Goedkoopste Vlas?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Goedkoopste Vlas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 08:14

Ik ga weer een paar pallets vlas strooisel bestellen, ik heb als potentiele leverancier ecolit maar nu vraag ik me af of er nog prijsverschil is in levering. Ik bestel ca 2 pallets dus in totaal ca 30 a 40 zakken.

Bokt leek me een mooie gelegenheid voor een vergelijkend warenonderzoek, dus kom maar op met die leveranciers en prijzen Haha!

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 08:17

Ik zelf verkoop vlas, er is veel kwaliteitsverschil, ik verkoop horsebedding, los 6 euro per pak, grotere partij korting..

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 08:31

Ik betaal voor 1 pallet vlas (21 pakken) 132 euro inclusief BTW.

Maar wat betaal jij dan Astridh en wat kosten ze bij Clau de pallet?

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 08:32

Even niet helemaal on topic, maar hebben jullie dan geen last van ratten? Ik kan geen balen vlas opslaan (heb ze nu noodgedwongen in mijn garage staan) omdat de ratten het heerlijk vinden om een nest in te maken. Uiteraard kunnen ze nergens bij eten en hebben ze al bergen gif op. Ze zitten ook niet echt in de stal, maar altijd bij de vlasopslag. Ze vreten alle zakken kapot, nou en dat geeft troep dat verzeker ik je.
Herkent iemand het probleem en wat heb jij er tegen gedaan?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 08:33

Nee, geen last van ratten, hooguit een verdwaalde vorkheftruck die een gaatje in mijn onderste pakken prikt, waardoor het lijkt dat er een beestje in woont.
Mijn vlas staat in een dichte loods, misschien dat dat het is?

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 08:39

Helaas heb ik geen dichte ruimte, maar ratten kunnen ook overal bij, dus of een dichte ruimte zou werken...het ligt waarschijnlijk ook aan de sloot die er direkt achter ligt, maar die kan ik helaas ook niet verleggen. Ik zou ook graag wat meer opslaan, maar ik haal nu maar wekelijks de benodigde hoeveelheid en die staat in de garage. Erg lastig.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 08:41

Geen last van ratten in het Vlas, althans tot nu toe, onze stalkat is sinds een paar maanden verdwenen dus misschien gaat het straks anders. Dus LDR: stalkat misschien een oplossing?

Prijzen incl. btw en verzendkosten uitgaande van 2 pallets:
Linabox 6.31 / baal
Horsebedding 7.16 / baal
Ecolit 7.37 / baal

Imker betaalt 132 per pallet van 21 pakken = 6.29 / baal, als dat voor linabox (of vergelijkbaar is) dan ligt dat gelijk.
Als Clau horsebedding voor 6,- per pak kan leveren dan is dat in ieder geval goedkoper als dat incl btw en verzendkosten is

Wat de verschillen betreft:
Ik heb ervaring met linabox en ecolit. Ecolit heeft cresyl toegevoegd en ruikt dus iets anders. Verder is Linabox erg glad in het begin. Horsebedding daar heb ik geen ervaring mee maar dat schijnt extra stoffig te zijn??

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 08:46

Astridh, dit betaal ik voor Linabox.
In het begin heb ik Ecolit gehad, met dat Eucaliptus (hoe schrijf je dat eigenlijk) geurtje eraan, maar na een half uur in de box is dat geurtje al vervlogen en merk je geen verschil meer met Linabox, behalve in je portemonnee.

Van gladheid heb ik niet echt last, omdat ik meestal de onderlaag in de box laat liggen en daar overheen een nieuwe laag Linabox strooi.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 18:32

Ik ben benieuwd naar de reactie van clau en eventuele andere gebruikers.

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 19:19

Normaal verkoop ik het alleen in deze regio, en dan kosten ze 6 euro per stuk, bij een grotere afname zelf afgehaald 5,50 en hier in de regio thuisgebracht 6 euro incl. bezorgen.

