Karakter Kennedy's?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Karakter Kennedy's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 15:54

Zijn er hier mensen die een Kennedy hebben of kennen, en hoe is het karakter van die paarden?
De reden van mijn vraag is dat er hier morgen een Kennedy x Belisar merrie naar de slacht gaat, wegens absoluut levensgevaarlijk karakter.
Paard is bloedmooi, heel erg chique, maar slaat het licht uit je ogen. Ook is ze absoluut niet werkwillig.

Run free Jordy.... 1997 - 2021


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:57

kan dat ook niet komen wegens trauma's e.d. in het leven. Zoeits hoeft niet perse aan het karakter te liggen.

- Offline -

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:59

De Kennedy bij ons op stal is ook een prachtige merrie, maar wel een aparte. Nergens bang van, maar een gruwelijke dramkont en ook niet te dicht langslopen met andere paarden (piepen en slaan).

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:00

Bovenstaande paard is al vanaf 5 maanden zo.. Zie verslag van de dag.
Belisar schijnt wel paarden met karakter te fokken, alleen sja, ik denk niet zo zeer dat het perse aan de afstamming hoeft te liggen. Er hoeft mag een gen of iets verkeerd te liggen en je hebt al een mongooltje.. Kijk maar naar de mens..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 16:03

De eigenaresse heeft deze merrie al vanaf 5 maanden oud, geen trauma's, niks. Als veulen sloeg ze al gericht, en het is nooit overgegaan.

Deze merrie is ook heel koel in de kop, nergens bang van of van onder de indruk, en dat is een hele slechte combi met de rest van haar karakter... Dat piepen doet ze ook vreselijk, of liever gezegd, gillen. Niet alleen naar andere paarden, maar ook bij aanraking, eigenlijk alles waar ze het niet mee eens is, ze heeft een erg laag tolerantie-niveau.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 16:04


Run free Jordy.... 1997 - 2021

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:17

Dit gedrag lijkt mij op wat men een "pismerrie" noemt. Ik heb wel eens een Welshje verzorgd die dit gedrag ook vertoonde. Is het niet op te lossen met hormonen? Heeft de DA haar ook onderzocht?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:19

jammer dat ze dan maar gelijk naar de slager gaan, zonder eerst al het (on)mogelijke te proberen.

Dit is meer een reactie uit wraak, ookal is het niet leuk natuurlijk dat zoiets gebeurd(neus gebroken), maar 't komt mij als een gevoelsreactie over.

- Offline -

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 16:33

De merrie is (meermalen) helemaal binnenstebuiten gekeerd, de hormonen waren het niet, en verder is pijn ook uitgesloten. De DA heeft haar overigens toen al geadviseerd het paard weg te brengen. Met dit paard is 4 jaar lang alles geprobeerd.

Een wraakactie is het zeker niet, en vind ik ook een nogal domme reactie. Het is heus niet het eerste incident met dit paard. Dit paard kon niet blijven, en verkopen doet ze niet, dan schopt ze straks iemand anders dood.

Maar dit was ook mijn vraag niet, het gaat mij erom of anderen dit karakter min of meer herkennen.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:34

OK, ik had het andere topic nog niet gelezen Haha!
Is het niet nog een optie om het met een professionele ruiter een tijdje te proberen? Het is toch ontzettend zonde als het zo'n mooi paard is! Maarja, als het echt niet anders kan...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:35

Een wraak actie? Verward
Lijkt mij eerder een druppel die de emmer doet overlopen... Ik geloof dat mijn vader het beest eerst alle 4 zijn benen had gebroken voor hem naar de slager te brengen wanneer ik met beide benen recht in het gezicht was geslagen. Dàt zou pas een wraakactie zijn.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:47

Ja, wat ik bedoel is idd de druppel die de emmer overloopt, maar dan nog zal 't eerst gedachte zijn geweest en nu is het genoeg, dan is het toch een klein beetje wraak. Imo wel.
Het zal best een moeilijk beslissing zijn geweest, maar ik zelf zou 't niet doen. Ik zit gelukkig ook niet in zo'n positie.
Ik blijf 't zonde vinden van 't paard, van je energie die je er steekt e.d. Maar goed zo ben ik, een ander heeft er minder moeite mee.
Misschien ook een gekke/domme opmerking, maar is de psycholoog al eens langs geweest? Een paard van een vriendin was ook best lastig en na een bezoek van een spiegeloog(bb)/paardenfluisteraar (of hoe je 't noemen wilt) kwam er dus naar voren dat ie niet snapte waarom hij nu ergens anders stond. Het is daarna ook beter gegaan.

- Offline -


Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:52

Misschien probeert dat beest zo wel te vertellen dat-ie een hekel heeft aan alles en iedereen en liever dood zou zijn.

Dan issie wel beter af bij de slager. Hoe dan ook, voor ieders veiligheid is opruimen inderdaad beter, lijkt me.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Supertje

Berichten: 7089
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-04 16:56

HocusTivoli schreef:
OK, ik had het andere topic nog niet gelezen Haha!
Is het niet nog een optie om het met een professionele ruiter een tijdje te proberen? Het is toch ontzettend zonde als het zo'n mooi paard is! Maarja, als het echt niet anders kan...


Professionele ruiter belde al heel snel of ze de merrie alsjeblieft heel snel weer op wilden halen....

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:12

Missouri schreef:
Misschien probeert dat beest zo wel te vertellen dat-ie een hekel heeft aan alles en iedereen en liever dood zou zijn.


Dat kan, maar misschien zegt ze ook wel dat ze niet snapt wat er van d'r verlangt wordt en dat ze daarom zo'n afweermeganisme heeft.

- Offline -

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:25

Nee ik denk niet dat dit paard ooit gelukkig zou zijn.. En dan ook nog, wie wil er in godsnaam duizenden euro's insteken en niet weten wat eruit komt qua karakter.. Opruimen is dan idd het beste..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:27

En zelf liggen verongelukken, om je beter te voelen want je hebt een paard van de slager gered?

No, thanks.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

HocusTivoli

Berichten: 960
Geregistreerd: 18-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:38

Nou, sterkte morgen dan maar. Het blijft rot natuurlijk. Om nog antwoord op je vraag te geven : Ik heb een keer een 4-jarige ruin van Kennedy gereden en die was superbraaf. Ik weet helaas niet wat er aan moederskant in zat.

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:46

Wat ik van de kennedy's hoor is juist:heet, werklustig en erg eerlijk.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:32

Ik ken alleen maar super brave Kennedy´s! Allemaal hele eerlijke wat hete dieren. Zonde van dit dier. Is ze niet te koop voor weinig??

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:46

Bij mij op stal staat er een Kennedy-ruin, prachtig dier om te zien en loopt ook errug leuk, maar is zeer zeer dominant. Voornamelijk op stal heeft hij last van "territoriumgedrag", onder het zadel gaat het wel. Op wedstrijdterrein doet hij het weer niet....

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:46

Bij elke hengst heb je er af en toe van die zure appels tussen zitten denk niet dat het puur aan kennedy gerelateerd kan worden.

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:48

GribaldiFAN schreef:
Bij elke hengst heb je er af en toe van die zure appels tussen zitten denk niet dat het puur aan kennedy gerelateerd kan worden.

ehm, halfzusje van de door mij beschreven ruin is precies zo. Eigenaresse had laatst nog een keer contact gehad met de fokker en die vertelde dat ze een halfzusje van hem op stal had staan, kwa gedrag dachten ze dat ze hem er weer hadden staan....

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:53

Ik zeg ook appels.... ( wil niet zeggen dat er maar een hoeft te zijn.... Knipoog )

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:55

Misschien zijn ze wel niet gewoon goed opgevoed??! Boos!
Als ze vervelend of dominant doen een keer een goede schop onder de kont geven! Boos!

Hetzeflde als met de Balzlfug´s, als je die niet opvoed worden het ook onhandelbare krengen terwijl degene die ik meegemaakt heb superbraaf waren mits je ze gewoon goed opvoedde en niet een vingertje gaf want dat pakte ze steeds iets meer.
Het blijven wel karakterpaarden.
Ik vind het erg dat Kennedy er nu op aangekeken wordt net als Balzlfug. Kennedy zelf is een schatje en de kindjes die ik ken ook. Misschien zijn deze nakomelingen echt wel fout maar eerlijk gezegd geloof ik niet echt in fout geboren paarden, wel in niet opgevoede en daardoor verwende en onhandelbare, levensgevaarlijke paarden.

*zucht* Quote Pipo: Ga hamsters fokken.... Haha!

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers