Dillemma... een paardenleven of een zeil-leven...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Dillemma... een paardenleven of een zeil-leven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 13:53

Pff, zo nu en dan komt dit weer bovendrijven he...

Ik ben gek op paarden. Zie mezelf nog wel op zo'n grote boerderij in Wales ofzo, wat vakanties organiseren en op kleine schaal fijne paardjes fokken. Zo'n groot oud huis met een grote schuur en stallen, een moestuin, een paar hondjes en stalkatten...

Natuurlijk gaat het vast niet zo lopen. Maar ik zie wel paarden in de rest van m'n leven. Meestal.

Want soms word ik opeens en accuut weer verliefd op zeilen. Ik krijg er helaas niet vak de kans voor maar ik vind het zo heerlijk he... Ben nu opeens weer helemaal verliefd op een prachtige replica van een 17de eeuwse brig. Ligt in Amerika helaas. Maar als ik dat zie en de verhalen lees kan ik echt zo'n jeuk krijgen om m'n studie te laten liggen en ergens te gaan aanmonsteren... gewoon om de halve wereld over te zeilen. Mmm...

Maarja, het 'probleem' is dat die twee dromen elkaar uitsluiten. Als je vaart kan je geen paarden hebben. En als je paarden hebt kan je niet zo maar een paar maanden de zee op...

Raar gevoel is dat. Alsof ik moet kiezen. *zucht*

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:18

Jeetje dat is wel heel moeilijk, je moet doen wat je echt het leukste vind, maar zo te horen is dat een hele moeilijk keuze.
Mischien moet je alle voor- en nadelen op een rijtje zetten, en dan je keuze maken.
Iig succes...en neem vooral geen overhaaste beslissingen, want het is allebei nogal wat. Om gewoon je leven hier achter je te laten. Lachen

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:50

waarom zou je kiezen?
je kan het toch ook allebei doen? ok dan kan je geen eigen paarden nemen maar gewoon gaan rijden bij een manegea oid of wel een eigen paard met een goede verzorgster erbij....

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:41

ja wat kristie zegt Schijnheilig

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 22:18

Het hele punt van zeilen op de manier die ik wil is dat je geen plannen maakt... niet weet wanneer je weer eens aan wal komt... een beetje ronddrijft dus.

Het gekke is dat ik helemaal niet hoef te kiezen, nog niet in ieder geval. En mocht de droom doorzetten dan kan ik altijd nog na m'n studie een paar jaar gaan zeilen en dan settelen met paardjes en al.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 22:23

Ken wel beetje wat je bedoeld.. ben ook gek op zeilen maar t is iets wat k niet mn hele leven zou willen doen..
maar zou lekker blijven dromen en kijken wat t je brengt.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 09:52

Tja.... ik heb gekozen voor de paarden.....

Mijn vader heeft enkele jaren geleden een boot gekocht op de voorwaarde dat m'n zusje en ik regelmatig meegingen. Maar dat bleek gewoon heel slecht te combineren zijn met de paarden.
Uiteindelijk heeft hij een andere boot gekocht, die hij alleen kon zeilen zodat hij niet meer elk weekend afhankelijk was van ons.....

Maarre, als je een keer wilt zeilen kan ik m'n vader wel eens lief aankijken Haha!

Fl0werP0wer

Berichten: 36
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Zwartebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 10:03

Pff..dat is wel een hele moeilijke..
Lekker zeilen of lekker paardrijden...Ik denk dat ik voor de paarden ging, en dan soms een paar dagen zeilen.

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 10:18

Als ik in jouw schoenen stond zou ik nu eerst de halve wereld gaan rondzeilen en als die verliefdheid over is Knipoog je ergens settelen waar je je helemaal op je paarden kunt richten. Dat lijkt mij het meest simpele oplossing. Ga er voor!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 10:53

Inderdaad Nanouk. Maar misschien ben ik wel een beetje bang dat als ik eenmaal zeil, ik niet meer stoppen wil...