Oh, en incl. btw.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 19:23

Ik gebruik zelf Ecolit. Ik vind dat die geur veel langer blijft hangen.
Trouwens geen problemen met ratten bij de opslag.
Ik heb zelf geen vervoer en uiteindelijk kwam ik dus bij Ecolit via Ecobodem.nl uit als goedkoopste. Omdat ze het dus ook brengen.
Maar mocht iemand goedkopere leveranciers weten.. let me know

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:04

Weet er iemand niet ook een goedkopere leverancier in Drenthe of de grens Duitsland aldaar?

En wa tis nou beter? Ecolit? Linabox of horsebedding? Want de prijzen verschillen nogal?

Sorry dat ik dit topic weer omhooghaal maar het leek me beter dan weer een nieuw topic te openen.

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:20

Wij hebben vlas strooisel en betalen per baal +/_ € 6.00!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:26

Maar wat is dan het verschil tussen dat Ecolite? Linabox of Horsebedding. Is het dan echt alleen de naam?

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:06

Ik gebruik koolzaadstro omdat ie als beste(en voordeligste) uit de BIT test kwam.

Je kunt 100 pak ineens bestellen voor 5,20 pp(inc btw).Aan huis!

Flevostro uit Ijsselmuiden
038-3315126

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:27

Fasel schreef:
Weet er iemand niet ook een goedkopere leverancier in Drenthe of de grens Duitsland aldaar?

En wa tis nou beter? Ecolit? Linabox of horsebedding? Want de prijzen verschillen nogal?

Sorry dat ik dit topic weer omhooghaal maar het leek me beter dan weer een nieuw topic te openen.


Wij halen het in Drenthe bij de Welkoop in Hooghalen (tussen Assen en Beilen), dat is Thorobed, voor ongeveer 6 euro per pak en het bevalt uitstekend
http://www.thorobed.be

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 06:26

Ah kijk. Dat klinkt goed Cody. Ik zie op de site dat 7 zakken voor een box van 4 x 4. Die van ons wordt 5 x 4 dus ietsje meer en ik wil altijd een dik bed zodat ze ook lekker kunnen liggen. En dat om de 12 weken helemaal leeg halen. Ik denk dat je na 12 weken nog steeds goed vlas erin hebt en ook kan zeggen dat je dat gewoon weer aanvult of niet? Dat deed ik wel altijd met zaagsel. Flinke laag zaagsel, elke dag uitmesten en zelfs de losse drollen rapen, en dan een keer per week al het goede zaagsel in een hoek of even in de kruiwagen als je wil schoonspoelen en dan dat er weer in en aanvullen met nieuw zaagsel.

OVer dat aanvullen kan jij me ook wat meer vertellen dan toch Cody?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:45

Wij hebben stallen van ongeveer 3 bij 3.
Ik heb de eerste keer 4 zakken in de stal gegooid en dan was hij èrg goed gevuld.
Ik haal elke dag de keutels eruit, en 1x in de week de natte plekken uit de onderlaag (het is even spitten, maar het 'koekt samen' dus de vieze plekken heb je zo gevonden en zijn makkelijk te verwijderen).
Elke week strooi ik dan een baal bij.
Helemaal leeghalen is bij mij in ieder geval nog lang niet nodig, na het bijstrooien vermengt het oude vlas zich met het nieuwe, waardoor weer een picobello stal ontstaat.
Ik gebruik dus gemiddeld 4 balen in de maand, wat bij ons gelijk staat (qua prijs) aan 9 a 10 balen stro, en het verschil is erg groot, ik heb nu altijd een kurkdroge stal, het vlas absorbeert enorm goed.
Overigens bezorgen ze vanuit Hooghalen ook, maar ik weet niet of dat in de hele provincie is, zou je even moeten bellen (0593-592213).

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 09:49

Klinkt goed Cody. Dan heb ik hopelijk onze bodem gevonden Haha!. Een vereiste is namelijk de kurkdroge stal. STro vind ik niet mee te werken en vlas vind ik een prettige bodem.

Zal hooghalen eens bellen.