chagrijnig door zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

chagrijnig door zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-01 10:31

Ik heb op Bonanza een zadel dat eigenlijks te klein is, dat weet ik al, maar ik kan zo snel neit aan een ander zadel komen want mijn eigen zadel is weer te groot.
Het zadel belemmert dr in dr gangen, vooral op rechts, daardoor loopt ze rechts wat korter in dr gangen. Ook in de rechtergalop aanspringen en erin blijven is moeilijk voor dr.
Zodra het weer beter is zetten we dr ook in de trailer om het zadel om te ruilen en een neiuw zadel te kopen, op haar passen want dan hoeven we ook neit 100x heen en weer voor een zadel.
Maar nu begint ze steeds chaggarijniger te worden, steeds slechter in de trailer, bit minder goed innemen.

Toen ik dr de eerste paar keren opzadelde en aansingelde stond ze er vrolijk bij. Het bit in doen: het bit hoefde maar tegen dr tanden aan te komen en ze deed dr mond open.
De trailer liep ze zo in.

Nu gaat het zo: aansingelen -> oren plat in dr nek
bit in -> duim in dr mond en dan gaat het in.
trailer -> heel moeilijk moet met zweep anders win je het niet.

Ze is duidelijk chaggarijniger geworden.
Ze heeft ook last van Wolfskiezen, die gaan er zo snel mogelijk uit, maar daar heeft ze nu 2 jaar mee gereden, dus op zich zou dat niet het hele probleem moeten zijn.

Oh ja, als ze struikeld bijv. dan schuift het zadel meteen naar voren terwijl het te klein is.
Het zadel ligt trouwens ook te plat op dr schoft er passen net 2 vingers tussen.

Zou ze daardoor zo chaggie geworden zijn???
Ze is ook drachtig, maar dat lijkt me niet het probleem.

[Edit] titel duidelijker gemaakt [/edit]

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 10:54

Stoppen met rijden!
Zolang je geen goed zadel hebt kan je het beter zolang bij longeren e.d. houden als dat zij haar vertrouwen verliest.
Vertrouwen ben je zo kwijt maar het duurt heel lang voordat zoiets hertsteld, als het überhaupt weer ooit wordt zoals voorheen.


Kan je gelijk die wolfstandjes laten trekken zodat dit mooi kan genezen.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 11:10

Ik sluit me weer bij Sjuimpje aan! Meteen stoppen met rijden!!! Het is oneerlijk en unfair tegenover je pony om te rijden met een slechtpassend zadel en met een pijnlijke mond van je pony.

Je rijdt dan alleen voor JOU plezier, en je pony lijdt pijn. Niet echt netjes natuurlijk.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 11:15

Gelijk aan de slag om de oorzaken op te lossen !

Je doet haar en jezelf er absoluut geen plezier meer om op deze manier door te gaan!
Bedenk dat ze niet voor niets zo reageerd!
En bedenk je dat ,als ze ook nog eens drachtig is dat je verstandhouding met haar wel goed dient te blijven ?

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 12:01

Ik ben het helemaal eens met bovenstaande berichten!

Als je dan al zo nodig wil rijden, doe dit dan zonder zadel.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 12:04

Waarom laat je niet iemand komen om een nieuw zadel te passen, in plaats van haar mee te nemen. De Divoza kost 75 gulden, ik weet niet hoe het bij anderen zit, maar dat bedrag is helemaal niets op de aanschafprijs van een zadel.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-01 12:30

hmm, ik rijd nu zowieso niet, ik zal wel ff aan me pa vragen of we donderdag of vrijdag om een neiuw zadel kunnen.
Jullie hebben wel gelijk ja, nu rijd ik voor mijn plezier en heeft zij er geen plezier in.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 12:44

Ga NIET naar Divoza. Wat een oliebol-zaak is dat!! Echt niet doen, zonde van je geld en ze meten het toch niet goed op.
En inderdaad stoppen. Eventueel lekker zonder zadel rijden is meteen goed voor je zit........

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 16:42

LindaM schreef:
Ga NIET naar Divoza. Wat een oliebol-zaak is dat!! Echt niet doen, zonde van je geld en ze meten het toch niet goed op.
En inderdaad stoppen. Eventueel lekker zonder zadel rijden is meteen goed voor je zit........

volgens mij heeft hier niet iedereen slechte ervaringen met divoza ik heb ook hele goede dingen gehoord!!!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mirre1415 en 32 bezoekers