ouwetje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bopper
Berichten: 203
Geregistreerd: 31-03-03

ouwetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 18:27

vandaag met een vriendin een lekkere lange staprit gaan maken, zij op ido en ik op ons ouwetje rebecca (32!!).

rebecca kan er dan zo onwijs van genieten dat ze mee mag.
trots stapt ze dan voort naast ido en zoooo blij dat ze weer rijpaard mag spelen. ze begint wat stijfjes maar na een paar honderd meter is de stijfheid weg en denkt ze weer dat ze een jong paardje is.
ze staat nu lekker haar extra hapje op te smikkelen, dat heeft ze dan wel echt verdient.

het is toch wel duidelijk dat afentoe zo'n rustig ritje haar goed doet, ze is dan de dagen erop veel soepeler en vooral ook veel blijer.
Aan de hand meelopen hebben we ook al eens geprobeerd, maar dat vind ze dan toch duidelijk veel minder leuk. ik denk dat ze dan het gevoel heeft dat ze er dan niet echt bijhoort.

oh jongens ik hoop dat ik toch nog een paar jaartjes van dit lieve bruine harige kadootje mag genieten!!

groetjes iloon


timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:31

leuk is dat heh?
dat ze nog zo kunnen gaan leven zeg maar!veel geluk met rebecca!

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!


Bopper
Berichten: 203
Geregistreerd: 31-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 18:44

ja, inderdaad! en als ik dan terugdenk aan hoe ik zat te twijfelen toen ze haar aan mij wilden geven! gek was ik! ik had meteen ja moeten zeggen!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:53

Waarom rijd je er dan niet vaker op, als ze het lichamelijk nog aan kan en er zoveel plezier in heeft Verward

Bopper
Berichten: 203
Geregistreerd: 31-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 19:07

ik heb een luxe probleem... ik heb heeeeeeel veel paarden!!!

Bopper
Berichten: 203
Geregistreerd: 31-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 19:09

nou ja niet overdrijven... 7 ponies waarvan dus 3 voor mij te berijden.
de rest zijn ukkepukjes.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:25

Dat probleem ken ik, mijn 2 meiden krijgen ook niet elke dag hun 'uurtje benenstrekken' Haha!

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 20:40

wij hebben ook een oudje op stal staat, de dame is nu 27 jaar, maar eigenlijk vind haar eigenaresse haar niet meer zo leuk denk ik, ik zie haar nooit meer.

ik knuffel haar elke dag even en vandaag besloot ik haar maar es te gaan poetsen, een half uur later en een berg haar en spierpijn stond er wel een heel tevreden oudje in de wei te genieten..
oogjes dicht.. af en toe bewoog haar lip mee met het ritme van het poetsen...vogels vlogen om mij heen weg met plukken haar om er een nestje van te bouwen...
heel af en toe wordt er nog op haar gereden, en je kan zien dat ze daar inderdaad erg van geniet.

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 20:56

Wij hebben ook een oud paard (27 bijna) en daar wordt nog regelmatig op gereden. Meestal ongeveer 2/3 keer in de week. Je kunt wel merken dat hij aan het begin altijd wel wat stijf is, maar dat is al snel over! En je kunt ook echt aan hem merken dat ie er echt nog wel plezier in heeft! Af en toe ga ik wel es met mn andere paard even een paar crosshindernissen oefenen (waterinsprong enzo) en dan gaat mn moeder wel es op hem mee. Dan wordt ie dus weer helemaal druk en vrolijk haha, hij is Z-samengesteld geweest dus dat zit er nog wel in. Sommige mensen zetten hun paard aan de kant als ze de 20 zijn genaderd, maar ik denk dat het beter is als je er gewoon op door rijd! Zo houden ze een redelijke conditie en worden ze niet zo stijf. Dat is alleen maar een voordeel als er eens wat met ze gebeurd.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 19:24

een pony op de manege is tegen de 30
e dressuurlessen loopt ze niet graag meer, heeft ze nooit graag gedaan
maar in september heb ik men A-brevet gesprongen ermee
70 cm
ik heb het parcours in crossgalop genomen, oorrtjes vooruit en spingen maar, kraag haar zelfs niet rustig meer en ben de piste uitgegalopeert in de andere springwei Haha!

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 10:21

Wij hebben ook eentje van 31 jaar oud.
Maar daar zou je zonder zadel nog op kunnen zitten want je zit prima opgesloten tussen schoft en achterste Knipoog
(geen zadel die hier meer op past Haha! )
Is dat bij jullie dan niet zo met de ouwetjes ?

Afbeelding

Na ja, dat rijden doen we dus maar niet meer (al jaren niet). Maar hij staat wel lekker altijd met een vriendje in loopstal + bak en zomers op een paar hectares wei tussen de jonge paarden. Dus genieten doet hij nog wel.

Bopper
Berichten: 203
Geregistreerd: 31-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 16:50

nee valt bij die van mij wel mee. behalve dat ze wat magertjes eruit gaat zien (wordt aangewerkt.. heb een hele grote zak maismeel gekocht) heeft ze nog wel een hele mooie strakke rechte rug.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dierenfan, Leedebee, mooney, Patriesje, sterregoud, Taartje, tienus63 en 90 bezoekers