poezenpubertijd ;)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

poezenpubertijd ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 13:30

Gisteren was het zover. Ons jonge poesje van 5 maanden is voor het eerst krols geworden. Wel wat vroeg als ik de boekjes moet geloven maar d'r gedrag liet niets te raden over. Onze andere kat zit d'r heel verbaasd aan te kijken als ze d'r kont aan komt bieden. best wel een beetje zielig. Ze is nog een kind om te zien maar ze ligt zich als een volleerde snol aan te bieden aan alles wat langs komt lopen Haha!.
Aan sterilisatie wil ik nog niet denken want het is een mooie dame (Noorse Boskat/Maine Coon) en ik zit eraan te denken om d'r wel een nestje te laten hebben als ze oud genoeg is.
Maar aan de kattende bokkers mijn blonde vraag: hoe lang duurt zo'n eerste krolsheid? Is het een hitsig moment dat eventjes duurt of ben ik er een week zoet mee?

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:37

een week? 3 weken zul je bedoelen!
Er was laatst een topic op bokt over krolsheid, daar heb ik een heel stuk in gezet over krolsheid.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:47

De ene kat is de andere niet dus dat vind ik moeilijk om te zeggen. Daarbij komt dat onze jongste Boskat al weer lang lang geleden geboren is en ik het ècht niet meer zou weten.

Misschien een kleine troost: bij ons steekt de een de ander aan, kun je het je voorstellen? Is de ene aan het einde van de krolsheid, begint de volgende enz.enz. Dromenucht:

Sterkte ermee! Knipoog

=^.,.^=

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 14:48

Dat lijkt me erg zeg. Blij dat Luna de enige is Haha! . De tijd zal het leren dus.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:14

Gefeliciteerd, daar ben je wel een paar weken zoet mee Knipoog
Als je over een tijdje graag een nestje wilt hebben, maar geen zin hebt in deze sloerie-act, dan zou je nog kunnen overwegen om haar aan de poezenpil te doen.
Dan geef je 1x per week een pilletje en dan ben je er weer even vanaf.
't Schijnt niet gezond te zijn om dit heel lang achter elkaar te doen (bij langdurig gebruik hebben poezen een groter risico op kanker), maar het kan wel een tijdelijke oplossing zijn.
Ik wens je veel plezier / sterkte Knipoog

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 15:42

Geen beter vermaak dan leedvermaak Haha! . Ik heb met veel plezier wat andere topics over kattenellende gelezen en ga vanmiddag eens snel naar de dierenzaak om te kijken wat ze in huis hebben. Ik wist niet dat zulke jonge katjes zich zo snollerig konden gedragen Bloos!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:46

Erg he, dat zulke kleine kids zo kunnen lellebellen ? Bloos!
Mocht je op zoek gaan naar de poezenpil: je kunt hem halen bij de DA, in de dierenspeciaalzaak wordt ie niet verkocht Knipoog

Jatjana

Berichten: 81
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:15

Daar kun je inderdaad wel een paar weken zoet mee zijn, dus ik wens je veel succes en veel kijkplezier.