bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-01 15:49

Heel erg sorry dat ik een foto van iemand gebruik (My dominique), maar mijn vraag gaat om het volgende: als je bit zo'n beetje naar beneden gedraaid is (het lusje van het bakstuk niet mooi in't midden van de achterkant hang, als dat duideljk is), zijn de bakstukken dan te lang?

Afbeelding

Voor de rest: prachitg paardje Lovers


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-01 14:02

Gaaaap Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 14:56

het is een beetje moeilijk te zien zo, maar je bakstukken zijn zeker te lang als je er een kerstbrood tussen kwijt kan zonder dat je paard een big smile krijgt Lachen.

ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 20:55

Op de getoonde foto kun je goed zien dat als je het bit wel in de door jou gevraagde positie zou plaatsen alleen de stand van het bit in de mond veranderd. Ik denk trouwens dat dat onmogelijk is, domweg omdat de tong het bit min of meer in deze positie dwingt. Ik zie ook niet in wat er fout is aan de ligging van het bit op de foto. Het enige wat ik ervan zou kunnen zeggen is dat ik geen groot voorstander ben van enkel-gebroken bitten, maar als het paard er gelukkig mee is, mij best.
Leuk paard overigens.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 22:45

Ahum.. dit is toch niet als kritiek bedoelt?
Volgens mij bedoelt ze dat bij HAAR het lusje van de bakstukken 'lager' hangt, dan bij Magned. En daarom vraagt ze of het bit dan te laag hangt!?
Doh..

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 22:47

sorry als ik pissed reageer
maar stuur minstens ff een pb als je me foto wil gebruiken all is het voor kritiek maar ik wil wel weten waar al mijn foto's heengaan
duss ik vind dit best ASO
verder k had van reddy al gehoord dat het bit niet goed zat dat is dus al veranderd
dus zo kan je het ook melden
dit is een enkel gebroken bit even voor de duidelijkheid

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-01 23:09

als je een vraag hebt over dat paard en dat bit kun je die ook stellen aan my dominique zelf via pb of toen zij de foto plaatste op in the picture had je het ook kunnen vragen.
dit vind ik een beetje raar ongevraagt een foto pakken en een nieuw topivc erover openen alleen om dat te vragen...had je ook aan haar zelf kunnen doen.
maar ik begrijp wel van je dat je het wilde weten...maar ik snap niet waarvoor je hier helemaal een topic hebt geopend zonder vragen

sorry als ik het fout heb...dit bedoel ik ook niet boos alleen maar vragend...vind het een klein beetje raar... Schijnheilig Lips are sealed

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 01:15

ikke schreef:
Op de getoonde foto kun je goed zien dat als je het bit wel in de door jou gevraagde positie zou plaatsen alleen de stand van het bit in de mond veranderd. Ik denk trouwens dat dat onmogelijk is, domweg omdat de tong het bit min of meer in deze positie dwingt. Ik zie ook niet in wat er fout is aan de ligging van het bit op de foto.
Het enige wat ik ervan zou kunnen zeggen is dat ik geen groot voorstander ben van enkel-gebroken
bitten, maar als het paard er gelukkig mee is, mij best.
Leuk paard overigens.


waarom niet???
heb zelf neit zo'n verstand van bitten nmlk Haha!

ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 11:08

Hoi, My Dominique,

een enkel-gebroken bit heeft een notenkrakerwerking. Als je dus te hard aan de teugel trekt, dan klemt het bit de kaken af en prikt de punt in z'n verhemelte. probeer het maar eens op je knie, dan voel je wat ik bedoel.
Nou moet je hier ook weer niet meteen van in paniek raken, als je een rustige hand hebt is er meestal niet echt iets aan de hand. Bovendien, als jou paard gelukkig is met dit bit, waarom dan de hele wereld op z'n kop gaan zetten.
Het kan natuurlijk nooit kwaad om te expirimenteren met ander ijzerwerk voor je paard, maar doe dit dan wel met geleend spul, anders ben je een vermogen kwijt aan ijzerwerk, wat je nooit meer gebruikt.
Wat er nou zo verkeerd is aan de ligging van het bit, zie ik ook niet zo vlug. Misschien iets te hoog, nou vooruit dan. En je hebt de keelriem niet door het lusje van de frontriem zitten, maar ik kan me voorstellen dat, als je dat wel doet, de frontriem te hoog zou zitten.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 12:02

ok tnx!
weer wat geleerd Haha!

yasmeen

Berichten: 251
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 12:43

wel een hele mooie foto trouwens!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 22:43

tnx! Haha!


