De (paarden)tandarts is vandaag geweest!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

De (paarden)tandarts is vandaag geweest!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 16:14

Aangezien mijn 'bijrijd'paardje (Olinita) al een tijdje niet helemaal in topvorm is en alles steeds meer begon te wijzen naar een probleem met haar mond heeft haar baasje vandaag de tandarts er maar eens bijgehaalt.
Ook Magic mocht wel weer eens bekeken worden (at soms wat moeilijk), dus die is ook gelijk gedaan.

Eerst Olinita. Ze heeft al langer onder het zadel dat ze niet in oprichting wil, ze eet haar hooi bijna niet, biks maakt ze stof (of duivenvoer) van en likte erg veel. Nadat haar baasje dit soort dingen op een rijtje had gezet kwam ze op het idee om er maar eens een tandarts bij te halen
Inderdaad had Olinita in ieder geval 1 haak (of ze er nog meer had weet ik niet, was er niet de hele tijd bij) waar ze ook erg gevoelig was.
De TA drukte aan de buitenkant en ze sloeg gelijk boos met haar hoofd, ze had er dus best last van.
Maar verder stond ze eigenlijk heel rustig te kijken, vond het niet eng ofzo. Braaf paardje Ach gut

En toen Magic weer....ze heeft al wat meegemaakt met haar mond (ja het zijn niet alleen de benen die niet willen meewerken).
Ze heeft ook een wortelontsteking gehad doordat de wortel gescheurd was. Die zit er nog steeds in, maar geeft geen problemen meer.
De laatste keer dat er een TA bij was geweest had ze een afgebroken stuk kies in haar wang Scheve mond
Bij de meeste paarden valt zo'n stuk dan naar binnen, ze slikken het door en hebben er geen last van, maar bij Magic natuurlijk weer niet. Het gevolg: een gat in haar wang.

Sommige TA hebben behoorlijk wat problemen met Magic en willen haar graag verdoofd hebben, anderen hebben geen problemen en kunnen rustig hun gang gaan. Als ze zelf maar rustig en voorzichtig zijn. Onze hoefsmid vijlt ook wel eens de tanden een beetje bij als het nodig is en die had ook geen problemen met Magic.

De TA kon voelen dat er ooit een stukje van die ene kies is afgebroken, maar verder voelde het eigenlijk best goed. Ze had achterin 1 haak zitten.
De TA was erg voorzichtig en was heel rustig OK dan! Eerst met een wat kleinere vijl en daarna een wat grotere, maar Magic raakte toch wat in paniek bij die grotere en dus ging ze weer verder met de kleine, dan duurde het wat langer maar was Magic minder bang. Tegen het einde was Magic al helemaal rustig, gingen haar lipjes hangen en was alles goed Ach gut

Ondertussen heeft Magic weer een algemene opknap beurt gehad Knipoog


Sall

Berichten: 6651
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:17

Altijd goed zo'n APK op z'n tijd.. Gelukkig dat er geen rare dingen uit zijn gekomen.
Welke (paarden)tandarts hebben jullie?

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 19:35

APK Haha!
Ehm, we hebben eigenlijk niet 1 vaste. Toen we op de kalverhoek stonden hadden we weer een ander (geen idee hoe hij heet, weet mijn moeder wel).

Maar omdat er vandaag toch iemand kwam...Ik weet niet precies hoe zij heeft. Maar achterop haar jasje stond: Tandenfee, paardentandarts.

Sall

Berichten: 6651
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:36

Lijkt mijn verhaal wel.. al heb ik het de laatste keren door de veearts laten doen (ook ivm sedatie)

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 12:21

Ja precies en dan geven die het wel aan als er een echte tandarts bij moet komen.
Normaal gesproken zit ik best wel aan iemand vast qua DA enz. als ik er goede ervaringen mee heb. Maar met tandartsen heb ik dat eigenlijk niet zo Verward

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:55

Ha, de tandenfee!
Dat is Marielle (achternaam even kwijt), komt ook altijd (okee, 1 maal bij Kiara, 1 maal bij Novia) bij mij.
Fijn mens, heel rustig en kundig.


Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:58

Goede uitvinding hè, zo`n tandarts. Herc z`n kiezen zijn laatst bijgeschaafd. Meneer Nicolai naar binnen turen met zo`n lampje op z`n voorhoofd en poetsen maar! Herc vond het enig....

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23368
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:32

Marielle Heuvelman. Komt ook altijd bij mij!

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

ingvdh

Berichten: 6358
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:43

Marielle heeft laatst ook de paarden bij ons op stal gedaan, is goed bevallen. Zelfs paarden die voorheen altijd verdoofd moesten worden konden zonder enige verdoving behandeld worden.
Had ze haar puppy nog mee? (bij ons had ze een jack russel pup meegenomen, we waren allemaal op slag verliefd Lovers )

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 17:35

Ik heb haar vandaag ook gebeld. Ze komt zaterdag langs.
Wodan zijn onder voortanden zijn doorgekomen, maar zijn oude voortanden zijn naar achteren geslagen tegen zijn gehemelte aan.
Deze laten nu dus niet meer los.
Gelukkig had ze zaterdag nog een gaatje en komt ze langs.
Ben benieuwd of ze haar puppy mee heeft.
Vanmiddag mocht ze niet van hem schrijven, want hij beet in haar pen *LOL*

Wodan en ik onderweg in de M2

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:27

Marielle doet mijn paardjes ook altijd. Topmeid Haha!

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 06:32

Ze gaat het druk krijgen door Bokt, ik ga haar binnenkort ook bellen voor onze paarden Lachen

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 20:25

Wat grappig dat zoveel mensen haar kennen. Ze heet inderdaad Marielle. Dat kan ik mij ineens weer herinneren omdat het baasje van mijn bijrijdpaardje ook zo heet Haha!

ingvdh schreef:
Marielle heeft laatst ook de paarden bij ons op stal gedaan, is goed bevallen. Zelfs paarden die voorheen altijd verdoofd moesten worden konden zonder enige verdoving behandeld worden.
Had ze haar puppy nog mee? (bij ons had ze een jack russel pup meegenomen, we waren allemaal op slag verliefd Lovers )


Ja, nou precies. Anderen wilde Magic ook het liefst verdoofd zien. Terwijl ze echt niet de moeilijkste is met dit soort dingen. Als je maar rustig blijft.
En dat was ze

Nee, ik heb geen puppy gezien *teleurgesteld*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3timesmom, Hanneke137, IASCrawler, Vagabondo en 37 bezoekers