sayawai(v.kigali) heeft koliek......

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_NOO_NOO_

Berichten: 232
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Stadskanaal :)

sayawai(v.kigali) heeft koliek......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 21:02

ik was vandaag de hele dag vrij,.dus ben lekker aan het rijden geweest op paardjes van de manegehouder.
eerst ging ik sayawai even rijden (een 4-jarige koffievos kleurige ruin ) er was niets aan de hand,hij liep zelfs super............

daarna heb ik ook ricardo nog gereden.(een sportpaard van de manegehouder[m2 dressuur] )

om vijf uur ben ik maar even naar huis gegaan om te eten,m
en om half zes direct weer naar de manege gegaan.....................

ik moest van marcel maar even bij sayawai's stal kijken,
want hij lag steeds en marcel vermoede dat hij koliek had.
en jouw hoor: hij lag helemaal plat op de grond en zijn ogen draaiden helemaal.ook kreunde hij erbij.heel eng


ik ben maar met hem gaan lopen,en ook direckt de dierenarts gebelt die arriveerde om (pas)half zeven.................
de da heeft zijn harstlag opgenomen en alles gecontroleerd,maar kon niks zien ook heeft die is zijn maag gevoelt........
maar hij kon niks vinden,

de dierenarts vondt het maar een rare koliek !!!

dus vervolgens heeft de da hem een lichte verdoving gegeven en heeft ie 4 liter para(nog wat) binen gegoten gekregen..

en vervolgens nog wat gelopen en de stal met zaagsel bestrooit want hij mag immers niet eten................

heb net nog even bij hem gekeken en het ging gelukkig al beter....


groetjes roland

niet te koop aangeboden :
3,5 jarige mini appaloosa ruin (wantsley mithril x rocky van de hoeve) deze 3,5 jarige ruin is een beetje engels aangereden en super braaf...


Charmaine
Berichten: 1404
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:47

He, naar is dat he? Ik kwam er vanavond achter dat Naomi gisteravond ook koliek heeft gehad. De andere eigenaar had niet eens even de moeite genomen om mij te bellen "want ik kon toch niets doen. " Gelukkig was het niet zo erg dat de da moest komen en nu eet ze weer en ze heeft gemest. Toch voor alle zekerheid mijn wedstrijd van zaterdag afgebeld...

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:57

Dat para... dat is Parafine geweest. Wordt toegediend bij het vermoeden van een verstopping. Waarschijnlijk zal het een gaskoliek zijn geweest. Gelukkig gaat het nu beter!! Dat is echt schrikken, ik ken het. (mijn paard is een half jaar geleden geopereerd aan een dikke darm draaiing, en had het bijna niet gered)

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 22:12

Vooral die bloedneus zag er niet erg fijn uit! Gelukkig gaat het weer beter met het toppertje


stephje

Berichten: 375
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Musselkanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:34

en nu sttat ie gelukkig weer normaal!
wel zielig heur!

stephie

vernieuwd profiel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, Dartel, flossies, JPitty, Mieke, NikkivanOlst, ogidni, pillow en 36 bezoekers