muilkorfje om??? Vervolg!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

muilkorfje om??? Vervolg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 10:07

Tijdje geleden had ik al eens gepost dat ik van plan was om een muilkorfje bij ody om te doen omdat ze anders altijd van die dikke klieren heeft.

Ik heb bij de paardendrogist een weekje een greenguard op proef....

eindelijk kan ze gewoon de hele dag buiten staan zonder dat ze enorm opgezette klieren krijgt!!!!!
Ze heeft totaal geen moeite met het ding, op stal heeft ze hem natuurlijk niet om.

Voordat ik heel bokt over me heen krijg....voor dit paard lijkt het de oplossing omdat ze dus echt NIET te rijden is als haar klieren dik zijn. Daar wordt dat paard natuurlijk ook niet beter van...dan maar liever dit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 10:58

Kijk, het is natuurlijk vervelend dat het niet anders kan, maar als dit echt het beste is.... Maar wat ik wel kwalijk vind: kan je paard nou nooit meer gewoon grazen?

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 16:04

Ze kan nog gewoon grazen hoor!! Alleen minder en ook niet het super-korte gras.

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:16

Ik heb ook een keer zo'n ding gehad van de paardendrogist. Bij mij waren de gespen al snel stuk.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:35


Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:39

Ze kunnen met een muilkorf bijna alles doen hoor. Een vriendin van mij heeft er ook 1 maar dan voor op stal tegen het luchtzuigen. en dat paard kan er alles mee. hooi eten brokjes eten, zelfs drinken uit zijn automatische drinkbak. we dachten eerst dat dit niet zou lukken dus we hadden al een specietoon met water neergezet staat meneer gewoon uit de automatische drinkbak te drinken. alleen wortels moet je in een paar stukken breken voordat je ze in de voerbak gooit. Op de wei heeft hij hem nooit om maar hij zou er best mee kunnen grazen hoor

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:42

hmm die een vriendin van mij heeft die is trouwens wel anders zij heeft deze Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 17:50

Amvbeek schreef:
hmm die een vriendin van mij heeft die is trouwens wel anders zij heeft deze Afbeelding

Maar die is toch eigenlijk meer voor paarden die hun dekens/ bandages e.d. kapotbijten?
En die andere is echt voor het grazen bedoeld (dacht ik).

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:01

Super dat het met een Greenguard wel goed gaat!

Voor paarden die veel zand eten of op een jonge wei moeten is dit ook een super (tijdelijke?) oplossing.
Mijn eiwit-overgevoelige pony had er erg veel baat bij! Zielig? Een paard wat onder de uitslag bevangen is zijn stal staat is pas zielig! (en in jouw geval een paard wat erg veel last heeft van dikke klieren Haha! ).

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:03

oke het is misschien een domme vraag Bloos! maar hoe komt het dan dat zijn klieren op gezwollen raken, door het grazen ofwat??

Gozer

Berichten: 98
Geregistreerd: 15-10-02
Woonplaats: Nelspruit, in het mooie Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:12

Hoi AMvBeek, waar heeft je vriendin deze gekocht? Ik heb een paard dat zijn stal probeert op te eten gedurende de nacht en antibijtspray vindt hij volgens mij gewoon lekker want het helpt echt niet. Dit ziet er uit als een goede oplossing voor dit paard.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 11:20

Missouri schreef:
Super dat het met een Greenguard wel goed gaat!

Voor paarden die veel zand eten of op een jonge wei moeten is dit ook een super (tijdelijke?) oplossing.
Mijn eiwit-overgevoelige pony had er erg veel baat bij! Zielig? Een paard wat onder de uitslag bevangen is zijn stal staat is pas zielig! (en in jouw geval een paard wat erg veel last heeft van dikke klieren Haha! ).



hey,ja helpt dit er ook tegen?
mijn pony is ook erg eiwit gevoelig.
maar heb hier nog nooit aangedacht.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 11:28

Weet iemand of ze zich nog wel kunnen verdedigen met zon greengard om?? Want ik denk wel dat het handig is voor Sting, vooral als het gras erg kort is. Hij heeft ook net zandkoliek gehad... HIj is de 2e in de groep bij mijn weten, dus hij loopt wel af en toe te bijten etc.