schijn je minder goed te kunnen persen.
Maar dat is idd -zoals al een paar keer gezegd- per persoon verschillend. De een heeft na jaren fanatiek rijden zonder problemen een natuurlijke bevalling, terwijl de ander aan de keizersnee moet.
Ik zou me daar dus niet nu al druk over maken, zowiezo helemaal niet druk over maken. Als je zwanger bent, dan moet je kind er toch uit! En in 100 gevallen van de zwangere komt er 100x een kindje uit, dus no fear!

Ik ben begonnen op mijn 10e jaar met paardrijden en heb vanaf mijn 14e (bijna) elke dag gereden tot aan mijn zwangerschap (toen was ik 27). Ik heb nergens last van gehad!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Kinderen krijgen als je je hele leven paard hebt gereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 12:32

Sunnylover schreef:
Wat doen jullie eraan om dit te voorkomen?


Geen kinderen willen?

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 13:00

mijn bevalling heeft meer dan 48 uur geduurd, het was een ware veldslag, maar uiteindelijk is ze eruit gekomen. Ik ben dan ook flink ingescheurd (wat ik overigens niet gevoeld heb).
De arts heeft me toen ook gevraagd of ik misschien paard reed. Dus ja; het kan een belemmering zijn bij de bevalling. Maar gelukkig ken ik ook genoeg vrouwen die er geen problemen mee hebben gehad, die ook paard hebben gereden en ik ken ook vrouwen die nooit paard hebben gereden en wel een vreselijk zware bevalling hebben gehad.
Dusseh... daar hoef je het niet om te laten. En ach, als je eenmaal 40 weken zwanger bent maakt het je ook niet zoveel meer uit hoe je kind eruit komt, hoor.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 13:06

Hahahaha, dat dacht ik ook, als bevallen zo moeilijk en zwaar is waarom doen miljoenen vrouwen het dan vaker dan 1x Lachen

Van de 2de had ik ontzettende naweeen.

Volgens mij is het vooral de opluchting wat aangezien wordt voor de roze wolk...zo'n verlichting als de weeen over zijn en dat kind er eindelijk uit is Lachen

Ik had in mijn uur zonder persweeen paar keer geroepen 'laat hem maar zitten, ik wil niet meer' dat was dus geen optie *LOL*

Een andere vrouw heeft jaren aan aerobic en jazzballet gedaan, lag 14 uur aan de weeenopwekkers, is gestript, haar ontsluiting kwam niet verder dan 8 cm na 14 uur hebben ze haar 'geholpen'...
geen persweeen, persweeen opwekken...bleek haar bekken te nauw, heeft ze alsnog een keizersnede gehad.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 13:35

Lekker is dat! Laat ze het dan van te voren even uitmeten svp! Ach, ik zorg gewoon dat ik flink aanpap met een gyneacoloog.... Wil trouwens geen spuitje tegen de pijn, dat hoor ik elke moeder (die pijn geleden heeft) zeggen: dan is er echt geen bevalling meer over. Dan is het gewoon *ploep* kind eruit, gefeliciteerd. Nog een kopje thee misschien?

Laatst was Nederlands beroemdste verloskundige op tv: Beatrijs Smulders. Zij zei dat juist door de pijn en de moeilijkheden een bevalling het mooiste is wat je kan overkomen, en dat zeggen alle moeders ook. Achteraf dan, want ik kan me heel goed voorstellen (zeker van mezelf) dat ik ook halverwege roep: SNIJ ME MAAR OPEN, of laat dat kind lekker zitten!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-01 18:40

Iekkssssss opensnijden Misselijk
Maargoed,waarom ik dit vroeg is of het wel echt waar was.
Niet dat ik me er druk om maak maar toch...Lijkt me niet zo lekker
als je straks opengesneden moet worden omdat je kind er niet doorpast Scheve mond\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 18:47

Om nog ff een stapje verder te gaan.
Ik heb ook wel eens gehoord dat "het doen" bij fanatieke amazones ook niet meer gaat.
Lijkt me ook niet zo fijn Haha!
Maar of dat waar is of 1 of ander spook verhaaltje weet ik ook niet.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-01 18:53

mhhh over "het doen" en "kinderen krijgen" hoef ik me nog niet druk te maken.Maar ik zou er later geen probs mee willen krijgen Bloos