Achterwaarts direct voorwaarts in draf???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Achterwaarts direct voorwaarts in draf???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 18:00

Ik weet niet of dit iets voor rijtechnisch is, maar goed... Ik heb zaterdag een onderlinge L2 wedstrijd Lachen . Nu moet ik halthouden enkele seconden stilstaan, enkele passen achterwaarts, voorwaarts in draf.

Nu mijn vraag. Wanneer ik achterwaarts ben geweest, moet ik direct voorwaarts in draf. Of mag ik nog even een pauze inlassen van enkele seconden stilstaan en dan naar voren rijden?

:){


Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:02

Volgens mij moet je gelijk voorwaarts na het achterwaarts gaan, zo doe ik eht altijd. En ik krijg er geen opmerkingen over.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:14

Gelijk voorwaarts in draf. De benen die je paard/pony als laats naar achteren zet, moeten ook weer als eerste naar voren en je mag niet vierkant eindigen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 20:24

Je moet inderdaad zonder halt te houden in draf overgaan.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:14

idd wat hierboven is gezegd

............

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:41

Je moet natuurlijk niet abrubt voorwaarts gaan. En er moeten een paar stappassen tussenzitten. Dus niet direct vanuit het achterwaarts gaan aandraven.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 22:15

Door het (correct) achterwaarts gaan, krijg je je paard heel goed op de achterhand waardoor je heel fijn voorwaarts kunt rijden. Mits je tenminste "voorwaarts" achterwaarts gaat. Oftewel, je paard moet voorwaarts blijven denken tijdens het achterwaarts.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 22:50

Scum schreef:
Je moet natuurlijk niet abrubt voorwaarts gaan. En er moeten een paar stappassen tussenzitten. Dus niet direct vanuit het achterwaarts gaan aandraven.

Er moet juist geen stap tussenzitten, alleen in de L mag het volgens mij progressief (via de stap). Ik weet niet om welk niveau het hier gaat...

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 23:01

paardje"]
[quote="Scum schreef:
Je moet natuurlijk niet abrubt voorwaarts gaan. En er moeten een paar stappassen tussenzitten. Dus niet direct vanuit het achterwaarts gaan aandraven.

Er moet juist geen stap tussenzitten, alleen in de L mag het volgens mij progressief (via de stap). Ik weet niet om welk niveau het hier gaat...
[/quote]

Volgens mij moet het zelfs progressief. Ik heb weleens op m'n protocol gehad dat ik een overgang progressief moest rijden (dat was dan wel in de b).

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 23:05

tot het M1 moet je overgangen progressief rijden dacht ik (zal wel int proevenboekje staan?) Maar je moet dan niet na het achterwaarts eerst stilstaan, maar via een stappas oid de overgang maken.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 08:16

Er staat L2 Schijnheilig . Pas vanaf het M2 mogen de overgangen minder progressief. Als ik jureer, en iemand vliegt meteen vanaf het achterwaarts in draf vooruit, dan levert dat iig geen extra punten op....

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 08:18

Vanuit achterwaarts eerst voorwaarts in stap en daarna aandraven. In de L moeten er stappassen tussen zitten, in de M mag het maar hoeft het niet. Maar het allerbelangrijkste is denk ik dat de aanleuning fijn blijft en dat het er 'soepel'uit ziet. Beter 1 extra stappas en een mooie overgang naar draf.

In de M zal een overgang wel hoger beoordeeld worden als deze minder progressief is.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 10:28

1 pas in stap vw en dan aandraven is mij altijd geleerd

...Dreaming with my eye's wide open...


paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 10:48

Oh sorry, er staat idd L2 Schijnheilig

Ik geloof dat het tegenwoordig zo is dat als je de overgangen niet progressief rijdt, omdat de combinatie dat kan, je geen extra punten krijgt, maar het progressief rijden is niet meer verplicht. Vroeger mocht je er geloof ik op afgestraft worden, maar dat mag niet meer.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:17

Nee hoor, je hoeft helemaal niet meteen voorwaarts in draf .
Dat hoeft pas in het Z2. Het is niet dat je eeuwen moet gaan stilstaan, maar 2 stappassen mag absoluut wel , en al helemaal in het L2! Succes ermee Haha!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 08:58

sjaantje schreef:
Nee hoor, je hoeft helemaal niet meteen voorwaarts in draf .
Dat hoeft pas in het Z2. Het is niet dat je eeuwen moet gaan stilstaan, maar 2 stappassen mag absoluut wel , en al helemaal in het L2! Succes ermee Haha!

Als ik niet direct in draf ga (Z1) staat er toch echt een 4 of 5, via de stap!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:36

paardje"]
[quote="sjaantje schreef:
Nee hoor, je hoeft helemaal niet meteen voorwaarts in draf .
Dat hoeft pas in het Z2. Het is niet dat je eeuwen moet gaan stilstaan, maar 2 stappassen mag absoluut wel , en al helemaal in het L2! Succes ermee Haha!

Als ik niet direct in draf ga (Z1) staat er toch echt een 4 of 5, via de stap!
[/quote]

Ja dat geloof ik best, maar in míjn proeven staat: A halthouden, 5 passen achterwaarts, onmiddellijk voorwaarts in verzamelde galop/draf enzovoort.
En je gaat mij niet vertellen dat dit er voor de gein staat! Dan is het toch logisch aan te nemen dat je in het L2 (ik heb het ook helemaal niet over het Z1) nadat je achterwaarts gegaan bent, wél nog 1 seconde mag stilstaan! En 2 stapppassen mag ook echt hoor.

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 11:28

Ik zie de meeste mensen in hun proef toen vaak een kleine pauze pakken, en dan rustig wegdraven.
Diegene die dat niet doen zijn vaak diegene die onbeheerst wegdraven...
Maar als je het al kunt in de L, petje af en denk/vind niet dat ze daar minder punten voor mogen geven
Toch niet als het niet expliciet vermeld is

SheDevil28

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:01

Hahaha.....ik vraag me af of ze er nu nog wijs uit kan worden. Tong uitsteken
Ik rijd toch ook al enige tijd wedstrijden maar op de een of andere manier gaat het automatisch, ik denk persoonlijk dat je moet kijken wat je paard aan kan. Zoals eerder gezegd, beter een nette overgang dan eentje die overhaast is. OK dan!

Het moet een vloeiende overgang zijn en als dat bij jou met een paar stappassen is so be it....kan je het straks ineens in draf...geweldig....doen.

In ieder geval veel succes met je wedstrijden Knipoog

To Have A Friend Is To Be One
Eindelijk nieuwe foto's op mijn profiel.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:41

He SheDevil, jij ook hier!
*zwaai*

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

SheDevil28

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:50

Hey Kleintje....ja moest wel erg lachen om de reacties....toch wel lief dat iedereen wil helpen...maare hoe doe jij dat??
Stap je nog of draaf jij gelijk weg?
Ik weet het eigenlijk niet gaat automatisch zonder bij na te denken...zal vanmiddag eens kijken wat ik doe.

To Have A Friend Is To Be One
Eindelijk nieuwe foto's op mijn profiel.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 13:22

Laat ik het zo zeggen, ik ben nog niet eens begonnen met achterwaarts. Ik denk dat Treasure het alleen maar tegen me gaat gebruiken als we weer eens ruzie hebben met halthouden.
Achterwaarts hoeft pas in de L2, dus ik heb nog minimaal 8 punten in de B en 10 in de L1 te gaan.

Maar in principe hou ik geen halt na het achterwaarts en is het direct voorwaarts. Een mooie overgang is me meer waard dan ruk, pluk en schopwerk om gelijk in de draf te zitten.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 14:08

sjaantje"]
[quote="paardje"][quote="sjaantje schreef:
Nee hoor, je hoeft helemaal niet meteen voorwaarts in draf .
Dat hoeft pas in het Z2. Het is niet dat je eeuwen moet gaan stilstaan, maar 2 stappassen mag absoluut wel , en al helemaal in het L2! Succes ermee Haha!

Als ik niet direct in draf ga (Z1) staat er toch echt een 4 of 5, via de stap!
[/quote]

Ja dat geloof ik best, maar in míjn proeven staat: A halthouden, 5 passen achterwaarts, onmiddellijk voorwaarts in verzamelde galop/draf enzovoort.
En je gaat mij niet vertellen dat dit er voor de gein staat! Dan is het toch logisch aan te nemen dat je in het L2 (ik heb het ook helemaal niet over het Z1) nadat je achterwaarts gegaan bent, wél nog 1 seconde mag stilstaan! En 2 stapppassen mag ook echt hoor.
[/quote]
Er staat inderdaad wel vanaf de Z2 dat je onmiddelijk voorwaarts in draf of galop moet. Toch hoort het volgens mij altijd al. Ik ben het er ook mee eens dat je het beter vloeiend kan doen dan meteen in draf en slordig, maar als je paard het kan en je wil het helemaal perfect doen dan zou ik och voor onmiddelijk wegdraven gaan.

