Help ga nog dressuurprikker worden....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Help ga nog dressuurprikker worden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-01 17:13

Zoals jullie al weten het ik al een paard weken les van merilyn SUPER GEWOON. Daarnaast het ik fysio met leys omdat er een probleem in zijn rug zit wat zich uit in het rechterachterbeen.

Nou loopt die banketstaaf de laatste dagen al erg lekker meneer is rustig braaf en onspannend heerlijk. Hij is super van humeiur en zijn oortjes staan er de hele tijd op Lovers . Meneer wordt ook steeds sterker in de rug en achterhand ik kan super doorzitten. Ook wordt hij steeds scherper aan het been Kwijl .

Nou les vanmorgen hij was lekker braaf en ontspannen ondanks dat we tussen de hindernissen door moesten rijden. Na een kwartier komt er altijd wel een dipje dan gaat hij zich spannen en drukte zijn rug er af en toe uit. Na verloop van tijd is dat ook weer weg. Met doorzitten kan ik gewoon super zitten en kan hem met mijn zit en benn super bij elkaar houden omdat hij lang van lijf is heeft hij daar nog wel eens moeite mee en zet zijn achterhand eruit en drukt zijn rug weg. Ik kan hem nu met een hele lichte druk van mijn kuit laten aanspringen het gebeurde een keer onverwachts hij sprong heel braaf aan alleen is dat nog wel wat zwaar voor hem dus al snel wordt hij sterk en moet ik hem terug sluiten.

Na wat overgangen gereden te hebben ja zelf na de galop kon ik door blijven zitten Vingers aflikken dus moet je indenken hoe los hij in zijn rug was wilde we nog even de middendraf onder de loep nemen. Eerst lichtrijdend dat was geen succes hij gooide zijn hoofd omhoog oren in de nek en weg was hij. Met lichtrijden wil hij zich graag langmaken en heeft vaak wat meer ruimte omdat te doen Frusty . Ik moet daar nog wat aan verbetereren. Dus erna met doorzitten proberen want dan kan ik hem meer bij me houden. Hij vertrok super alleen met terug werd hij sterk en drukte zijn hoofd eruit. Oeps ik meer been dus de keren erna ging veeeeeeeeel beter hij bleef veel lager en redelijk ontspannen. Op zijn moeilijke kant voelde ik hem 2 keer gewoon super weggaan heel sterk vanuit het achterbeen Kwijl Kwijl . Ik helemaal happy. we zijn toen maar gestopt want het was al zwaar genoeg voor hem Lovers .

Ik ben dus helemaal happy dat hij zich zo super blijft ontwikkelen Zijn lichaam veranderd nog steeds hij komt nog steeds mooier in de spieren en zijn hals wordt super. Ik ben blij dat ik voor de fysio en merilyn heb gekozen wnat het werkt gewoon GOED Lovers . Als ik door was gegaan had ik hem volgend jaar kreupel kunnen wegbrengen Huilen. Ik wordt dus ook steeds positiever over mijn mogelijkheden in de dressuur zal de M mogelijk zijn voor ons ??? Ik ga verlopig nog hard knokken voor de L1(1 punt heb ik al) en L2.

Ik wordt steeds trotser op mijn rare knollie Lovers . Zal marco volgende week vragen foto's te maken tijdens mijn les *LOL* .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 17:16

super joh!
Dat het zo lekker gaat.
Mijn lessen staan weer op een erg laag pitje...Komt omdat de bak zo ontieglijk hard is geworden.

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-01 17:18

We hebben vandaag voorhet eerst binne gelest omdat er plek was. Heb het liefste de ruimte voor mezelf zodat ik me goed kan concenteren.

Vorige week hadden zowel Leys als ik de ijspegels in het haar zitten en ook toen was hij SUPER. Raar paard hoor Verward .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 17:34

tja.. ik heb alleeen de keus uit buiten en buiten....
tja dan maar buiten he Knipoog

Zal wel weer eentijdje duren voordat ik les kan hebben.

Echt wel lekker dat leys zo super gaat... weet je tenminste waar je ht voor doet.

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 17:54

Ha ha dus binnenkort kunnen we een Olympic Leysander in de dressuurring gaan zien?
Fijn joh dat het zo goed gaat! Veel succes en plezier er mee!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 23:00

Hey prissie, wat super!!!! Echt geweldig voor je meis, ik ben erg benieuwd, dus kom maar op met die foto's... Misschien zie ik hem volgende week nog wel onder het zadel bij je???? Verward Ik wil het wel ff zien eigenlijk!!! Cool Leys is zoooo stoer!!! Kwijl

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 09:35

wat gaaf voor je zeg dat die zo goed begint te worden nou.....
ik ben ooit met drs verder gegaan omdat queen niet wou springen en heb het tot M1 gebracht...... en nou ben ik bezig met springen ( zolang het nog kan).. maar wieweet wordt je ooit beroermd met leys..... Cool Tong uitsteken

Love the life that you live, live the life that you love

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 10:02

dressuur is best leuk hoor.
ik vind het een uitdaging om paarden met een slechte achterhand die achterhand eronder te laten zetten.
paarden die vastzitten los te werken etc.
Ik krijg daar een kick van en het gevoel als het gelukt is...
je kan dan zo fijn zitten op zo'n paard... bovendien is het de basis voor alles een paard dat goed aan de hulpen is is fijner te rijden buiten dan 1 waar de rem het niet echt van doet.zelfde met springen.
het is gewoon leuk als het goed gaat en voor mij een uitdaging als het wat minedr gaat om het weer goed te krijgen..

wie weet starten we volgend jaar we;l tegen elkaar!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Ja het ging super

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 11:42

Ik ben heel trots op Leys en Pris natuurlijk want ze was zo ontzettend rustig en dat scheelt al bijna de helft bij Leys. Het ging goed. Ik ben blij met jullie hoor.

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!


Groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jet, pluklief, SunnyHorse, tienus63 en 42 bezoekers