Wat een uitgaves toch rond kerst

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Wat een uitgaves toch rond kerst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-01 15:39

Kerst is ook niet meer wat het geweest is zeg! Vroeger (ik ben al zoo oud! Haha! ) kregen we allemaal wat kleine kadootjes, maar het belangrijkste was de gezelligheid. Tegenwoordig willen al mijn zusjes maar dure luchtjes, cd's, barbiehuizen etc. Het is zo ontiegelijk commercieel, waar is de essentie van kerst in hemelsnaam gebleven? Je moet bij mijn zusjes echt niet aankomen met een leuk spelletje, of een sneeuwwandeling. Nee kerstmis is een lucratief project geworden, een hype wat handen met geld kost. Ach ja de meiden zijn blij met de kadootjes, daar doe ik het dan maar voor. Maar mijn giro is absoluut niet blij, 'saldo ontoereikend' verschijnt eerdaags dus echt op de display van de pinautomaat. En dan durft de dierenarts ook nog rekening op te sturen van 500 piek, met als aardige attentie 'prettige feestdagen'. En bedankt hè! Nee geef mij de oude kersten maar, met wandelingen en een spelletje, is net zo leuk en bespaart een heleboel centjes!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132040
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 18:28

Je hebt gelijk hoor, ben het helemaal met je eens !
Soms heb ik het idee dat het een beetje TE goed gaat in ons land.
En het beroerde is: ik doe er zelf ook aan mee......
'k Probeer het allemaal een beetje binnen de perken te houden, maar dat valt niet mee.
We gaan morgen bijv. bij familie op visite, en ik weet dat ze veel werk hebben gemaakt van het kerstdiner en kosten noch moeite gespaard hebben.
Dus wil ik ook niet met een prul aan komen zetten, dat doen de anderen nl. ook niet.
Eigenlijk gaat het me niet eens zozeer om het geld, meer om de gedachte erachter, en het idee van wanneer houdt het een keer op; 't wordt steeds gekker en duurder !
Volgend jaar ga ik het goede voorbeeld geven.
Dan zijn wij aan de beurt om het kerstdiner te organiseren, en ik zal vooraf vertellen dat iedereen die een kado oid. bij zich heeft, niet welkom is Haha!
Het is voor mij al genoeg dat iedereen er is en dat het gezellig is !

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 18:34

inderdaad een beetje TE
ik krijg dit jaar veel kadootjes omdat ik een nieuwe regendeken heb gekregen en dan nog een paar kleine minikadootjes
maar ik vind de kadootjes toch niet het belangrijkste.. die kerstsfeer, die kerstboom, heerlijk uitgebreid eten etc..

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 19:20

Je hebt helemaal gelijk Mirte!! Het lijkt idd wel of het steeds gekker wordt. Zelfs dit jaar zouden we alleen een paar kleine cadeautjes kopen voor neefjes en nichtjes. En zelfs dan loopt het nog op tot een paar honderd dollar *slik*. En mensen/kinderen verwachten ook steeds duurdere cadeau's Verward Een klein autootje kan je tegenwoordig niet meer geven aan een jongetje... nee, het moet groter en mooier en duurder zijn.
Een sneeuwwandeling hoef ik hier niet aan te beginnen *LOL* , maar een avondje spelletjes doen is er ook niet meer bij Verdrietig