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

euh...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-01 09:52

Ik denk dat jullie het een 'klein' beetje verkeerd begrijpen. Ik zit al enige tijd met de vraag die ik boven gesteld heb, omdat ik juist hetzelfde voor heb met mijn paardje. Het enige probleem is dat wij een paar techinsche problemen hebben (als je het echt wilt weten: onze harde schijven zeggen altijd dat ze vol zijn, maar dat lijkt me zo onwaarschijnlijk) en onze computer valt telkens uit als ik een foto probeer in te laden (geen schijfruimte?).
Nu zag ik die foto en dacht ik "hé, dat is nu juist wat ik ook heb".

Als ik er "problemen mee had" zou ik ook wel een pb gestuurd hebben, maar ik heb er helemaal geen problemen mee. Ik wil alleen weten of het bit van MIJN paard juist hangt, maar omdat ik er dus geen foto van kan inladen, leek deze wel geschikt.

Verder ben ik er zeker van overtuigd dat ik een pb gestuurd heb, wel niet vooraf, dat geef ik toe, maar op het moment dat ik het berichtje ging plaatsen. Ik heb raar genoeg geen antwoord gekregen. In de pb stond dat ik altijd wel de foto wilde weghalen en dat je dan gerust moest terugpb-en. Ofwel is er iets mis gelopen met dat berichtje, ofwel moet je je pb's eens goed overkijken. Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat ik er een gestuurd heb, maar ik zou het echt wel toegeven als het niet zo geweest was, want ik begrijp de misvattingen wel en ik zou het ook niet leuk vinden moesten ze een foto van mij nemen zonder iets te zeggen.

Het gaat er dus helemaal niet om om iemand te "pakken". Ik had gewoon een vraag over een ligging van een bit, en niet eens het paard dat eronder zit. Het was voor mij wel de moeite om een toppic over te schrijven, in de hoop dat ik nog wat tips kon krijgen over het controleren van de ligging en of het kwaad kan dat dat lusje dus meer aan de bovenkant ligt.

En My Dominique, als je liever hebt dat de foto weg gaat, geen probleem, ik wil het gerust doen, want het is jouw foto! Maar je hoeft je zeker niet te schamen voor het paardje dat erop staat hoor! Lovers

Ikke: dus jij denkt dat het bit eventueel wat te hoog zou kunnen liggen, dus dan heeft het 'juist hangen' helemaal niets met dat 'draaien' te maken, want als je dat draaien zou willen verhinderen, dan zou je in de eerste plaats het bit toch hoger hangen?

Oja, en Moet een bit eigenlijk 'gedragen' worden door de bakstukken, of niet echt? Want als het zo iets langer is, dan heeft het toch geen 'steun' meer van de bakstukken? Verward Dan draagt de mond toch alles? Of kan dat geen kwaad?

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-01 01:06

ok dan ist goed Haha!
je hoeft em niet weg te halen ofzow
k vond het gewoon vaag dat ik inene me foto tegen kwam zonder een pb
die k volgens mij nog niet gehad heb...maar ja er lopen wel meer dingen mis.
maar k zal nog ff kijken
als jullie eruit zijn hoe het beter kan stuur me dan ff een pb weet ik dat ook gelijk Haha!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-01 09:23

oké Haha! Lachen . Ik ben blij dat je het geod opvat, het was zeker niet de bedoeling om mensen te kwetsen Pling Schijnheilig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers