kar te zwaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

kar te zwaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-01 17:03

Ik heb gister dus mijn nieuwe kar opgehaald.
Het is echt een super mooie goed bijgehouden kar, maar zo groot Sigaar
Pinky heeft er nog niet voor gestaan maar ik ben zo bang dat hij te zwaar is voor Pinky... De achterbank kan er makkelijk af en dat hebben we dus ook maar metteen gedaan. Volgens iemand die dezelfde kar heeft (alleen dan op auto banden, ik weet niet of dat verschil maakt verder) heeft haar welshje er ook gewoon voorgelopen. Als ze toch maar alleen of met zn 2e wegging haalde ze ook de achterbak ervanaf. Dit ging goed zei ze.
Verder weet ik dat Pinky veel aankan. Toen hij beleerd werd heeft hij de laatste week met een kar voor grote pony/paard gelopen. Zonder problemen, toonde niets van te veel gewicht..
Zelfs hebben we met die kar door een modderige weide gegallopeerd met 3 man (2 flinke mannen en 1 meiske ). Ook zonder problemen. Vond het wel zwaar maar hij kwam prima vooruit..
Als ik mezelf vasthou aan de standaard 'richtlijn' mag hij dus 900 kilo (ong) trekken op verharde weg. Mmhh daar komen we lange na niet aan...
Ik gok dat de kar 200/250 weegt en pinky richting de 300.
Gaat dit volgens jullie?
Morgen of overmorgen hem er eens voor zonder achterbank, ben benieuwd hoe hij het doet. Misschien gaat het wel makkelijk.
Nouja, half jaartje afzien voor hem en dan komt Mysty helpen Knipoog Clown

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!



Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 17:25

Dragen is een moeilijkere last voor een paard/pony dan trekken.

Een pony draagt de helft van zijn eigen gewicht (in Pinky's geval 150kg) en hij (of is het een zij?) trekt 3x zijn eigen gewicht, dus idd 900 kilo. Ik zou me dus absoluut geen zorgen maken over het feit dat je kar misschien te zwaar zou zijn......

Oke, ik zou er ook niet de volledige 900 kg achter hangen, maar dan moet je toch aardig wat mensen op je kar stouwen wil je aan dat gewicht komen!!! Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-01 17:30

hihi oke bedankt. Ik maakte me echt zorgen dat het veel te zwaar was... Nouja, nog ff kijken hoe hij er voor loopt en dan zijn mn twijfels hopelijk weg Lachen
Moet er niet aan denken dat ik WEER een andere kar moet kopen Huilen

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

zwaar???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 20:50

haalde alleen achterbank af als we hele dag door de bossen of over zandpaden heen gingen.
over de weg liet ik deze zitten.
als ik achterbank afhaalde zette ik met touwen een rieten mand vast voor de (recerve) spullen mee te kunnen nemen.
verder trok ze het uitstekend.
grortjes en veel plezier.

een appaloosa hoeft geen vlekken te hebben, maar is wel mooier als ze het wel hebben.
R.I.P. Ons Dotje 5 mei 2009 - 21 januari 2010.
calorieen?? dat zijn toch die beestjes die 's nachts je kleren kleiner maken??

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-01 21:53

Oke bedankt Monique. Ben echt benieuwd hoe hij het ervoor doet...

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 23:30

Je merkt het ook vanzelf wel als je hem ervoor hebt lopen. Wij hebben ook een redelijk groot karretje, en als wij door de buurt rijden hebben wij meestal de hele wagen vol met kinderen die meewillen, plus ik en mijn zusje op de bok, en een hond, en dat trekt Oscar ook makkelijk, al zou je dat niet denken. Dus het zal wel goed komen met Pink Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers