Als je wil gaan mennen met een shet..

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Als je wil gaan mennen met een shet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 18:51

Voor de mensen die graag een shet willen en er ook mee willen gaan mennen heb ik een verhaal met een moraal.. Haha!

Er waren eens twee mensen, ik noem ze voor het gemak even A en C, de A ben ik en de C is mijn zus, medemenhelpmens..
A en C waren dolbij dat ze het karretje weer konden gebruiken en besloten er één van de twee shetlanders voor te zetten... Dus ze gingen gelijk aan de slag, verzamelden tuig, sleurden de kar onder het zeil uit en dachten dat ze nu het moeilijkste wel gehad hadden.. Lachen
Ze keken nog eens goed naar de verzamelde bende en na heel hard denken kwamen ze tot de conclusie dat het ding zonder 'paard' ervoor niet zo hard in beweging zou komen..
Dus, gingen ze op weg naar het weiland, opgedeeld in twee stukken, met aan de ene kant twee shetlandbeesten en aan de andere kant twee andere paardbeesten, merries, wel te verstaan.
A en C besloten een shetlander mee te sleuren uit het weiland, die dus eerst langs de merries gesleurd moest worden om hem het weiland uit te krijgen.. C maakte eerst de onderste draad los en hield daarna de bovenste voor mij vast zodat ik er langs kon met het shetlanderbeest.
Er was dus alleen nog dat andere shetlanderbeest die besloot het toch niet zo heel grappig te vinden alleen achter te blijven, en die de merries ook wel heel grappig vond, dus het andere shetlandding liep op z'n dooie gemakkie onder het draad door... Cool
En ging stoeien met de merries die daar stonden..
Na erg veel gestoei en met behulp van een zak brood hebben ze het shetlanderbeest weer terug in z'n eigen weiland gekregen, en A en C gingen alweer wat minder vrolijk op pad met het andere beest, die ze dus met veel moeite uit het weiland gesleurd hadden..
Nou, dachten ze, nu hebben we het ergste wel weer gehad.. C begon met het uitkrabben van een paar hoeven en A dacht dat ze hem er ook nog wel even bij vast kon houden, normaal was het beest toch zo lui dat ie het niet in zijn hoofd haalde één stap te verzetten..
Maaarrr, deze keer deed ie dat wel, en dus vloog er een half opgetuigde shetlander door ons schattige wijkje, weer terug naar zijn weiland en maatje..
A probeerde het shetlandbeest in te halen want het ging op weg naar de grote weg. Ze vreesde dat dit het einde was....voor het tuig.. Haha!
Maar gelukkig sprong super man (oke het was een boer Haha! ) voor het shetlandding op de weg, en het draaide om en rende weer terug naar de kar.... Ondertussen werd het beest lastiggevallen door iemand die dacht hem wel te kunnen stoppen door zijn fiets dwars over het fietspad te parkeren.. Niet dus...
Veel mensen besloten het spektakel te gaan bekijken en kwamen hun huis uit... Het shetgeval stond op zijn touw en blijf eventjes netjes stil staan, de grond hield hem stevig vast. Nagelbijten / Gniffelen
A nam een snoekduik naar het touw en sleurde het beest weer naar de kar..
Een pennymeisje kwam slim uit de hoek en vroeg: 'ging dat paardje rennen?'
A gaf een slim antwoord terug en zei": 'nee, hij wilde je goudvis opeten'.. Cool
Uiteindelijk kregen we het ding tussen de lamoenen geperst (hijs een beetje dik ) en konden we gaan rijden.. Er scheen maar één versnelling op te zitten, stappen wilde het ding niet maarja, dat schiet toch geen reet op..
Ze kwamen de nieuwe buurvrouw tegen, waar het shetbeest op de rem ging omdat die auto daar wel heel eng was..
A riep: doorlopen, eikel! Haha! Waarna de nieuwe buurvrouw nogal verontwaardigd achterom keek... >;)
Na een lekker ritje in draf *LOL* waren ze weer heel terug, zonder bijzonder vreemde dingen meegemaakt te hebben..
A en C hebben hiervan geleerd en hielden het shetlandbeest stevig vast toen ze hem gingen aftuigen (het tuig eraf halen dus Haha! ), en het andere shetlandbeest werd ook stevig vastgehouden toen ie weer terug ging naar zijn weiland om te voorkomen dat A en C er nog een keer achteraan moesten rennen...

