Karakter nakomelingen Paddox - even rechtzetten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Karakter nakomelingen Paddox - even rechtzetten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 22:29

Het is bekend dat Paddox een enorm lastpak kan zijn. Voor veel mensen een reden om niet met Paddox te dekken.

Ik heb echter wat eigenaren van jonge Paddox-en gesproken en die zijn uitermate tevreden over de karakters van hun jonge dieren. Ook ik heb niets dan lovende woorden. Lief, betrouwbaar, niet snel onder de indruk, stoer, nuchter, dat typeert mijn twee opdondertjes. Ik durf in veel situaties mijn hand voor ze in het vuur te steken, ik vertrouw ze voor de volle 100%. Okay, ze hebben best een eigen willetje, maar uiteindelijk moet er toch iets bijzitten!

De eerste jaargang van Paddox wordt nu beleerd en ik heb niets dan lovende woorden gehoord. (Ook op de Nieuwe Heuvel waar ze regelmatig eigen fok hebben staan en veel jong spul beleren.) Eén keer longeren met zadeltje en zo erop, niets aan de hand.

Het lijkt er dus op dat het enorm meevalt met de vererving van het rotkarakter! *ik heel blij!*

Ik verbaasde me pas al over hoe makkelijk Voice kan zijn en Wencke is ook al zo'n lekker boefje. Ben dus heel benieuwd hoe zij het straks gaan doen!

Dus mensen die Paddox van hun lijstje hadden geschrapt.... give him a chance en kom anders die kanjers van mij eens meeten voor levend bewijs. Tweede Paasdag, hengstenshow met Paddox te Lunteren. Knipoog

Heb hem net nog even geknuffeld op stal, dat koppie van hem Lovers.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 22:42

Ach ja het valt meestal wel mee....! Ik heb bv nooit last gehad met Jazz en Houston nakomelingen. En ook de Olivi (hoorde ik laatst op een hengstenshow) zijn ook allemaal eerlijke paarden....!

En de paarden met een eigen willetje zijn meestal de besten Haha! Ik ben ook helemaal in love met Tos Haha! 'De vreselijke Jazz'......

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 23:12

Ik wou even zeggen je hebt ook nog een merrie, en reken maar dat zij ook enorme invloed heeft in het karakter van het paard! Lachen
Laatst bijgewerkt door gabrycha op 08-04-04 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Mensen van mijn leeftijd hebben kinderen en ik, ik plak de stickers van de banaan op mijn hoofd...

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 23:13

Weet je wat het is er moet altijd iets te kletsen zijn en vaak zijn dat de vervelende karakters die sommige hengsten met zich mee brengen. In ieder geval dat wordt dan toch graag verteld (niet door mij overigens).
Van mij hoeft een paard niet op alles ja en amen te zeggen, ze mogen best een eigen wil hebben, graag zelfs!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 08:50

Ben ik het mee eens Chantal1! Het is nou eenmaal een feit dat Paddox zelf een behoorlijke rotknol kan zijn om mee te werken, maar ik vergeet Marijke's woorden over Paddox het jonge paard maar niet 'Paddox heeft maar één nadeel: dat 'ie hengst is!'
Mijn jonge merrie zou je af en toe ook een oor afdraaien, je komt dan gewoon niet meer door *earth to Voice*. Maar aan de andere kant vind ze alles prima, wat een heerlijk paard moet dat straks zijn om mee te werken. (Net als Wencke overigens, die is heel erg mensgericht.)
Tuurlijk blijven er verhalen over Paddox, maar ik was er zelf ook erg bang voor. Nu ben ik toch overtuigd dat het allemaal meevalt en dat we best veel kunnen gaan horen van zijn nakomelingen. Ben erg benieuwd naar de afstammelingenkeuring dit jaar!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 09:58

