meestal vind ik tinkers niet zo leuk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

meestal vind ik tinkers niet zo leuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 16:49

maar deze wel!!!


of iets van die strekking. Het valt mij op dat bij de meeste foto-topics van tinkers wel een kreet in deze richting staat. Ik vind dat zo grappig hè? Dan ben ik altijd benieuwd wat deze tinker dan zo speciaal maakt dat men hem/haar wél mooi of leuk vindt. Want het zijn iedere keer weer andere mensen maar ook andere tinkers... Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 17:08

ik zie geen foto....

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 17:21

nee ik heb het ook niet specifiek over een bepaalde tinker, maar tinkers in het algemeen. zoals je aan mijn avatar kan zien heb ik er zelf eentje dus vind ze bijna allemaal leuk.

maar let maar eens op tinkerfoto-topics, bovenstaande kreet lees je in bijna allemaal Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 17:23

Ja ik weet precies wat je bedoelt. Staat er volgens mij nu ook 1 bij ITP

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 17:28

Ik ben iemand die zo'n uitspraak wel eens gedaan heeft bij een Fries. Ik weet dat het toen vooral de uitstraling van het paard was. En het is al een tijdje geleden dus dat ik het me herinner zegt wel iets Haha!.

Ik heb niet echt iets met zwaardere paarden. Vind alle dieren mooi maar niet echt dat ik zoiets heb van 'wow'. Maar zo soms komt er een paard voorbij dat ik denk 'Jeeeeeee' .

Snowdon is er ook zoeen. Een paard met zo'n aparte uitstraling.

'Paint' it 'Black'

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 18:21

het zal voor veel mensen inderdaad ook op gaan voor andere rassen, maar het valt mij natuurlijk vooral tussen de tinkers op Lachen

en het klopt dat er nu ergens ook weer eentje stond ja

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:27

Jup dat is de standaard zin als ze irish zien!


grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:29

Ja die kreet komt bij mijn itp topics ook altijd wel minstens 1 x voor Haha! (ach misschien vinden ze stiekum toch alle tinkers leuk Schijnheilig )

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 18:40

Je hebt wel gelijk inderdaad, ik weet dat het bij de Tinker van Maaike van de Vis ook vaak gezegd wordt. Die is zwart, met slechts 1 witte sok.
Dat vindt men apart, en dus leuk 'terwijl ze normaal niet op Tinkers vallen' inderdaad Haha!
Wat dan 'de standaard Tinker' inhoudt weet ik niet.
Zo heeft elk ras voor mij wel leuke types en minder leuke types.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:03

Dat word ook heel vaak bij Dennis geroepen maar dan over shetlanders. Ik hou niet van shetten, maar deze is wel erg gaaf Lachen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 20:24

Dat heb ik bij Tiko en Jordy van Supertje? dat vind ik de leukste Tinkers van Bokt. Tiko om zijn uitstraling en Jordy vind ik erg sjiek om te zien Kwijl

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 20:54

ah mooi, eindelijk een uitleg erbij Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 08:27

die zin kom ik ook vaak tegen bij foto's van mijn haffie Knipoog

ik zal het ook vast wel eens gezegd hebben bij een fjord of tinker.. ik vind tinkers over het algemeen niet zo mooi (niet aangevallen voelen hoor Knipoog ) omdat ik niet van bont houd, en omdat ik hun zware bouw/ramshoofden niet zo mooi vind. (zo zie ik de standaard tinker, tenminste... )

maar soms zitten er wel eens uitzonderingen bij Haha! zoals tinkers met weinig wit, of een mooi koppie/leuke uitstraling. net als Smiley vind ik Tiko juist WEL heel leuk Haha! omdat hij een hele leuke uitstraling heeft

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 11:52

Goed Topic Pel! Ik irriteer me altijd zo aan die uitspraken Stoom uit je oren (en het is echt niet alleen bij Tinkers)

enkele quotes uit het bewuste topic:

Ik ben niet zo gek op tinkers,maar ik vind hem toch wel een snoepie om te zien
Een van de weinige Tinkers die ik leuk vind!
wooow... normaal ben ik niet zo gecharmeerd van tinkies...
maar deze....
Ik hou nirmaal helemaal niet zo van tinkers, maar vind it echt een heel stoer paardje!

Ik snap ook wel dat de mensen die dit zeggen niet helemaal weg zijn van Tinkers, anders hadden ze er zelf wel een.

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:13

Was mij ook al opgevallen inderdaad. Als ik bij HAW of ITP een topic open met foto's van Jordy staan er standaard een aantal van die uitspraken bij (zie bericht hierboven Haha!).
Zou het misschien kunnen zijn dat mensen een bepaald beeld hebben van tinkers? Zoals erg zwaar, ramshoofd, log, etc. En dat dat beeld toch niet altijd blijkt te kloppen?

