Kont naar binnen en verzamelen in de hoek..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anike

Berichten: 1933
Geregistreerd: 07-09-03

Kont naar binnen en verzamelen in de hoek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 21:13

Als ik met Melody rij en lekker aan het losrijden ben gaat alles super! Lekker laag en rond geen enkel probleem.
Maar zo gauw ik haar meer opricht en even wat meer van haar vraag, wil ze in de hoek(en) bij A of haar kont naar binnen gooien, of ze gaat heel erg verzamelen.Ze schiet onder me vandaan als ik dan op de lange zijde kom.

Ze is erg los in haar lijf, dus als ik even me been wat verder naar achter leg, zet ze een traver in.

Zo gauw ik dan dus door de hoek(en) heen ga en ik 'steek' me been er vanaf (niet overdreven, maar wat minder contact) dan gaat ze braaf door de de hoek. Maar dan wel over de hoefslag en niet echt door de hoek! Dan komt het volgende; als ik dan bij de volgende hoek kom verzameld ze zich zo erg en omdat ik dan dus me been er niet 'helemaal' aan heb.

Ik heb haar een aantal keer in die hoek aangezet tot en galopje waar ze erge moeite mee heeft (gaat al stukken beter).

Weet iemand hoe ik dit het beste kan oplossen?

ps. Heb momenteel geen les. Heb haar nog geen 2 maanden.


Liefs Aniek

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 23:07

Mijn idee is dat ze jouw als het waren naar achteren wil schuiven. Waardoor ze zich heel sterk gaat verzamelen.

Hoe zit je? Ik heb het idee naar voren hangend of met je bovenlichaam naar voren met uitgetrokken armen.

Ga is echt op je kont zitten en laat alles als vanzelf ontstaan. Hoe meer je wil doen, hoe meer je naar voren komt en hoe minder je haar naar voren krijgt omdat je een natuurlijke stop hulp geeft.

Laat dat hoger instellen maar zitten. Ik zeg altijd de mate van verzameling zorgt voor de hals houden en niet andersom. Dan word het vaak een krampachtige houding met niet juist gebruik van de rug.

Anike

Berichten: 1933
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 19:17

iid... ik zit erg naar voren, komt ook omdat ik erg lang heb gesprongen.
Vandaag heeft ze vrije dag.. morgen longeer ik der en zondag ga ik weer rijden. Ik zal goed op me houding letten!
Dank je wel voor je tip..