De moraal van dit lange verhaal: Koop nóóit een shetlander, en denk vooral nooit dat je zo'n ding zonder problemen voor de kar krijgt... Blauw oog Haha!
Laatst bijgewerkt door Lepeltje op 08-04-04 18:59, in het totaal 2 keer bewerkt


mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:54

malloot!! haha!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:57

Klinkt als dolle pret...werkt dit ook als je het met een onbeleerde hafnah gaat proberen?

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 19:01

hahahaha... (stiekum wist ik dit al, maar ik lach er even hard om als toen het mij over kwam hihi
gna gna gna)

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 19:01

Wahahah echt een geweldig verhaal.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.


Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 19:08

Sily schreef:
Klinkt als dolle pret...werkt dit ook als je het met een onbeleerde hafnah gaat proberen?


Die van ons zijn net haflingers maar dan in het klein, dus pas maar op.. Haha!
Gelukkig hebben de meeste haflingers niet de nare eigenschap onder een draad door te lopen dus dat is al één zorg minder.. Haha!

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 19:42

WAt een stelletje halve zolen zijn jullie toch Haha!
Ik weet niet wie er erger is, A of C, en ik heb jullie nog wel live meegemaakt:P
Welk shetlenderbeest was dit? F?

Goedgekeurd onderschrift :)

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 20:33

Ik ken ook shetlanderbeesten en ik hou er absoluut niet van. Ik heb al een keer een hap uit mijn hoofd gehad van zo'n klein pokkebeestje. Ik begin er niet meer aan. pff...

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 20:34

hehehehe

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

natasja
Berichten: 237
Geregistreerd: 01-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 20:35

heb er twee maar die zijn super lief, heb altijd tweespan gereden met shetjes en nou enkelspan

echt super hard gaat dat haha

Haha! WELLNESS STABLES Haha!
viewtopic.php?f=29&t=368150

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 22:04

Wahaha geweldig verteld!
Het doet me ontzettend denken aan ons shettebeest Haha!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-04 12:57

Billy schreef:
WAt een stelletje halve zolen zijn jullie toch Haha!
Ik weet niet wie er erger is, A of C, en ik heb jullie nog wel live meegemaakt:P
Welk shetlenderbeest was dit? F?


Dit was Foxy ja...
Ze kunnen soms ook wel lief zijn hoor... Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:07

Geweldig verhaal! *LOL* Zou het wel eens live willen meemaken... ooit Schijnheilig

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:10

Typisch shetjes Haha!

Dit schitterend vertelde verhaal doet me weer realiseren waarom ik ze zo leuk vind Cool

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

deedee19

Berichten: 7921
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:36

Haha ik heb als wens toch ooit nog een shet te kopen en er dan mee te gaan mennen, maar als ik dit zo lees moet ik toch nog even drie keer na gaan denken denk ik Verward Haha!

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 16:15

Hahahahaha *rolt over de grond* hahahahaha.
Als ze nu die naam vroeger gelijk goed gespeld hadden dan had tenminste iedereen geweten waar ze aan begonnen, maar dan hadden we dit soort verhalen moeten missen.
Het zijn geen shetlanders maar s h i t landers (*grin* volgens bokt dus oliebol) Hyper!

RIP Macho, stoere rottweiler[2/12/93-5/3/04]
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep
Jahil is terug! Z2+21

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 16:29


Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl

Bopper
Berichten: 203
Geregistreerd: 31-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 17:15

snertlanders waren het toch? die van mij in ieder geval wel... regelmatig... hahahaha

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 19:49

hahahahaa op dat moment hadden we er goed de smoor in maar achteraf was het toch eigenlijk ook echt wel weer een melige actie Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Maartje_M, nien81, Oza04, wend2009 en 29 bezoekers