Verslag pony kijken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Verslag pony kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-01 18:20

Ik was om 8 uur al op, kon niet meer slapen hihi en dat op zondag Gaaaap Maar om 12:15 uur kwam Macliza eindelijk met haar autootje aancrossen en konden we op weg naar Westzaan waar Levi (zo heet hij) stond Lachen

Na wat gezoek en getob over die $%$*&*routeplanner vonden we het uiteindelijk toch, we hadden om 2 uur afgesproken en 5 minuten voor tijd waren we er haha super dus!!

Eerst even kennismaken en toen Levi's moeder even bekeken, dat was geen volle arabier maar iets met Welsh ofzo, ze kwam uit Rusland zeiden ze. Was overigens een leuk beestje en hopelijk is de foto die ik van haar gemaakt heb gelukt.

Toen de auto weer ingestapt en op naar Levi die in een weiland verderop stond met een aantal shetten. Daarna moesten we een sneeuwwandeling maken want echt alles was daar wit (zo gaaf!!) Van verre zag je al wie Levi moest zijn (zwart en een stuk groter als de rest Haha!)
Wat een ontzettend lief beestje is dat Lovers heel lief en knuffelig (zeker voor een 1,5 jarige!) Macliza gaf hem eens een klap op zijn kont om hem te laten rennen, het enige wat ie deed was een pas opzij van schrik en toen had hij door, ow rennen ja leuk!! Haha...een van de shetten vrat mij ondertussen bijna op grinnik.

Hij is verder wel goed gebouwd (zover je dat van een 1,5 jarige kunt zeggen) en heeft een ruime draf, denk niet dat het een tölter word maar dat geeft niet. Hij was heel nieuwsgierig en deed geen poging tot bijten, hetgeen ik van de shetten niet kon zeggen haha.

Nouja ik heb nog even bedenktijd gekregen maar, ik denk dat als ie goedgekeurd word hij van mij word Party!!

Foto's volgens nog maar ik heb nu even geen tijd om ze op de computer te zetten. Ze zullen vanzelf wel op ITP verschijnen *LOL*

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 18:24

leuk zeg!
ik hoop dat ie goedgekeurt word heb jij ook en paardje???
Blijf je Shadow wel verzorgen?

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-01 18:27

Ja ik blijf Shadow wel verzorgen, voorlopig komt hij daar als het goed zelfs op stal te staan dus dat is makkelijk Lachen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 18:33

Ga je een anderhalf jarige kopen?? WAarom koop je niet een wat ouder iets waar je direct mee aan de gang kunt? En ik weet niet wat jouw doelen zijn maar een Ijslander x Arabier lijkt me toch niet zo'n hele geweldige pony om mee te gaan dressuren en springen. Recreatiepony lijkt het me eerder. Als ik jouw was ging ik voor wat anders..

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 18:36

gefeliciteerd!

I love Kyra+Arabe( miss you 4-ever)!
dag lieve aap ik hoop dat je een leuke eigenaar krijgt met een lekker stuk land......

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 18:38

maar daarom ben jij geen ineke Haha!
klinkt idd als een leuke pony, enja je kan er genoeg mee op recreatief nivo, wel is anderhalf jaar erg jong maar als het je droompaardje is gewoon doen waarom niet hij wordt vanzelf ouder. veel succes en ik duim dat hij goedgekeurd wordt.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-01 18:45

Steef schreef:
Recreatiepony lijkt het me eerder. Als ik jouw was ging ik voor wat anders..


Gelukkig zijn we niet allemaal het zelfde he, voor mij is recreatief ook genoeg, beetje dressuur, beetje springen maar vooral buitenritten. Wedstrijden doe ik toch (bijna) niet hooguit een onderlinge met de manege ofzo verder niet dus waarom zou ik een topdressuurpony kopen (noem maar wat) en dat ie nog jong is tja...als je wacht word ie vanzelf ouder Haha!

Ik vind het leuk om hem te zien opgroeien en alles zelf mee te maken, tuurlijk zal niet alles volgens plan verlopen, maar dat is met alles zo.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 18:54

hoho, ik bedoelde het niet negatief. Maar ik wist niet of je daar over nagedacht had.

