Dik Been

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Dik Been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 16:37

Mijn paard heeft sinds dinsdag een wondje (drie cm) aan zijn achterbeen. Dit heb ik schoongemaakt en betadine op gedaan. Nu heeft hij een dik been, vanaf het spronggewricht naar de kogel. Hij heeft er ook last van. Ik ben op het advies van een DA het aan het afspuiten. Aangezien we net met de omscholing bezig waren vraag ik me af wat ik wel/niet aan training kan doen. Twee weken stappen op het harde onbelast? Moet ik nog meer doen dan alleen afspuiten en hoe vaak kan ik dit eigenlijk het beste doen? Wie kan me uitleggen hoe een dik been kan ontstaan?

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:16

Ik denk dat je het beste inderdaad veel moet afspuiten en ook gaan stappen. (naast het paard) Gewoon langs de weg ofzo (als je paard natuurlijk verkeersmak is) of door het weiland. Als er in de buurt een meertje of stromend water is kan je daar ook tenminste 1x per dag door stappen of een poosje in staan. En pas als het been weer helemaal normaal is, en je paard er geen last van heeft (voor zover je dat kan zien) dan weer rustig opbouwen met de training.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:37

Oei Eva, wat vervelend!
Waarschijnlijk zit er vocht in, en is het daarom dik. Eigenlijk kan je niet meer doen dan afspuiten en stappen over de harde bodem. Vraag het anders over een weekje ofzo nog eens aan karin, tussen neus en lippen door Knipoog.
Succes ermee....
Waarom ga je niet een keer met je andere paard naar les? Of is dit je andere paard?

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 20:39

He meid, dit is het nieuwe paardje Hercules. Ik heb vandaag twee keer afgespoten en met hem gewandeld op harde bodem. De zwelling neemt al aardig af. Ik moet dit bestje nog leren kennen. Imora is keihard voor zichzelf en heeft hier nooit last van, vandaar dat het wel weer even schrikken is! Moet ik het echt aan Karin vragen Lachen??

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:11

Zou zoveel mogelijk stappen op het harde en een paar keer per dag afspuiten met stromend water - geen harde straal! Zou niet in een meertje gaan stappen ivm bacteriƫn. In de regen (hebben we nu in overvloed) is wel goed, dat zuivert ook. Je kan hem evt. ook appelazijn geven om de afvalstoffen af te voeren. Kan je trouwens makkelijk kopen bij de reformwinkel: natuurtroebele appelazijn bijv. van Fertilia. Kost maar 2 euro voor 750 ml. Je geeft dan 60 ml per dag. Zou niet eerder beginnen met laten werken voordat het been echt dun blijft; anders heb je kans dat het echt langer dik blijft. Pas als het stalbeenachtig toont (bijv. dat je na 3 min stappen een mooi dun beentje hebt) wat meer gaan doen.