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:33

bij tinkers heb ik daar geen last van, maar soms bij van die grote kwpn'ers wel. ik hou in principe niet van die grote paarden, ik ben altijd pony's en kleine paardjes gewend en die grote spreken me simpelweg niet aan, maar het komt nou eenmaal weleens voor dat ik denk "whaaaaa die is gaaaf!!"
sja en dan meld ik dat Knipoog

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 13:40

ik vind heel eerlijk gezegd de meeste tinkers ook echt niet mooi(de meeste die ik gezien heb )
op de stal waar ik gewerkt heb hadden ze er 6, ik vond geen van allen mooi
erg lange grove hoofden , giga ramsneuzen en ook een lompe hoekige bouw
die van pellie en irish vind ik wel mooi ,
en er niet 1 hebben wil niet gelijk zeggen dat iemand het ras niet mooi vind
ik vind shires geweldig maar die heb ik ook niet

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 16:59

Zo te lezen hebben er dus toch een paar een verkeerd beeld van een tinker Verward --> Ik heb er bv. nog bijna nooit één gezien met een ramshoofd (en die ene die ik gezien had vond ik een kleine clydesdale en géén tinker Knipoog ) en de zware types zijn ook een uitzondering op de regel (en dan nog maar niet te spreken over karakter/snelheid enz....daar hebben we t hier en daar op bokt ook al over gehad Haha! )

Ik persoonlijk kan niet zeggen wat ik mooi vind of juist niet Bloos --> het moet me aanspreken Schijnheilig, dit kan een leuk welsh, een coole shetlander, een gaaf paard enz enz zijn *LOL* Knipoog

Ik hou denk ik van apart Verward (bv veel tinkers zwart/bont--> dus ik vind de andere kleurtjes leuk) dus alles wat niet doorsnee is of 100 in een dozijn enz.......

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:09

irish_lady schreef:
Jup dat is de standaard zin als ze irish zien!

En menen ze dat dan, of is het om jou te vleien? Haha!

Ik ken ze, die opmerkingen. Heb ik ook wel gehad op mijn foto's van Kiara. Vast allemaal lief bedoeld hoor, maar ook weer zo onwaarschijnlijk.


Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 18:31

Vasthi"]

Ik snap ook wel dat de mensen die dit zeggen niet helemaal weg zijn van Tinkers, anders hadden ze er zelf wel een.
[/quote]

nou.. als je helemaal weg bent van een bepaald ras, hoef je er nog niet zelf een te hebben.. (helaas Knipoog anders had er allang een andalusiertje bijgestaan hoor Haha! )

[quote="Supertje schreef:
Zou het misschien kunnen zijn dat mensen een bepaald beeld hebben van tinkers? Zoals erg zwaar, ramshoofd, log, etc. En dat dat beeld toch niet altijd blijkt te kloppen?


dat bedoel ik! dat is tenminste het beeld wat ik heb van tinkers, bijna alle tinkers die ik ken, (of foto's die ik op bokt zie) hebben een bol profiel/ramsneus.. ik ben er niet echt weg van, zeg maar Knipoog
maar soms zie ik foto's van een tinker die ik wel leuk vind, die me wel aanspreekt! dan is dat dus een uitzondering voor mij, vandaar Lachen

ik zie dit soort zinnetjes ook vaak genoeg bij haflingers staan, of bij mijn eigen haf.. maar ik vind het niet vervelend als mensen dat zeggen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 18:46

och laat mijn gammie nou een licht ramsneusje hebben... Lovers

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 22:46

Ja dat zie ik ook heel vaak in topics en dan vraag ik me altijd af: meen je het of zeg je het maar.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 22:49

ik vind dat bij een mooie tinker het niet een bijna helemaal wit hoofd moet hebben en de witte vlekken niet mogen overheersen... lieft mooie lange manen en dikke sokken Haha! dat zijn de tinkers die ik mooi vind Haha!

en als er zo'n sorrt tinker staat dan vind ik het echt een mooie, en dan zet ik dat er ook bij Haha!

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 01:01

grid schreef:
Zo te lezen hebben er dus toch een paar een verkeerd beeld van een tinker Verward --> Ik heb er bv. nog bijna nooit één gezien met een ramshoofd (en die ene die ik gezien had vond ik een kleine clydesdale en géén tinker Knipoog ) en de zware types zijn ook een uitzondering op de regel


dan staan net het grootste deel lelijke tinkers hier in de buurt denk ik Haha!

maar echt, ik ben toendertijd op de ics keuring geweest een jaar of twee/drie terug
en oook veel van de paarden die daar afgekeurd werden op een te luxe bouw vond ik ook niet echt denderend
er zijn absoluut wel leuke tinkertjes , maar ik kom ze zelden of nooit tegen
pas in de drunense duinen ook weer twee van die vreemd gebouwde projectielen inclusief lelijk hoofd voor de kar

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 08:52

Hooooooooooooooooooooo even. Ik wil niet vergeleken worden met 'de rest' hoor. Ik kijk gewoon echt naar de uitstraling van een paard. Naar zijn blik, zijn voorkomen. Als dat mijn hart sneller doet kloppen dan denk ik 'ja, deze is mooi' Haha!.

Arabieren vind ik eigenlijk allemaal mooi zolang ze geen overdreven deuk hebben. Maar die uitstraling van de arabier, tja, die doet het gewoon. Dat heb ik met andere paarden niet.

'Paint' it 'Black'


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 30 bezoekers