Amor ook onder het zadel.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Amor ook onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 20:58

Even kleine uitleg erbij Knipoog
Ik doe Amor sinds een week, hij heeft niet echt zoveel vertrouwen in de mens, tijdens het rijden merk je dit niet maar in omgang wel. Ik ben nu rustig aan wat bezig en aan het aftasten hoe ik hem moet aanpakken/rijden. Verder is hij totaal niet voor mijn been, probeert zoveel mogelijk in zijn eigen houding te lopen en is erg op handen gereden wat ik er ook uit probeer te krijgen Lachen Als ik weer wat geld heb hem maar eens mee naar les ipv Ewald Lachen
Het is een arabiertje van ong. 1.45

Ohw ja en over mijn houding is bekend, het is op hem erger als op ewald (voorover zitten) maar dat zal waarschijnlijk komen omdat het zadel wat achterover ligt. (moet nog even aan de eigenaren melden dat er eventjes een zadelmaker bij moet kijken)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Niet zo'n mooie foto maar even showen wat een leuke gangen hij heeft Haha!

Afbeelding
Word al beter

Afbeelding
En dit op het eind.

Hij durft niet echt te ontspannen (aan de longeerlijn ook niet) maar ben erg blij met hoe het vandaag ging, elke keer gaan we een stapje vooruit!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:02

hé onze luchtzuiger... Lachen het lijkt me zinvoller dat ze een ander, passend zadel kopen, wat er nu op licht is niks.

ik vind dat je aan zijn gespannen hals kunt zien dat hij luchtzuigt, iemand het met me eens? en hij is voorheen alleen maar springgericht gereden, of nee.. .verreden!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:02

Ondanks je beschrijving vind ik het er toch best goed uitzien..Ervan uitgaande dat je hem nog maar een week rijdt...Petje af hoor! Dat komt wel goed ! OK dan!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:03

Leuke foto, hij is idd een heel ander typje als ewald Tong uitsteken
Erg leuk koppie Lachen

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:04

Hij is idd nogal ehm.. verbogen om het zo ff te zeggen.
Heb er wel vetrouwen in dat het goed komt hoor

Veel succes met hem!
Ben benieuwd hoe hij het over een tijdje doet! Haha!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:05

Pellie schreef:
ik vind dat je aan zijn gespannen hals kunt zien dat hij luchtzuigt, iemand het met me eens? en hij is voorheen alleen maar springgericht gereden, of nee.. .verreden!


Die gespannen hals komt op mij meer over als dat hij tegen het been is (tweede rijfoto)...Of dat met luchtzuigen te maken heeft,geen idee, maar ik zal het ook zeker niet ontkennen..

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 21:09

KellyenXena"]
[quote="Pellie schreef:
ik vind dat je aan zijn gespannen hals kunt zien dat hij luchtzuigt, iemand het met me eens? en hij is voorheen alleen maar springgericht gereden, of nee.. .verreden!


Die gespannen hals komt op mij meer over als dat hij tegen het been is (tweede rijfoto)...Of dat met luchtzuigen te maken heeft,geen idee, maar ik zal het ook zeker niet ontkennen..
[/quote]

Die tweede foto is zijn typische eigen houding, ik weet nog niet precies hoe ik dit eruit moet krijgen maar tot nu toe lukt dat door mijn hand wat meer toe te geven en mijn kuiten aanknijpen waardoor hij dieper gaat maar door die "losse" teugel weer wat dat neusje eruit.

bij zijn nek en begin v/d hals kun je wel goed de spieren zien die hij ontwikkeld heeft bij zijn luchtzuigen Lachen

Verder bedankt met je compliment, ben er zelf ook verbaast over hoe hij het doet!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:17

Ziet er uit als een lekker pittig ding Knipoog

Een van mijn paarden zuigt ook lucht en heeft dat ook een beetje, door hem gewoon fijn door de hals te rijden valt het steeds minder op Lachen

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:24

Anna-Jelly schreef:

Die tweede foto is zijn typische eigen houding, ik weet nog niet precies hoe ik dit eruit moet krijgen maar tot nu toe lukt dat door mijn hand wat meer toe te geven en mijn kuiten aanknijpen waardoor hij dieper gaat maar door die "losse" teugel weer wat dat neusje eruit.

bij zijn nek en begin v/d hals kun je wel goed de spieren zien die hij ontwikkeld heeft bij zijn luchtzuigen Lachen

Verder bedankt met je compliment, ben er zelf ook verbaast over hoe hij het doet!


Ik denk dat je het al goed doet zo,die houding eruit rijden..Van achteren naar voren blijven rijden..Persoonlijk zou ik dan de teugels iets korter nemen,zodat je een heel licht contact hebt,dan je handen wat openen,of een tikkie naar voren brengen,zodat hij je handen weer op komt zoeken..

Ik ben iig reuze benieuwd naar foto's over een week of wat!

Titsie
Berichten: 1163
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:25

leuk dier zeg! als hij idd wat meer gaat ontspannen is hij echt leuk!!

MarLottie

Berichten: 5022
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: St Johannesga(FRL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 22:08

heej maaike, wel mooi beesje ik hoop dat het langzamer hand ook wat beter gaat!!
en dat ie dan wat gata onspannen..
veel sucses ook met ewald

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 22:21

Ziet er leuk uit dat beestje. Hou wel van zulke paardjes Lachen en met training en de tijd nemen kom je der vast wel Lachen maar idd nog wat aan de slappe kant om te zien dan. Maar wie had em eerst gereden dan qua springen? En verzorg je em of heb je em sinds een week? Ben gewoon ff nieuwsgierig Lachen

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 17:37

Miss_Blimm schreef:
Ziet er leuk uit dat beestje. Hou wel van zulke paardjes Lachen en met training en de tijd nemen kom je der vast wel Lachen maar idd nog wat aan de slappe kant om te zien dan. Maar wie had em eerst gereden dan qua springen? En verzorg je em of heb je em sinds een week? Ben gewoon ff nieuwsgierig Lachen


Ik ga geen namen noemen, wel zo vriendelijk Knipoog
Ik verzorg hem sinds een week, zou hem ook graag willen hebben maargoed daar heb ik het geld niet voor Haha!

KellyenXena: Zoals ik zei, ben hem nog een beetje aan het aftasten Lachen Als ik de teugels korter neem dan gaat ie nog erger in zijn houding lopen. In principe vind ik het op dit moment nog helemaal niet erg dat hij op zijn voorhand loopt (wat me trouwens erg meevalt zo op de foto's, want als hij los loopt ben ik gewoon bang dat ie voorover valt Knipoog )
Maar bedankt voor je tips, ik zal het morgen wel eens proberen nog misschien dat het nu wel wil Lachen

Verder bedankt voor de leuke reactie's!

Bayan
Berichten: 1598
Geregistreerd: 18-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:54

leuk beestje zeg, en met supergangen.
Idd je zit wat ver naar voren maar dat zul je waarschijnlijk al veel gehoord hebben.
maar voor de rest ziet het er netjes uit!!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:53

Hij doet het toch al wel geinig voor een paardje wat je net een weekkje rijd?
Tuurlijk kan het beter maar ben dan ook sgierig naar de volgende rijfoto's.
Hij lijkt het wel leuk te vinden.

Zou alleen zoals je schrijft wel snel iemand naar het zadel laten kijken en of er een ander voor nemen...als die daar last van gaat krijgen heb je kans dat hij alleen maar meer gaat spannen.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 21:55

zou je eigen zadel niet passen maaike?

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 23:24

Op die laatste 2 foto's zal ik trots zijn als ik jou was! Lachen Zulk soort types zijn nou niet erg gemakkelijk te rijden, maar op die laatste 2 foto's en voor al op die laatste, is goed te zien dat hij zich losser laat. Goed werk!

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:16

Ziet er toch heel netjes uit? Echt een hele leuke arabier.

Bashuk

Berichten: 771
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: omg.breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:23

hey leuk beestje, lekker koppie!
niet helemaal volbloed zie ik , geen arab dus Boos!
maar wel een NRPS ' er Tong uitsteken


gr.
Naomi
Laatst bijgewerkt door Bashuk op 10-04-04 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Gradus06
Berichten: 286
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: vlagtwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:27

Hele mooie arabier!

Om ontspanning te krijgen kun je proberen steeds richting halststrekken te gaan rijden,zodat hij leert om weer op eigen benen te gaan lopen en de hals `los` te laten.

Verder zou ik hem als hij zich ontspant goed met stem belonen.

En het vertrouwen in elkaar gaat ook nog groeien.

Heel veel succes gewenst OK dan!

daantjelover

Berichten: 391
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:45

wel een leuk beesie maar zit je zelf niet wat voorover Verward

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 12:12

mooi beestje
ziet er leuk uit

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 12:52

Bashuk"]
hey leuk beestje, lekker koppie!
niet helemaal volbloed zie ik , geen arab dus Boos!
maar wel een NRPS ' er Tong uitsteken


gr.
Naomi
[/quote]

Volgens mij is hij echt een volbloed arabier hoor Verward Moet alleen nog even zijn paspoort vragen om even het een en ander te bekijken Lachen

[quote="Joleen"]
Op die laatste 2 foto's zal ik trots zijn als ik jou was! Zulk soort types zijn nou niet erg gemakkelijk te rijden, maar op die laatste 2 foto's en voor al op die laatste, is goed te zien dat hij zich losser laat. Goed werk!
[/quote]

Thanks Lachen

[quote="Pellie"]
zou je eigen zadel niet passen maaike?
[/quote]
Denk dat die te breed is, hij is helemaal op Ewald aangepast he en die is wel wat breder als Amor

[quote="Sily"]
Zou alleen zoals je schrijft wel snel iemand naar het zadel laten kijken en of er een ander voor nemen...als die daar last van gaat krijgen heb je kans dat hij alleen maar meer gaat spannen.
[/quote]

Ja klopt, het zadel is verder voor zover ik dat kan zien/voelen iets aan de brede kant, maar niet te. Maar inderdaad gauw een zadelmaker erbij, als hij eenmaal een goed passend zadel zal hebben zal het waarschijnlijk voor hem wat makkelijker nog worden. Ik kan er natuurlijk een schuin schuimrubberen onderlegger onder doen maar naar mijn mening maak je met die hulpmiddelen het ook niet beter.

[quote="taiga schreef:
Verder zou ik hem als hij zich ontspant goed met stem belonen.

En het vertrouwen in elkaar gaat ook nog groeien.

Heel veel succes gewenst


Ik praat vrij veel met hem en verder als ie af en toe netjes wat zakt, ook al raak ik er het contact mee kwijt, beloon ik hem om nog extra aan te geven dat hij het goed doet.
Bedankt!

Hij is verder wel een beetje apart hoor Haha! Ik deed hem gister los in de binnenbak, mijn eigen weet dat als zijn halster dan af is hij "vrij" is (als ik hem met halster om los laat dan weet ie dus wel dat we daarna nog wat gaan doen, tsjah is er zo in "gegroeid Knipoog ) Ik deed bij hem dus ook zijn halster af en hij begint als een gek te vliegen en ging ook door toen ik er niet was (kon hem wel zien). De mafkees Haha!