paard met trailer angst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

paard met trailer angst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 15:05

oke in de paasvakantie wil ik mijn verzorgpaard terug aan de trailer laten wennen. een heel tijdje geleden was ik voor de eerste keer met haar op les geweest bij haar thuis ging ze vanzelf op de trailer (ongeveer 10 min en ze zater er op) maar na de les wilde ze niet meer op de trailer heeft 3 uur gedeurt met 3 verdovingen. en sindsdien heeft ze heel veel schrik van de trailer.

Nu ben ik vanplan om het met voer teproberen. dus ik zet de trailer open en voer haar eerst onder aan de klep en elke dag een klein beetje hoger tot dat ze ineens in de trailer staat en vanaf dan voer ik haar een tijdje er in, en als alles goed gaat gaan we eens naar het einde van de straat (loop dood op een bos komt niemand) en proberen we of ze er daar opgaat.

vinden jullie dit een goed idee of zou ik het anders moeten doen? iemand tips

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world


Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:18


Astridt
Berichten: 65
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 15:20

Is volgens mij de enige manier! Wordt vaak geadviseerd om de trailer met voer in het weiland te zetten. Maar dan moet je paard dus wel buiten staan...dus zoals gezegd een goed alternatief! Als ze er eenmaal makkelijk in staat ook kleine stukjes rijden. Paarden hebben geen besef van tijd dus je hoeft dit ook niet op te bouwen qua tijd. Maar wel zorgen dat ze het rijden met een trailer associeert met leuke dingen en niet met een dierenartsbezoek of stressvolle wedstrijd. Succes!

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 15:33

ja dat in de wei gaat nogal moeilijk omdat ze met 3 ander paarden op de wei staat, en als ze alleen staat begint zei teflippen en beginne de 2 andere kei hard van uit de stal tehiniken en het zou ook heel moeilijk zijn om de trailer in de wei tekrijgen.
Maar ik ga het dus met voer doen, en een dierenarstbezoek is niet nodig want de man van hun baasje is er een Knipoog ik wil gewoon met haar prive lessen volgen bij ons op de manege Lachen

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-04 19:28

niemand nog tips?

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 19:57

Mijn paard wil ook de trailer niet in. Dus ben ik het ook gaan proberen met voer. Hij liep dan wel de klep op, graaide dan het voer bij mij vandaan en racede er weer uit. En het gevolg was dat hij iedere keer bijna boven op mij sprong om maar wat eten te krijgen. Na een paar keer kon ik bijna niet meer voor hem lopen en het koste me een hele tijd om dat weer af te leren. De trailer gaat hij nog niet in.

Op 2 mei is er bij Emiel Voest een themadag over trailerladen, ik ga er ook heen. Je moet je er wel voor opgeven (www.emielvoest.nl)

Ik zit er ook over te denken om clickertraining te gaan proberen.

Honeymoon
Berichten: 595
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:01

Praktisch vraagje: Hoe wil je naar die training van Emiel Voest als je paard de trailer niet ingaat? Verward

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 20:06

Weet je zeker dat de bodem van de trailer wel goed is? Geen gladde mat? Of dat er wel rustig genoeg wordt gereden?
Mijn paard liep eerst ook zo de vrachtwagen in en later niet meer, bleek dus dat de wagen erg schuin hing in de bochten. Toen hebben we een trailer gekocht, daar liep ie zo in totdat we een keer weg gingen nadat er nieuwe matten in lagen. Op de terugweg wilden alle2 de paarden er niet meer in, na paar keer proberen toch erin gekregen en toen we bijna thuis waren vielen ze in de trailer, bleek dus dat de mat veel te glad was..
We hebben nu een andere mat en nu loopt ie zo weer de trailer op.
Volgens mij willen paarden niet voor niks niet de trailer op, zeker als ze er eerst wel op liepen..

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:32

eentje uit mijn les heeft de trailer in de bak gezet, dus waar verder geen eten in de buurt is. En alleen hooi in de trailer gedaan. Pony kreeg vanzelf trek en ging dan d etrailer in. Heeft echt geholpen bij haar.
Is er ook een reden dat ze zo op de trailer opeens is (of daar heb ik over heen gelezen Haha! ) Bijvoorbeeld het rijgedrag van de chauffeur?

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:02

Een paard dat eerst makkelijk laadt en dan op de terugweg ineens niet meer, heeft vaak problemen met de rijstijl van de chauffeur!

Bedenk maar eens hoe het voor jezelf is om te moeten staan in de bus, zonder je vast te kunnen houden en naar buiten kijken zodat je het aan kunt zien komen....

Nulla tenaci invia est via

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 11:18

nee had had niks met de trailer temaken. gewoon met de omgeving ze was al een paar jaar nooit meer weg geweest van thuis en omdat de ze ineens in een ondere omgeving was durfde ze niet meer in dat eng smal ding.