Hahahaha leuke reclame campagne. Maar wees niet getreud dit wordt over vrijwel de meeste populaire hengsten gezegd. En vrijwel alle ferro en jazz kinderen. Tuurlijk ook over gribaldi. Feit is dat de opvoeding en de omgang met die paarden net zo belangrijk is en deels het karakter bepaald. Ik denk dat echte fokkers zich niet zo'n zorgen zullen maken over het karakter van paddox. Verhalen over hengsten blijf je houden. Dus wen er maar aan!
Jij hebt 2 leuke paddox kinderen op stal waar je veel plezier mee hebt en dat is wat belangrijk moet zijn voor jou.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 11:15

Jurga, wat ik wel vind is dat hij "relaxter" oogde onder Marijke dan onder die man die hem nu rijdt (Ik kan even niet op de naam komen).
Wat Ferro betreft; op concours heb ik een een super brave merrie van hem gezien. Daar stond ik echt versteld van aangezien je toch de meest bizarre verhalen soms hoort.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 11:17

Alex van Silfhout. Heb van de Nieuwe Heuvel vernomen dat het nog niet helemaal duidelijk is of Alex Paddox blijft rijden, ik hoop dat Marijke er toch weer opstapt! Maar ook uit betrouwbare bron Knipoog: Alex rijdt alleen zo (grof) als het echt puur noodzakelijk is, dus Paddox was echt niet te harden!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 11:59

Waarom er relatief weinig met Paddox gedekt zou worden... ik denk dat dat meer met commercie te maken heeft dan met werkelijke nafok. Ferro's als Rhodium en Negro wordt gewoon meer tam-tam voor gemaakt.

Ikzelf vind Paddox werkelijk een heel aanpsrekende hengst, zijn karakter zegt veel over de manier waarop hij gehouden wordt. Hij is hengst, zeker dekkende exemplaren zijn dikwijls best lastig. Hengstshows lopen verbetert daar niets aan. De meeste dekhengsten krijgen geen middagjes weidegang, of een leuke bosrit met een groepje, helaas...ze staan wat in hun box en moeten verder aan het werk. Daar word je toch ook chago van. En als je dan de kans krijgt om wat uit te vreten... Nagelbijten / Gniffelen

En Ferro wat verder naar achteren in de pedigree wordt het karaktertechnisch wel iets beter van. Logisch dat de nafok braver is, maar het zal zeer interessant zijn om te zien hoe Unbelievable zich karaktertechnisch zal ontwikkelen.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:06

Dat is een paddox zoon hé, die Unbelievable?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 12:13

En hij is werkelijk waar UNBELIEVABLE! Hij doet me zo sterk denken aan Paddox in zijn jonge jaren, alleen een slagje luxer. Ik was weer op slag verkocht, wat een hengst is dat! Ik hoop echt dat hij goedgekeurd wordt!
Mooie bloedlijn ook, Paddox x Haarlem met o.a. Amor er nog achter. (Kan de hele bloedlijn even niet vinden.)

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:20


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:23

chantal1 schreef:
Wat Ferro betreft; op concours heb ik een een super brave merrie van hem gezien. Daar stond ik echt versteld van aangezien je toch de meest bizarre verhalen soms hoort.


Sorry maar ik kon het niet laten om hier op te reageren. Als je kijkt naar het aantal dekkingen is het toch raar dat je je mening baseert op een brave ferro merrie. Ferro heeft destijds in deze regio erg veel merries gedekt en er lopen er hier dus ook een hele boel rond. Er zijn er destijds ook een aantal naar de slager gegaan vanwege hun onhandelbare karakter. Echter lopen er ook rond waar je een klein kind op kunt zetten. Dit is niet raar of verwonderlijk. Elke hengst fokt brave en minder brave kinderen. Maakt het echter niet verwonderlijk dat je een brave treft. Gelukkig zijn die er ook genoeg!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:28

Jurga schreef:
En hij is werkelijk waar UNBELIEVABLE! Hij doet me zo sterk denken aan Paddox in zijn jonge jaren, alleen een slagje luxer. Ik was weer op slag verkocht, wat een hengst is dat! Ik hoop echt dat hij goedgekeurd wordt!
Mooie bloedlijn ook, Paddox x Haarlem met o.a. Amor er nog achter. (Kan de hele bloedlijn even niet vinden.)