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-01 19:09

Oke dan! Ik heb er heel erg veel over nagedacht (eigenlijk al zolang ik er over aan het denken ben om een pony te nemen) dus het is niet helemaal impulsief ofzo wat ik doe.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 19:35

Leuk voor je, het lijkt een schatje. Houdt er wel rekening mee dat hij omdat hij ijslanderbloed heeft waarschijnlijk ook laat rijp zal zijn en je dus niet op z'n 3e al kan beginnen met inrijden maar beter kan wachten tot 4.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 21:33

Wat leuk!!
Volgens mij kom ik daar elke dag langs en was hij toen ik vanmiddag naar huis ging net flink met 1 van de Shetten aan het stoeien Haha!

Navragen is beter dan afvragen.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-01 21:37

Euh Steef....
Jij met je vooroordelen Boos! Waarom kunnen kruisingen in dat rassoort niet goed zijn in dressuur? Leg me dat is uit? Het ligt volgens mij aan de opvoeding hoor,of ze goed worden in dressuur! Maarhoud voortaan je vreselijke vooroordelen voor je Misselijk Alsof er geen arabieren (of ijslanders) zijn die uitblinken in dressuur.Sorry dat ik kwaad reageer hoor Lips are sealed


Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 04:07

Sunnylover-Ik vond het juist een verstandige opmerking van Steef. En gelukkig had Ineke2 er wel goed over nagedacht maar er zijn ook veel mensen die dat niet doen. Die kopen in een opwelling en na een tijdje komen ze erachter dat die pony toch niet echt voldoet aan wat ze willen dus moet ie weer weg.
Bovendien zegt Steef nergens dat kruizingen niet geschikt zijn voor dressuur. Bepaalde kruizingen brengen juist goed sportpaarden (zoals bv. NRPS). En hij zegt ook niet dat IJslanders en Arabieren niet goed in dressuur zijn. Alleen dat een IJslander/Arabier cobi nou niet echt klinkt als een sportpony.
Dus beter lezen Frusty

En Ineke2, leuk voor je, ik hoop dat het wat wordt!

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-01 10:50

dimmelim Ja ik houd daar idd rekening mee, ik kijk gewoon naar de pony zelf, is hij er met 3 al aan toe om beleerd te worden dan doe ik dat rustig aan en zo niet wacht ik nog een jaartje. Misschien ga ik hem ook wel voor de wagen zetten maar dat weet ik nog niet, heb tijd genoeg om daar over na te denken Knipoog

Voorlopig heb ik net te horen gekregen dat ik iig al een stal heb dus ik ben happy!! Nu nog hopen dat ie goedgekeurd word Kusje
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 24-12-01 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 11:35

nou zo te horen heb jij er echt goed overnagedacht.
Ben blij voor je. En ja waarom een duur goed dressuur/spring paard als je recreatief blijft of gewoon voor de lol af en toe een wedstrijdje rijdt.
Helemaal mee eens Lachen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 12:12

Wat geweldig zeg!!! Eindelijk je eigen pony, wat fantastisch! Ik weet wel zeker dat jij goed voor je pony zou zorgen en dat ie het heel fijn bij jou zou krijgen. Hardstikke leuke kruising, ben benieuwd hoe dat eruit ziet! Gefeliciteerd he!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 17:06

Ohh, ik weer hoor, blonT. Schrijf ik net bij dat vorige bericht dat je maar snel moest vertellen hoe het was, had je dat allang gedaan! *LOL*

Gaaf hoor! Klinkt als een leuk paardje! Ik hoop dat het wat wordt!!!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-01 18:59

wat gaaf he! hopen dat ie goed gekeurd word. Was dat die ene zwarte van de foto bij ITP? echt een lievie

Succes

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-01 00:29

Er staan nu een aantal foto's van hem op ITP, de foto waar jij het over hebt Ymke staat op verslag v/d dag bij het topic: Zondag naar een pony kijken! Lachen
De rest van de foto's komt hopelijk morgen want om onverklaarbare redenen zijn die te groot voor mediamonks, terwijl ze gewoon van dezelfde camera in hetzelfde formaat eraf komen Verward Maarja...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl, Cjuan, Diortje_vds, Dries1990, IASCrawler, Macs, OmgiliBot, onpaard, StonedRomy en 82 bezoekers