Anouar15 ik ga het voer niet ommidelijk in de trailer zetten maar met stappen, eerst voor de ladklep en elke dag een heel klein beetje omhoog, zodat ze er rustig aan kan wennen.

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 19:58

Honeymoon schreef:
Praktisch vraagje: Hoe wil je naar die training van Emiel Voest als je paard de trailer niet ingaat? Verward

Je eigen paard hoeft niet mee. Hij gaat gewoon wat laten zien met zijn paarden denk ik, en wat tips waar je op kunt letten enzo.

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:01


Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

annekoning
Berichten: 121
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 06:57

Als je nog steeds moeite hebt om je paard op de trailer te zetten, moet je eens kijken op www.dreamstables.nl . Zij maken je paard in twee weken klaar zodat je hem alleen op de trailer kunt zetten.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48200
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 06:59

Dreamstables heb ik op het CHIO aan het werk gezien, en dat zag er heel vriendelijk uit.... Lachen

Ik werk zelf met clickertraining... en voor Banjer werkt het prima... Lachen Hoeft niet bij elk paard zo te zijn...

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:02

www.paardentaxi.com onder het knopje badloaders
Hun beleren ook paarden die niet (graag) in de trailer willen.

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 17:58

Het klinkt misschien een beetje bruut, maar het helpt echt. Het paard insluiten met bezems, dus niet slaan!!! Wij hadden dit probleem ook laatst, en het paard wilde echt de trailer niet in. Toen hebben we dus met vier man het paard de trailer ingedwongen, en sindsdien loopt hij gewoon de trailer in.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:12

boomer schreef:
Het klinkt misschien een beetje bruut, maar het helpt echt. Het paard insluiten met bezems, dus niet slaan!!! Wij hadden dit probleem ook laatst, en het paard wilde echt de trailer niet in. Toen hebben we dus met vier man het paard de trailer ingedwongen, en sindsdien loopt hij gewoon de trailer in.


hmm dat was toch niet ene fjord he Schijnheilig

Dag lieve mama...

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 22:22

boomer schreef:
Het klinkt misschien een beetje bruut, maar het helpt echt. Het paard insluiten met bezems, dus niet slaan!!! Wij hadden dit probleem ook laatst, en het paard wilde echt de trailer niet in. Toen hebben we dus met vier man het paard de trailer ingedwongen, en sindsdien loopt hij gewoon de trailer in.

dit zou helemaal niet werken bij mijn verzorgpaard, zolang ze niet onder druk gezet word doet ze alles maar als dat wel gebeurt blokkeerd ze en gaat in opstand, doe je niks en blijf je rustig wachten dan staat ze eerst 5 minuten rond tekijken maar komt ze toch Knipoog

en dat die van die stallen wat paarden trailer mak maken vind ik ook een goed idee maar het is niet mijn paardje he en weet niet of ze dat wel wilt zal het es vragen maar vrees er voor, hoeveel kost dat eigenlijk en dan is er nog een probleem hoe geraakt ze er want tja ze durft niet op de trailer Knipoog

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 22:38

Met die bezem is het de bedoeling dat je met de haren tegen z'n kont aan prikt. Dat doet geen pijn, maar het kan net de nodige aanmoediging zijn om 'm voorwaarts te laten gaan.

Nulla tenaci invia est via


Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 23:06

ja maar mijn verzorgpaard kan er al niet tegen als je effe druk zet op het halster touw ofzo maja nu zou je hem er zeker zo niet op krijgen want heeft er nog teveel schrik voor Lachen

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 20:26

Waterkippie"]
[quote="boomer schreef:
Het klinkt misschien een beetje bruut, maar het helpt echt. Het paard insluiten met bezems, dus niet slaan!!! Wij hadden dit probleem ook laatst, en het paard wilde echt de trailer niet in. Toen hebben we dus met vier man het paard de trailer ingedwongen, en sindsdien loopt hij gewoon de trailer in.


hmm dat was toch niet ene fjord he Schijnheilig
[/quote]

Welke fjord? Zoals hij zich gedroeg leek het wel een of andere mega-volbloed

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 20:30

Een stalgenoot van mij heeft hele goed ervaringen met Dream Stables
Haar paard wou ook de trailer er niet op en is 2x een week daar op training geweest en haar paard loopt nu zo de trailer op.

:+: Lady & Viënna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:26

Even terug te komen op mijn reactie: Die "volbloed" is dus ook het type paardje waar je rustig en relaxt mee om moet gaan, de eerste keer dat hij met de bezem werd geconfronteerd was dus ook STEIGEREN en als een idioot proberen uit te breken... We zijn nog een paar keer doorgegaan en toen liep hij zo de trailer op. Kost geen geld, je hebt alleen wat bezems en 3 man nodig.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers