Susan opgehaald ;(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Susan opgehaald ;(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 21:10

Snif. Vandaag is Susan opgehaald en naar haar nieuwe baasje gegaan Verdrietig . Moet het even van me afschrijven hoor, want ik ga haar heel erg missen.

Susan is de Welsh pony van de kinderboerderij. Ze is bijna 22 jaar en er kan niet meer vaak op gereden worden, doordat ze in de zomer dampig is, last heeft van lichte arthrose en gewoon erg doorgezakt is (zie profiel Knipoog ). Daarom kwam er een nieuwe pony op de boerderij (Nicolle een haflinger). Iedere middag om 4 uur moet er met Nicolle gewandeld worden met kinderen erop. 10 meter het pad op en weer terug en dan het volgende kind.

De 2 dames stonden eerst ieder in een eigen wei, dat ging goed. De stagaires die met Nicolle moeten lopen konden (en durfden) het goed. Toen zijn ze bij elkaar gezet en vanaf dat moment ging het een beetje fout. De 2 dames hadden de grootste lol samen, dat was het probleem niet. Maar ze hadden zoveel lol, dat ze haast niet meer uit elkaar gehaald konden worden door een niet ontzettend paardkundig persoon Knipoog . Met andere woorden, ze klitten zoveel aan elkaar, dat de stagiaires op de kinderboerderij die wel een beetje met paarden kunnen omgaan, maar niet veel ervaring hebben, er niet echt meer mee durfden te lopen. Want Nicolle ging erg draaien, hinniken en hupsen om naar Susan te kunnen kijken, waarbij ze op menige voet en teen is gaan staan. (Lompe, eigenwijze, redelijk respectloze haflinger)
Dat versnelde de wil van de beheerder om een nieuw tehuis voor Suus te zoeken. Dat is echt heel snel gegaan want binnen 1 week had hij een nieuw huis en nog 5 dagen later, vandaag dus, is ze opgehaald. Niet echt zoals ik het graag had ik gewild, ik had 'n beter adresje gevonden, dus ik had liever gewild dat ze daarheen was gegaan. Maar goed. Dan had ik er zelf maar meer vaart achter moeten zetten, want nu was ze al aan dat nieuwe tehuisje beloofd.

Ze staat nu bij een boer in IJsselstein die 3 kinderen heeft (die er een paar keer per week op willen gaan rijden Frusty) Ik hoop dat ze het goed gaat krijgen en heb al tegen die boer gezegd dat ie me moet bellen of mailen als hij haar ooit weg wilt doen, want dan zorg ik dus écht dat ze komt te staan waar ik haar wil hebben, lekker in de wei Lovers

Suus, ik zal je missen Verdrietig en ik hoop dat ik je echt heel snel weer in goede toestand zal zien... tot snel!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:35

Balen dat het zo moest lopen, maar kon suzan dan niet af en toe ff meelopen? Misschien moest de haf wat harder aan gepakt worden? Maar ja dat is allemaal achteraf! Sterkte met het verlies..

marjoleinie

Berichten: 1521
Geregistreerd: 20-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:40

he, balen zeg.
beetje vaag dat hij die kinderen er dan op laat rijden als ze al doorgezakt is, of begrijp ik het verkeerd

in ieder geval heel vee sterkte

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:43

Dat is echt balen voor je, maar ik ben blij dat er meer mensen problemen hebben met kinderboerderijen en pony's. Ik ga er binnen een paar weken mee stoppen, want het is echt heel moeilijk om mensen die weinig van paarden iets te leren, terwijl ze zelf denken dat ze het goed doen. Veel succes en probeer contact te houden met de nieuwe eigenaar!! Knipoog

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 08:59

gatver as dat is niet leuk je was best gek met die pony.
Sterkte en ga haar nog maar eens lekker opzoeken! misscien is dat ook hardstikke leuk voor haar en tutten die kids ook met haar dan mist ze de boerderij niet zo.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 09:08

dat is jammer zeg!!
hoop voor je, dat ze bij die boer een goed tehuis krijgt!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 11:18

oOh wat balen zeg, hopelijk houden die 3 kinderen een beetje rekening met de leeftijd van de pony Scheve mond

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:07

Ik woon in IJsselstein, ben benieuwd waar die dan precies staat Scheve mond

Inguhh

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:57

Balen dat het zo moest gaan... Ik hoop voor je dat die eigenaar inderdaat belt of mailt als hij haar weer kwijt wil.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 17:01

IK heb geen idee waar ze precies is komen te staan, zal het eens navragen.

Op susan werd op de boerderij af en toe nog wel eens gereden (ook wel door mij, zag echt niet uit, maar ze had er wel veel lol in, want liep altijd heel vrolijk).
Maar het iedere dag met kinderen erop lopen kon ze niet aan, na een paar dagen gaat ze dan ietwat kreupel lopen. Bovendien wordt het weer bijna zomer en dan komt de dampigheid weer sterk opzetten.

Megantjuh schreef:
Misschien moest de haf wat harder aan gepakt worden?

Kijk, dat is makkelijk om te zeggen en dat is ook wat er gebeuren moet. Naar mij luistert mevrouw de haf gewoon goed. Maar de stagiaires weten niet precies hoe ze met paarden om moeten gaan. Ze kunnen er natuurlijk wel mee lopen en halt/stap/halt lukt ook allemaal, maar als het wat moeilijker wordt; zoals een vrolijke dribbelende pony, of 2 vrolijke pony's uit elkaar halen, dan kunnen/durven ze het gewoon niet.
Daar kunnen zij niets aan doen, maar een andere oplossing is er ook niet. Als ze niet durven, dan kan ik ze niet dwingen. Bovendien ben ik er ook niet iedere dag.


Het is idd gebeurd zoals het is en da's balen. En ik miste haar koppie vandaag toch wel heel erg toen ik aan kwam op het terrein.