Oef,... Haarlem...
Dat is anders ook een draak Nagelbijten / Gniffelen

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 12:33

Unbelievable was op stal anders net zo zoenbaar en knuffelig als Paddox zelf en mijn twee aapjes. Lovers Hij kwam ook heel hanteerbaar over!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:37

Dees schreef:
Oef,... Haarlem...
Dat is anders ook een draak Nagelbijten / Gniffelen

En Zeoliet, èn Amor... Knipoog

Overigens vind ik de reacties rondom Paddox enorm meevallen... Sterker nog, ik heb nog geen een keer gehoord dat men van Paddox terug kwam om het karakter.
Ik denk gewoon dat jij er een antennetje voor hebt aangezien je zelf helemaal waus bent van die hengst *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 12:39

*voelt zich nu afgetekent als een marsmannetje met antenne* Tong uitsteken

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 08:05

Nog mensen die maandag naar de Nieuwe Heuvel komen voor de hengstenshow?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:49

GribaldiFAN"]
Sorry maar ik kon het niet laten om hier op te reageren. Als je kijkt naar het aantal dekkingen is het toch raar dat je je mening baseert op een brave ferro merrie. Ferro heeft destijds in deze regio erg veel merries gedekt en er lopen er hier dus ook een hele boel rond. Er zijn er destijds ook een aantal naar de slager gegaan vanwege hun onhandelbare karakter. Echter lopen er ook rond waar je een klein kind op kunt zetten. Dit is niet raar of verwonderlijk. Elke hengst fokt brave en minder brave kinderen. Maakt het echter niet verwonderlijk dat je een brave treft. Gelukkig zijn die er ook genoeg!
[/quote]

Als jij denkt dat ik mijn mening op één merrie basseer dan vind ik dat toch een beetje raar. Het was iets wat ik heb gezien en daarom heb ik het geplaatst.
Ik heb zelf een Ulft en een ander paard met Farn bloed. Je hoeft me niet te vertellen dat dat niet de makkelijkste paarden zijn. Dat weet ik wel.
Maar naar de slager, nee, dat gaat er bij mij gewoon niet in. Goed gelovig, of misschien naïef Knipoog Who knows....
Maar een goed voorbeeld mag toch ook wel genoemd worden, aangezien geregeld de hengsten hier toch de grond in worden geboord.

[quote="Dees schreef:
Oef,... Haarlem...
Dat is anders ook een draak Nagelbijten / Gniffelen


Toch een hengst die ik zeker kan waarderen. Vorige week zaterdag heb ik hem nog gezien. Hij zag er weer goed uit en zijn nakomelingen doen het naar mijn weten toch ook niet slecht?

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 11:05

Jurga ik ben ook weer van de partij !!!, de verzorgster van mijn merrie wil paddox graag zien want we verwachten over precies 2 weken een veulentje van hem, maar ze heeft paddox nog niet in het echt gezien en iedere keer als we gaan is hij net op wedstrijd.

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 11:06

Overigens ben ik lij dat je dit topic hebt geopend en ben het helemaal met je eens, misschien zie ik je 2e paasdag nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 11:17

Haha, Paddox is al een tijdje mijn favoriet en ik ben blij dat het meestal fijne paardjes worden.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 17:54

Nadezda, je weet hoe ik eruit zie dan?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 18:23

haha nee jurga ik zou het niet weten maar ik heb pas nog in jouw profiel gekeken en ik hoop maar dat je er hetzelfde uitziet?
Heb wel even jouw 2 mooie paddoxen bekeken, echt gaaf.
Overigens heb ik de vorige hengstenshow ook nog rondgekeken of ik je kon vinden maar het was toen zo druk dat ik je niet gezien heb.

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 18:23

overigens gefeliciteerd met Voice !!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yv81 en 157 bezoekers