Ik weet wel waar die hele plotselinge zeil-dromen vandaan komen hoor... het is een soort reactie op werktdruk hier. Als m'n leven weer verpletterend zwaar en dwingend op m'n schouders ligt dan komt die drang om te gaan varen keihard boven.

Waar zeilt je vader, Richtje? Lijkt me wel leuk. Ik wil het erg graag leren, maar als je eenmaal uit de jeugd-kamp leeftijd bent is dat ook nog niet makkelijk...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 10:58

ArwenLune schreef:
Waar zeilt je vader, Richtje? Lijkt me wel leuk. Ik wil het erg graag leren, maar als je eenmaal uit de jeugd-kamp leeftijd bent is dat ook nog niet makkelijk...


Mijn vader heeft sinds dit seizoen z'n boot in Lelystad liggen, zodat hij snel op het ijsselmeer is......
Ik zal het eens ter sprake brengen bij hem Lachen

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 11:15

hahah je kiest wel tussen de 2 duurste hobbies he, ik zou t wel weten; Wales!!!!!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 11:19

Zeilen is eigenlijk best wel saai. Als je eenmaal op het water zit en lange lijnen kunt maken, dan is er in de tussentijd niets te doen.
Bij de paarden ben je toch altijd bezig.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 11:45

Ik heb altijd wat te doen Cassidy... ik kan me niet vervelen al deed ik m'n best. Lijkt me juist wel prettig, zo'n rustig leven. Kom ik tussendoor nog eens aan schrijven toe. En op zo'n ouderwets schip is er altijd veel onderhoud te doen. Maar dat is gedeeltelijk de aantrekkingskracht, van het leven laten dicteren door de wind en de zee.

Ik heb al organisaties gevonden waar je een paar weken mee mee kan (moet je wel voor betalen) en waar je dan leert zeilen op zo'n schip - die gaan ook naar bijeenkomsten voor dat soort schepen dus bevalt het dan nog dan kan je via via verder. Na m'n studie, NA m'n studie.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:07

ArwenLune schreef:
Waar zeilt je vader, Richtje? Lijkt me wel leuk. Ik wil het erg graag leren, maar als je eenmaal uit de jeugd-kamp leeftijd bent is dat ook nog niet makkelijk...


Nee joh, de volwassenenkampen bij Nautilus in Kerkdriel zijn helemaal geweldig!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:11

tja, moeilijke keus!!
kan er anders niet iemand op je paarde passen als je zeilt?? Schijnheilig Tong uitsteken

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 13:13

'Mijn' paardje is van m'n vader en die gaat niet weg, dus dat is geen probleem. maar ik heb altijd in gedachte gehad dat na m'n studie er een paardje voor de sport bijkomt, en een hond, en een leuk plekje om te wonen enzo... en zeilen staat daar natuurlijk dwars op. Het moeilijke ervan is dat je met zeilen niets opbouwd. Geen geld, geen relaties, geen huis... als je er mee stopt, is het dan niet heel moeilijk om aan de wal weer te beginnen?

Aan de andere hand wil ik me daar niet door tegen laten houden Lachen

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:19

Voor mij zou de keuze makkelijk zijn, omdat ik niets met zeilen heb. Maar ik snap je wel en voor jou lijkt me de keuze ook moeilijk. Combineren zal inderdaad lastig zijn, maar kies één van de twee waar je helemaal achterstaat.
Dat zouden dan voor mij de paarden zijn, omdat je er zoveel van terugkrijgt.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 17:04

Moeilijk, het is geen keus die je zomaar kan maken.
Ik ben opgegroeit in een zeilfamilie, maar heb inmiddels een eigen paardje en hou verder niet echt van zeilen.
Mijn moeder heeft vroeger voor dezelfde keus gestaan als jij, maar door een val van het paard heeft ze voor het zeilen gekozen.
Nu beleeft ze trouwens weer veel plezier aan het paardrijden.
Maar goed dit is een keus die je zelf moet maken, succes.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 17:23

Leuk he! Keuzes maken... Tong uitsteken

Ik ben ook gek op paardrijden, maar ook op watersporten. Vindt het heerlijk om te duiken, of met de zodiac varen.
Gewoon proberen te kombineren!!