Je had het trouwens ook over het Z1, want je zegt dat je pas vanaf de Z2 onmiddelijk moet wegdraven. De Z1 valt toch echt onder tot de Z2....

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 17:35

paardje"]
[quote="sjaantje"][quote="paardje"]
[quote="sjaantje schreef:
Nee hoor, je hoeft helemaal niet meteen voorwaarts in draf .
Dat hoeft pas in het Z2. Het is niet dat je eeuwen moet gaan stilstaan, maar 2 stappassen mag absoluut wel , en al helemaal in het L2! Succes ermee Haha!

Als ik niet direct in draf ga (Z1) staat er toch echt een 4 of 5, via de stap!
[/quote]

Ja dat geloof ik best, maar in míjn proeven staat: A halthouden, 5 passen achterwaarts, onmiddellijk voorwaarts in verzamelde galop/draf enzovoort.
En je gaat mij niet vertellen dat dit er voor de gein staat! Dan is het toch logisch aan te nemen dat je in het L2 (ik heb het ook helemaal niet over het Z1) nadat je achterwaarts gegaan bent, wél nog 1 seconde mag stilstaan! En 2 stapppassen mag ook echt hoor.
[/quote]
Er staat inderdaad wel vanaf de Z2 dat je onmiddelijk voorwaarts in draf of galop moet. Toch hoort het volgens mij altijd al. Ik ben het er ook mee eens dat je het beter vloeiend kan doen dan meteen in draf en slordig, maar als je paard het kan en je wil het helemaal perfect doen dan zou ik och voor onmiddelijk wegdraven gaan.

Je had het trouwens ook over het Z1, want je zegt dat je pas vanaf de Z2 onmiddelijk moet wegdraven. De Z1 valt toch echt onder tot de Z2....
[/quote]

Nee ik had het echt over het Z2, ik snap niet helemaal waarom je zegt dat het Z1 onder het Z2 valt. In het Z2 staat alleen dat je onmiddelijk voorwaarts in verzamelde draf moet.
Maar goed daar gaat het nu niet om Schijnheilig Knipoog .
Ik denk inderdaad gewoon dat als je het kán (en je paard natuurlijk) dat je dan wel in een keer in draf moet, maar als het er dan heel erg slordig van wordt, dan liever niet.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 18:10

sjaantje"]
[quote="paardje"][quote="sjaantje"]
[quote="paardje"][quote="sjaantje schreef:
Nee hoor, je hoeft helemaal niet meteen voorwaarts in draf .
Dat hoeft pas in het Z2. Het is niet dat je eeuwen moet gaan stilstaan, maar 2 stappassen mag absoluut wel , en al helemaal in het L2! Succes ermee Haha!

Als ik niet direct in draf ga (Z1) staat er toch echt een 4 of 5, via de stap!
[/quote]

Ja dat geloof ik best, maar in míjn proeven staat: A halthouden, 5 passen achterwaarts, onmiddellijk voorwaarts in verzamelde galop/draf enzovoort.
En je gaat mij niet vertellen dat dit er voor de gein staat! Dan is het toch logisch aan te nemen dat je in het L2 (ik heb het ook helemaal niet over het Z1) nadat je achterwaarts gegaan bent, wél nog 1 seconde mag stilstaan! En 2 stapppassen mag ook echt hoor.
[/quote]
Er staat inderdaad wel vanaf de Z2 dat je onmiddelijk voorwaarts in draf of galop moet. Toch hoort het volgens mij altijd al. Ik ben het er ook mee eens dat je het beter vloeiend kan doen dan meteen in draf en slordig, maar als je paard het kan en je wil het helemaal perfect doen dan zou ik och voor onmiddelijk wegdraven gaan.

Je had het trouwens ook over het Z1, want je zegt dat je pas vanaf de Z2 onmiddelijk moet wegdraven. De Z1 valt toch echt onder tot de Z2....
[/quote]

Nee ik had het echt over het Z2, ik snap niet helemaal waarom je zegt dat het Z1 onder het Z2 valt. In het Z2 staat alleen dat je onmiddelijk voorwaarts in verzamelde draf moet.
Maar goed daar gaat het nu niet om Schijnheilig Knipoog .
Ik denk inderdaad gewoon dat als je het kán (en je paard natuurlijk) dat je dan wel in een keer in draf moet, maar als het er dan heel erg slordig van wordt, dan liever niet.
[/quote]

Ik zeg: de Z1 valt onder TOT de Z2. Maar idd daar gaat het niet om. We zijn het met elkaar eens dat als het mogelijk is, je beter meteen kan wegdraven Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers